اخبار بیت کوین

دلیل افزایش قیمت بیت کوین چیست؟ اخبار ETF، نقدینگی پایین یا دستکاری بازار؟

روز گذشته شاهد خبر خوبی بودیم، چرا که رای موافق دادگاه در پرونده تبدیل GBTC به یک ETF اسپات بیت کوین بازارها را به یک رالی دعوت کرد و همین امر منجر به بازگشت نوسانات قیمت بیت کوین شد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در تاریخ ۲۹ آگوست، یعنی زمانی که خبر پیروزی شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Grayscale در یک دعوی حقوقی علیه مقامات نظارتی ایالات متحده منتشر شد، بیت کوین به نزدیکی سقف دو هفته اخیر خود رسید.

کمیسیون بورس در رد ETF بیت کوین «خودسرانه و بی‌قاعده» عمل کرده است

قیمت بیت کوین به این اتفاق واکنش سریعی نشان داد به طوری که در حدود ۳۰ دقیقه، ارزش جفت ارز BTC/USD حدود ۱۷۰۰ دلار افزایش یافت.

این خبر محیط معاملات آرام و کند بیت کوین، که قیمت پس از ضررهای ناگهانی در اواسط ماه آگوست به آن وارد شده بود را بالا و پایین کرد.

در حکم دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا بیان شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رد درخواست Grayscale برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) با استفاده از قیمت اسپات بیت کوین به عنوان بخش پایه خود به اشتباه عمل کرده است.

در یک کپی تایید نشده از این حکم که به صورت آنلاین دست به دست می‌شود اینگونه آمده است:

«عدم پذیرش برنامه Grayscale خودسرانه و بی‌قاعده بوده، چرا که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نتوانسته رفتار ضد و نقیض خود را در بازرسی محصولات مشابه توجیه کند. بنابراین ما درخواست Grayscale را می‌پذیریم و دستور قبلی SEC را باطل اعلام می‌کنیم.»

به این ترتیب، Grayscale به لیست انتظار شرکت‌هایی که درخواست راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده را دارند، می‌پیوندد، در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز هیچ درخواستی را تأیید نکرده است.

در زمان نگارش این خبر، جفت ارز BTC/USD در حوالی ناحیه ۲۷،۳۰۰ دلار معامله می‌شود، و این درحالیست که شب گذشته در صرافی Bitstamp به ۲۷،۷۲۳ دلار هم رسیده بود.

تحلیل و بررسی وضعیت قیمت بیت کوین

داده‌های مربوط به اوردر بوک BTC/USD در صرافی بایننس که توسط حساب Material Indicators بر روی X (توییتر سابق) بارگذاری شده، به خوبی این جهش قیمتی را پوشش می‌دهد، به طوری که در بازاری که نقدینگی ندارد تمامی طبقات سفارشات باعث افزایش خرید شده‌اند.

داده های اوردر بوک BTC/USD در صرافی بایننس
داده های اوردر بوک BTC/USD در صرافی بایننس

در بخشی از تجزیه و تحلیل منتشر شده درست قبل از خبر Grayscale به این نکات اشاره شده است:

نمای ۶ ماه داده‌های اوردر بوک نشان می‌دهد نقدینگی ناچیز بیت کوین به سمت بالا حرکت می‌کند که برای تست مجدد سطح ۳۰ هزار دلار می‌توان به راحتی از آن بهره‌برداری کرد. اما هنوز احساسات کافی برای انجام این کار وجود نداشته، زیرا بازار از پیامد این که بیت کوین کف‌های پایین‌تری را ایجاد کند، می‌ترسد.

معامله‌گران محافظه‌کار می‌خواهند که کف محلی قیمت برای کاهش ریسک تست شود. Material Indicators فکر می‌کند که احتمال تست یک کف پایین‌تر از ۲۵ هزار دلار وجود دارد، اما از این بابت که این اتفاق در هفته جاری رخ می‌دهد مطمئن نیست، مگر اینکه شاهد کاهش نقدینگی سفارشات در نزدیکی این محدوده باشیم و گزارشات اقتصادی روز چهارشنبه و کلوز ماهانه بیت کوین منجر به بروز نوسانات شود.

توییت متریال

Material Indicators در پست بعدی خود در X گفت که مگا نهنگ‌ها در طی این رشد در واقع تنها ۲ سفارش در بازار داشتند، و اگر به نمودار Absolute CVD برویم، خواهیم دید که هر یک از این سفارشات فقط ۲/۵ میلیون دلار ارزش داشتند که مجموعاً به ۵ میلیون دلار می‌رسد.
از آنجایی که در اوردر بوک سفارشات زیادی ثبت نشده بود، به قدرت زیادی برای جابجایی قیمت بیت کوین تا این مقدار نیاز نداشتیم. حجم کل تمامی طبقات سفارشات لیست شده در بایننس در طول این حرکت تنها ۳۳ میلیون دلار در مارکت اوردرها بود.

همچنین حساب کاربری ali_charts@ نیز به نکته جالبی اشاره کرده است:

به دنبال نشانه‌هایی از دستکاری بازار بیت کوین هستید؟ این نمودار را ببینید! درست پیش از پیروزی حقوقی Grayscale در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار، حدود ۳۰ هزار بیت کوین به صرافی‌های رمزارزی منتقل شد — که عرضه صرافی آن را از ۱/۱۳ میلیون به ۱/۱۶ میلیون BTC افزایش داد.
توییت علی چارت

نقدینگی پایین در بازار و احتمال بهره بردن از این موقعیت می‌تواند دلایلی برای نوسان قیمت بیت کوین در روزهای آینده باشد. نظر شما چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی