کیف پول

آشنایی با کیف پول سامورایی (Samourai)؛ کیف پولی مخصوص بیت کوین

اگر مشغول انجام تراکنش‌ها و معاملات ارزی با ارز دیجیتال بیت کوین هستید و به دنبال والتی امن با کاربری آسان می‌گردید، کیف پول سامورایی (Samourai) می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این کیف پول نرم افزاری که فقط برای گوشی‌های اندروید در دسترس است به طور اختصاصی از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌ها و برنامه‌های خاصی جهت حفظ امنیت کاربران استفاده می‌کند. در دنیای کریپتوکارنسی انواع مختلفی از والت ارز دیجیتال وجود دارد که انتخاب از بین آن‌ها باید با توجه به نیاز، هدف، میزان سرمایه، نوع سرمایه گذاری و مواردی این چنین انجام شود.شبکه تور (Tor)

کیف پول سامورایی برای افرادی که به دنبال انجام تراکنش‌هایی ناشناس با ارز دیجیتال بیت کوین هستند انتخاب هوشمندانه‌ای است. درست است که این والت یک کیف پول تک ارزی است و از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی نمی‌کند، اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را تبدیل به والتی محبوب بین تریدرهای بیت کوین کرده است. ما در این مقاله به سؤالاتی مثل Samourai چیست پاسخ خواهیم داد و ویژگی‌های اصلی این والت را بررسی خواهیم کرد.

کیف پول سامورایی چیست؟

کیف پول سامورایی، ولت اختصاصی بیت کوین

گزینه‌های روی میز شما برای انتخاب کیف پول در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. کیف پول سامورایی (Samourai) یکی از والت‌هایی است که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد اما این موضوع دلیل بر کیفیت پایین آن نیست. این کیف پول یکی از والت‌های اختصاصی بیت کوین است و به طور انحصاری فقط از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند. پس سامورایی یک والت چند ارزی نیست و شاید این موضوع یکی از دلایلی باشد که نام آن خیلی شناخته شده نیست.

کیف پول Samourai به عنوان یک ولت نرم افزاری مخصوص بیت کوین، قابلیت‌های خاصی از خود ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها باعث شده تا تبدیل به انتخابی مناسب برای افرادی شود که قصد انجام معاملات ارزی با رمز ارز بیت کوین را دارند. ضمن اینکه رابط کاربری ساده‌ای که دارد هم محبوبیت آن را بین تریدرهای بیت کوین افزایش داده است.

امنیت بالای این والت می‌تواند یکی دیگر از دلایل انتخاب این کیف پول باشد. قابلیت‌هایی که در کیف پول سامورایی در راستای حفظ امنیت کاربران در نظر گرفته شده است باعث شده تا حریم خصوصی آن‌ها به بهترین شکل ممکن حفظ شود. در نتیجه شما با خیالی راحت می‌تواند سطح بالایی از امنیت را در انجام تراکنش‌ها و معاملات ارزی خود تجربه کنید.

کیف پول لاک باکس که می‌توان از آن به عنوان یکی از جذابیت‌های شبکه بلاکچین و همکاری آن با والت سخت افزاری لجر یاد کرد، مانند کیف پول سامورایی و بسیاری از والت‌های دیگر از معروفیت زیادی برخوردار نیستند. شاید یکی دیگر از دلایل این موضوع این است که سامورایی فقط در نسخه موبایل برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است. به هر حال این موضوع باعث می‌شود تا کاربران کمتری به سراغ استفاده از آن بروند. اما باز هم چیزی از جذابیت‌ها و کارایی‌های خاص آن کم نمی‌کند.

نسخه موبایل والت سامورایی

ویژگی‌های کیف پول سامورایی

یکی از ویژگی‌های جذابی که در کیف پول سامورایی دیده می‌شود، پشتیبانی آن از شبکه تور (Tor) است. در راستای این پشتیبانی شما به عنوان کاربر این والت می‌توانید هویت خود را هنگام انجام تراکنش‌های ارزی مخفی کنید. به همین دلیل است که امکان تشخیص هویت کاربران در ولت سامورایی از روی IP امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه شما به کمک VPN هم می‌توانید IP خود را مخفی کنید.

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کریم، کیف پول سامورایی بر خلاف والت‌هایی مثل کیف پول Enjin، کیف پول مای اتر والت و… که والت‌هایی چند ارزی هستند، فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. اما خب دارای ویژگی‌های خوبی مثل پشتیبانی از پروتکل “SegWit” است. در راستای پشتیبانی از این پروتکل و اجرای شبکه لایتنینگ، سرعت انجام تراکنش‌های بیت کوین به شدت افزایش می‌یابد و در مقابل کارمزد تراکنش‌ها در کیف پول سامورایی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در کیف پول سامورایی دیده می‌شود، دستورات پیامکی است. در واقع شما می‌توانید از طریق پیامک و از راه دور نیز کیف پول خود را کنترل کنید. ضمن اینکه در صورت مفقود شدن دستگاه خود، می‌توانید از طریق همین ویژگی دستورات پیامکی حساب خود را در کیف پول سامورایی حذف کرده تا از این طریق از دارایی‌های خود محافظت کنید.

قابلیت دستورات پیامکی در کیف پول سامورایی

آموزش کیف پول سامورایی

آموزش کیف پول سامورایی برای افرادی که قبلا در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت داشتند کار خیلی سختی نخواهد بود. برای استفاده از این والت ابتدا باید آن را دانلود و روی گوشی همراه خود نصب کنید. سپس وارد برنامه شوید و روی گزینه “Start New Wallet” کلیک کنید. حال نوبت انتخاب رمز عبور می‌رسد. این رمز عبور را باید به خاطر خود بسپارید زیرا قبل از انجام هر تراکنش باید آن را وارد کنید. سپس گزینه “Next” را انتخاب کنید.

گیف راه اندازی ولت سامورایی

در مرحله بعد مجددا باید یک رمز عبور جدید ۸ رقمی انتخاب کنید و دوباره روی گزینه “Next” کلیک کنید. سپس عبارات بازیابی کیف پول سامورایی به شما نمایش داده می‌شود. این عبارات که شامل ۱۲ کلمه است را باید در جایی امن یادداشت کنید و به خوبی از آن‌ها محافظت کنید. در نهایت می‌بینید که راه اندازی این کیف پول و نحوه استفاده از آن چندان هم پیچیده نیست.

امنیت کیف پول Samourai

همان‌طور که احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید، یکی از اصلی‌ترین اهداف تیم توسعه دهنده کیف پول سامورایی حفظ امنیت کاربران این والت و ناشناس ماندن آن‌ها حین انجام معاملات ارزی است. ضمن اینکه تیم توسعه دهنده والت سامورایی نیز خود افرادی ناشناس اما حرفه‌ای هستند. در همین راستا اپلیکیشن این والت قابلیتی دارد که به کمک آن می‌توانید آیکون آن را در صفحه منوی گوشی خود پنهان کنید. در این صورت حتی کسی متوجه عضویت شما در این والت نیز نخواهد شد.

تراکنش ناشناس در کیف پول سامورایی

تمام تراکنش‌هایی که در کیف پول سامورایی انجام می‌دهید مخفی باقی می‌ماند و به عبارتی قابل ردیابی نخواهد بود. البته این موضوع در کنار برقراری امنیت برای شما ممکن است معایبی مثل سوء استفاده کلاهبرداران را نیز در بر داشته باشد. به طور کلی اگر قصد دارید مقدار هنگفتی از بیت کوین را در والت خود ذخیره کنید یا برای مدتی طولانی به معاملات ارزی بپردازید، بهتر است از کیف پول Samourai استفاده نکنید. در چنین شرایطی، ذخیره بخش اعظمی از دارایی در یک والت سخت افزاری می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کیف پول سامورایی از مکانیسم‌های مختلفی برای حفظ امنیت دارایی کاربران خود استفاده کرده است. برای مثال BIP.47 یکی از پروتکل‌های استفاده شده در این والت است که در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران فعالیت می‌کند. با این اوصاف شما هنگام انجام معاملات ارزی هیچ اطلاعاتی از آدرس مقصد تراکنش خود نخواهید داشت و به همین ترتیب آدرس خودتان هم مخفی باقی می‌ماند.

سؤالات متداول

آیا کیف پول سامورایی انتخاب خوبی برای انجام مبادلات ارزی است؟

اگر شما فقط ارز دیجیتال بیت کوین را خرید و فروش می‌کنید و حفظ امنیت برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، کیف پول Samourai می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما پاسخ این سؤال به نیاز و هدف شما از سرمایه گذاری و نوع دارایی‌تان بستگی دارد.

آیا کیف پول سامورایی امن است؟

این والت به ناشناس ماندن شما هنگام انجام تراکنش ارزی کمک می‌کند و از پروتکل‌های خاصی برای حفظ امنیت کاربران استفاده می‌کند. اما اگر قصد ذخیره مقدار زیادی بیت کوین را دارید بهتر است از یک کیف پول سخت افزاری مطمئن استفاده کنید.

آیا امکان ذخیره اتریوم در کیف پول سامورایی وجود دارد؟

خیر! ولت سامورایی تک ارزی و مخصوص موبایل است که تنها از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
whatisbitcoin
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا