اخبار ارزهای دیجیتال

بازگشت آلت کوین‌ها؛ نشانه‌هایی مثبت در میان عملکرد نه چندان جالب بیت کوین

رفتار قیمت بیت کوین همچنان با کمبود نوسان همراه است، اما برخی از آلت کوین‌ها آماده شکست سطوح مقاومتی خود هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، افزایش ۲۵ واحد پایه (۰/۲۵ درصدی) نرخ بهره توسط فدرال رزرو در تاریخ ۲۶ جولای و گفته‌های بعدی رئیس فدرال رزرو، جروم پاول (Jerome Powell)، نتوانست بیت کوین را از محدوده خود خارج کند. چنین چیزی نشان می‌دهد که این رویداد نتیجه‌ای برای ارزهای دیجیتال به همراه نداشته و تاثیر خود را پیش از این روی بازار گذاشته است.

در تاریخ ۲۸ جولای، با انتشار آمار و ارقام شاخص هزینه مصرف خصوصی (PCE) در ایالات متحده که کمتر از انتظارات تحلیلگران بوده، بازار ارزهای دیجیتال همچنان به عملکرد نه چندان جالب خود ادامه داد. PCE به عنوان معیار ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه‌گیری تورم محسوب می‌شود، و به همین دلیل توسط ناظران بازار به دقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نمای کلی ارزها

اگر چه عملکرد قیمت در کوتاه‌مدت، معامله‌گران را در وضعیت بلاتکلیفی نگه داشته، اما مهم این است که به روایت بلندمدت ارزهای دیجیتال توجه داشته باشیم. جف کندریک (Geoff Kendrick)، رئیس بخش تحقیقات ارزهای دیجیتال بانک Standard Chartered، در گفت‌وگوی خود با شبکه CNBC اظهار داشت که از نظر او بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۴ در محدوده ۱۰۰ هزار دلار تا ۱۲۰ هزار دلار قرار می‌گیرد. او معتقد است که بیت کوین احتمالاً الگوهای قیمتی چرخه هاوینگ (Halving) قبلی خود را تجربه خواهد کرد.

آیا با وجود تثبیت بیت کوین، برخی آلت کوین‌ها می‌توانند از خواب غفلت خود بیدار شوند؟

در این مطلب نمودارهای ده ارز دیجیتال برتر را بررسی خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

ریجکت و بازگشت بیت کوین (BTC) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۹،۲۵۰ دلار، در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۹،۷۴۳ دلار صورت گرفته که نشان می‌دهد سطوح بالاتر، فروشندگان را به خود جذب می‌کنند.

چارت بیت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین افزایش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها نسبت به گاوها اندکی برتری دارند.

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر نزدیک‌ترین حمایت قیمت در سطح ۲۸،۸۶۱ دلار برسانند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است حرکتی را به سمت پایین تا ۲۷،۵۰۰ دلار و سپس به ۲۶ هزار دلار آغاز کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی در داخل محدوده ۲۴،۸۰۰ دلار تا ۳۱ هزار دلار باقی بماند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سطح مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. اگر قیمت این مقاومت را به سمت بالا بشکند، بیت کوین ممکن است تا ۳۱ هزار دلار رشد کند. خرس‌ها احتمالاً در محدوده ۳۱ هزار دلار تا ۳۲،۴۰۰ دلار با امتحان سختی مواجه خواهند شد.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم (ETH) در چند روز گذشته بین میانگین‌های متحرک گیر کرده است. این امر نشان می‌دهد که گاوها در ریزش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۱۸۵۴ خرید می‌کنند، اما نتوانسته‌اند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱۸۸۱ برسانند.

چارت اتر

بعید به نظر می‌رسد که این حرکات رنج با دامنه محدود برای مدت طولانی ادامه یابد و ممکن است به زودی با شکستی قوی تغییر حالت دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است تا ۱۹۳۰ و در نهایت ۲ هزار دلار رشد کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به پایین برگردد و زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بسته شود، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که خرس‌ها دست بالا را دارند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند برای مدت بیشتری داخل محدوده بزرگی بین ۱۶۲۶ دلار و ۲ هزار دلار نوسان کند.

تحلیل قیمت ریپل

بعد از رالی شارپ ریپل (XRP) در تاریخ ۱۳ جولای، این توکن احتمالاً به دوره تثبیت وارد می‌شود. محدوده این دوره می‌تواند بین ۰/۶۷ دلار تا ۰/۸۵ دلار باشد.

چارت ریپل

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۶۸ دلار به آرامی به سمت بالا حرکت می‌کند و اندیکاتور RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها کمی به برتری رسیده‌اند. جفت ارز XRP/USDT می‌تواند به ۰/۷۵ دلار برسد و اگر قیمت از این سطح عبور کند، رالی احتمالی ممکن است تا ۰/۸۵ دلار ادامه یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به پایین برگردد و زیر ۰/۶۷ دلار تثبیت شود، نشان‌دهنده آن است که خرس‌ها کنترل را به دست گرفته‌اند. این جفت ارز سپس ممکن است به سمت سطح شکست ۰/۵۶ دلاری سقوط کند. این سطح احتمالاً خریداران را به خود جذب می‌کند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

حرکات قیمت بایننس کوین (BNB) داخل مثلث، نوسانی و بدون هدف بوده است، زیرا گاوها و خرس‌ها برای کسب برتری با یکدیگر درگیر شده‌اند.

چارت بایننس کوین

اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک هدایت کنند، جفت ارز BNB/USDT ممکن است به خط مقاومت مثلث برسد. این سطح مهمی برای خرس‌ها محسوب می‌شود که باید از آن دفاع کنند، زیرا شکست این مقاومت می‌تواند قیمت را به ۲۶۵ دلار و سپس به هدف الگو یعنی ۲۹۰ دلار برساند.

در سمت مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی به پایین برگردد، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها همچنان فشار فروش خود را حفظ می‌کنند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به خط حمایت خود برسد. این سطح می‌تواند خریداران را به خود جذب کند، اما اگر آنها نتوانند جلوی کاهش قیمت را بگیرند، بایننس کوین حرکت خود را به سمت پایین ادامه می‌دهد و سپس سطح حمایت مهمی را در ۲۲۰ دلار مجدداً تست خواهد کرد.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۶ جولای از سطح شکست ۰/۳۰ دلار به سمت بالا حرکت کرد که نشان می‌دهد گاوها به شدت سعی در دفاع از این حمایت دارند.

چارت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۳۰ دلار کمی مسطح شده و RSI در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد و در حال حاضر نه گاوها و نه خرس‌ها برتری مشهودی ندارند. اگر گاوها قیمت را در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT ممکن است به سطح مقاومت سربار خود در سطح ۰/۳۴ دلار برسد. این سطح می‌تواند به عنوان یک مانع قدرتمند عمل کند، اما در صورت عبور از آن، جفت ارز ADA/USDT سطح ۰/۳۸ دلار را به عنوان هدف بعدی خود می‌بیند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند صعودی هدایت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، کاردانو ممکن است به سمت ۰/۲۷ دلار و سپس ۰/۲۶ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در تاریخ ۲۵ جولای از حمایت خود در سطح ۲۲/۳۰ دلار حرکتی را به سمت بالا آغاز کرد و در تاریخ ۲۶ جولای به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۴/۰۷ رسید، که نشان می‌دهد حرکات رنج آن همچنان حفظ شده است.

چارت سولانا

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی شده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. این وضعیت برتری خریداران را نشان می‌دهد. اگر قیمت از سطح کنونی به سمت بالا برگردد، گاوها سعی می‌کنند جفت ارز SOL/USDT را به مقاومت سربار در سطح ۲۷/۱۲ دلار برسانند. شکست و بسته شدن قیمت در بالای این مقاومت، می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.

از طرف دیگر، شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند قیمت را به حمایت مهم خود در سطح ۲۲/۳۰ دلار بکشاند. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در صورت شکست، سولانا ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۰/۲۲ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین (DOGE) در تاریخ ۲۵ جولای به بالای مقاومت سربار خود در سطح ۰/۸۰ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند شتاب لازم را برای ادامه حرکت حفظ کنند. این امر نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فروش وجود داشته است.

چارت دوج

خرس‌ها در تاریخ ۲۶ جولای، قیمت را به زیر سطح شکست ۰/۰۸ دلار برگرداندند. جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۰۷ کاهش پیدا کند که در کوتاه‌مدت یک سطح مهم محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بالا برگردد، نشان‌دهنده مثبت شدن نظر سرمایه‌گذاران و خرید در کف قیمت است. این موضوع احتمال شکست بالای سطح ۰/۰۸ دلار را افزایش می‌دهد. در صورت رخ دادن این اتفاق، قیمت دوج کوین می‌تواند تا ۰/۱۰ افزایش یابد. اما این دیدگاه مثبت با شکست قیمت و سقوط آن به زیر سطح ۰/۰۷ دلار منتفی خواهد شد.

تحلیل قیمت پالیگان

در سه روز گذشته، پالیگان (MATIC) بین میانگین‌های متحرک خود در حال معامله بوده که نشان‌دهنده شک و تردید بین گاوها و خرس‌ها است.

چارت پالیگان

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۰/۶۹ سقوط کند، نشان‌دهنده بازگشت خرس‌ها به میدان است. جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند به سمت سطح ۰/۶۵ دلار و سپس حمایت قوی در سطح ۰/۶۰ دلار کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به سمت بالا حرکت کند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را از پیش رو بردارد، نشان‌دهنده غلبه گاوها بر خرس‌ها خواهد بود. این امر می‌تواند شروعی برای یک ریکاوری و حرکت قیمت به سمت ۰/۸۰ دلار و سپس ۰/۹۰ دلار باشد.

تحلیل قیمت لایت کوین

لایت کوین (LTC) در تلاش است به وضعیت صعودی بازگردد، اما گاوها با مقاومت شدیدی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۹۲ دلار مواجه هستند. چنین چیزی نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت لایت کوین

اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از دست بدهد و زیر ۸۷ دلار بسته شود، نشان‌دهنده ادامه روند نزولی است. جفت ارز LTC/USDT ممکن است به ۸۱ دلار سقوط کند که در آنجا گاوها سعی می‌کنند این افت قیمت را متوقف کنند.

از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است. در ۹۶ دلار مقاومت کوچکی وجود دارد، اما اگر گاوها آن را شکست دهند، این جفت ارز ممکن است به سمت ۱۰۶ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت پولکادات

گاوها در سه روز گذشته توانستند پولکادات (DOT) را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۵/۲۴ دلار هدایت کنند، اما بارها در تثبیت آن شکست خوردند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های کوچک دارایی‌های خود می‌فروشند.

چارت پولکادات

خرس‌ها با هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۵/۰۵ دلار، برای حفظ موقعیت خود تلاش می‌کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز DOT/USDT ممکن است به حمایت بعدی خود در ۴/۷۴ دلار و سپس ۴/۶۵ دلار سقوط کند.

در سمت مقابل، اگر قیمت به سمت بالا حرکت کند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بگذرد، نشان‌دهنده افزایش خرید معامله‌گران در سطوح پایین خواهد بود. این امر می‌تواند پولکادات را برای چند روز دیگر بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سطح ۵/۶۴ دلار نگه دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا