کیف پول

همه چیز درباره کیف پول بلاکچین سامسونگ (Samsung wallet)

دنیای رمز ارزها هر روز در حال گسترش است. همین موضوع باعث شده که کمپانی‌های بزرگ نیز جذب ارزهای دیجیتال شوند تا آن‌ها نیز از این بازار در حال رشد سهمی داشته باشند. سامسونگ یکی از آن کمپانی‌های بزرگی است که حضور قدرتمند خود را در دنیای رمز ارزها با ارائه یک کیف پول نرم‌افزاری به همه اعلام کرد.

کیف پول بلاکچین سامسونگ یکی از انواع کیف پول دیجیتال است که از رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، توکن‌های ERC20، ترون و دیگر ارزهای محبوب پشتیبانی می‌کند. همچنین والت Samsung امکانات مختلفی چون اتصال به کیف پول سخت‌افزاری برای امنیت بیشتر و ارائه dAppهای محبوب و جدیدترین اخبار دنیای کریپتو را ارائه می‌دهد. این کیف پول جایگاه ویژه‌ای بین کاربران گوشی‌های سامسونگ دارد و هر روز نیز در حال محبوب‌تر شدن است. در این مقاله ابتدا به آموزش کیف پول سامسونگ می‌پردازیم و سپس ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کیف پول بلاکچین سامسونگ چیست؟

سامسونگ به صورت سالانه دو رویداد مهم را برگزار می‌کند که آنپکد (Unpacked) نام دارند. در این رویداد نسل جدید گوشی‌های «Galaxy S» و «Galaxy Note» را به مردم معرفی می‌کند. سامسونگ در یکی از این مراسم‌ها که در سال ۲۰۱۹ برای معرفی Galaxy S10 بود، از کیف پول بلاکچینی خود پرده‌برداری کرد.

این کیف پول مانند سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری قادر است که دارایی‌های ارزهای دیجیتال کاربران را در خود نگه دارد و در کنار آن امنیت خوبی را نیز برقرار کند. کیف پول بلاکچینی سامسونگ امکان مدیریت معاملات را نیز به کاربران می‌دهد و مانند کیف پول کیو پاکت (qPocket) نیز یک کیف پول نرم‌افزاری و امن است.

کیف پول سامسونگ غیر حضانتی (Non-Custodial) است و به کاربران این امکان را می‌دهد که کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که والت Samsung از امنیت بالایی برخوردار است.

آموزش کیف پول سامسونگ

اگر کاربر محصولات سامسونگ هستید و کیف پول بلاکچین سامسونگ توجه شما را به خود جلب کرده، می‌توانید مراحل راه‌اندازی Keystore و کیف پول را در ادامه دنبال کنید.

ابتدا باید Samsung Blockchain Wallet را دانلود کنید. دقت کنید که حتما این کیف پول را از منبع اصلی دانلود کنید؛ زیرا ممکن است در منابع متفرقه، نسخه‌های جعلی کیف پول سامسونگ را دانلود کنید و با سرقت دارایی‌های خود مواجه شوید.

راه‌اندازی Keystore و کیف پول بلاکچینی سامسونگ

پس از دانلود والت سامسونگ، ابتدا باید این مراحل را طی کنید تا اطلاعات شما در Keystore ذخیره و در نهایت کیف پول شما آماده استفاده شود.

مرحله اول: اپ کیف پول بلاکچینی سامسونگ را باز کنید و سپس Link را لمس کنید.

لینک کردن کیف پول بلاکچینی سامسونگ

مرحله دوم: شرایط و قوانین ذخیره کلید (Keystore) را مطالعه و تایید کنید.

قوانین استفاده از کیف پول سامسونگ

مرحله سوم: پس از تایید قوانین، به صفحه ایجاد Keystore هدایت می‌شوید تا یک کیف پول جدید بسازید. برای ایجاد کیف پول بلاکچینی سامسونگ دکمه Create را لمس کنید و یا اگر کیف پول دیگری دارید، روی دکمه Link بزنید تا آن را در ولت سامسونگ ایمپورت کنید.

ایجاد Keystore در کیف پول بلاکچین سامسونگ

مرحله چهارم: پس از زدن روی دکمه Create وارد مرحله نوشتن کلمات بازیابی می‌شوید. می‌توانید با انتخاب گزینه Later این مرحله را بعدا و از طریق تنظیمات کیف پول انجام دهید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم اکنون سیدهای خود را روی یک کاغذ بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید. برای این کار دکمه Next را لمس کنید.

عبارت بازیابی در والت بلاکچین Samsung

مرحله پنجم: در این مرحله، می‌توانید گزینه More Info را انتخاب کنید تا به صفحه راهنمای استفاده از کیف پول منتقل شوید. سپس روی Download Samsung Blockchain Wallet بزنید تا کیف پول بلاکچینی سامسونگ را دانلود کنید. توجه کنید که مراحلی که تا اینجا طی کردیم، برای ساخت کلیدهای کیف پول بود. در انتها نیز دکمه Done را لمس کنید.

دانلود کیف پول بلاکچینی سامسونگ

مرحله ششم: می‌توانید یک پین‌کد ۶ رقمی و اثر انگشت خود را برای ورود به کیف پول انتخاب کنید. این کار اختیاری است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر، حتما این مرحله را انجام دهید. اکنون باید ۱۲ عبارت بازیابی خود را وارد کنید تا کیف پول شما آماده استفاده باشد.

کیف پول بلاکچینی سامسونگ

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول سامسونگ

اگر می‌خواهید یک دارایی را به آدرس دیگری انتقال دهید، باید این مراحل را طی کنید.

مرحله اول: دارایی مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه ارسال (Send) را لمس کنید.

انتخاب گزینه ارسال در والت بلاکچین سامسونگ

مرحله دوم: آدرس گیرنده و مبلغ انتقال را وارد کنید. دقت کنید که آدرس مقصد را مطابق با دارایی انتخابی وارد کنید. مثلا اگر می‌خواهید بیت کوین انتقال دهید، حتما دقت کنید که آدرس مقصد نیز BTC باشد؛ در غیر این صورت، دارایی شما برای همیشه در بلاکچین گم می‌شود و هیچ‌کس قادر به بازیابی آن نخواهد بود.

وارد کردن آدرس و مقدار انتقال رمز ارز در کیف پول بلاکچین سامسونگ

مرحله سوم: سرعت انتقال را انتخاب کنید. اگر عجله دارید، گزینه Faster را انتخاب کنید. این گزینه هزینه بیشتری دارد، اما رمز ارز زودتر به مقصد می‌رسد. اگر عجله ندارید، می‌توانید گزینه Slower را انتخاب کنید. گزینه نرمال نیز میانگین کارمزد و نسبت به شلوغی شبکه، سرعت آن متغیر است.

انتخاب سرعت انتقال در والت سامسونگ

برای دریافت رمزارز از دیگران یا صرافی‌های ارز دیجیتال، گزینه Receive را انتخاب کنید تا آدرس شما نمایان شود. آن را کپی کرده و برای فرستنده ارسال کنید. اگر فرستنده نزدیک شما باشد، می‌تواند کد QR پایین صفحه را اسکن کرده و دارایی را به شما منتقل کند.

دریافت دارایی در کیف پول سامسونگ

ویژگی‌های Samsung Wallet چیست؟

ویژگی های کیف پول Samsung

کیف پول بلاکچین سامسونگ مانند سایر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مختلفی دارد. شناخت ویژگی‌های این ولت به شما کمک می‌کنند که دارایی‌های خود را بهتر مدیریت کنید. در ادامه، به معرفی ویژگی‌های این والت محبوب می‌پردازیم.

طراحی ساده

برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری از طراحی پیچیده‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل کاربران در هنگام کار با آن‌ها یا خرید رمز ارزها مانند خرید لایت کوین احساس راحتی نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود به سراغ کیف پول‌های رقیب بروند. سامسونگ برندی است که همیشه راحتی کاربر را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر گرفته است.

این موضوع را می‌توانید در کیف پول بلاکچین سامسونگ نیز پیدا کنید. رابط کاربری این کیف پول از سادگی خوبی برخوردار است. کاربران می‌توانند بدون سردرگم شدن بخش‌های مورد نظر کیف پول را پیدا کنند و به راحتی کار ذخیره ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

امنیت بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته کیف پول سامسونگ به امنیت بالای آن مربوط می‌شود. اخبار گسترده‌ای در مورد هک شدن کیف پول‌ها و به سرقت رفتن دارایی‌های کاربران وجود دارند. این موارد نگرانی کاربران را برای استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری افزایش می‌دهد.

برای افزایش امنیت کاربران، سامسونگ صندوق ناکس (Knox Vault) را توسعه داده که یک راه حل امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار است و از داده‌های حساس مانند کلیدهای خصوصی، پسوردها و اطلاعات شخصی محافظت می‌کند. ناکس امنیت بالایی در برابر حملات سخت افزاری مانند حمله فیزیکی، کانال موازی و حمله خطا دارد. این صندوق جدا از شبکه بلاکچینی و دارای زیرسیستم (Sub System) با پردازنده و حافظه امن خود است.

همچنین کاربران می‌توانند امکانات امنیتی مانند احراز هویت دو عاملی، شماره شناسه شخصی (PIN) و احراز هویت بایومتریک (Biometric) را برای ورود به کیف پول بلاکچینی سامسونگ فعال کنند. علاوه بر این موارد، سامسونگ برای تشخیص واقعی بودن کاربران، مجوزهای زیر را درخواست می‌کند:

  • حسگرهای بدن: دسترسی به داده‌های حسگر در رابطه با علائم حیاتی کاربر
  • تلفن: برقراری و مدیریت کردن تماس‌های تلفنی
  • حافظه: دسترسی به عکس‌ها، رسانه‌ها و فایل‌های روی دستگاه کاربر
  • دوربین: عکس گرفتن و فیلم‌برداری

پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری

پشتیبانی والت بلاکچین سامسونگ از کیف پول سرد لجر

یکی از خدماتی که کیف پول بلاکچین سامسونگ ارائه می‌دهد به پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری مربوط می‌شود. مهم‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) است.

در واقع امکان اتصال گوشی‌های سامسونگ گلکسی به کیف پول‌های سخت‌افزاری فراهم است. همچنین اندروید گوشی نیز باید ۹ به بالا باشد. کاربران با استفاده از اپلیکیشن «Samsung Blockchain Wallet» قادر به مدیریت ارزهای دیجیتال و معامله آن‌ها هستند.

البته سامسونگ یک استثنا نیز برای این موضوع در نظر دارد. دستگاه‌هایی که Blockchain Keystore را ندارند نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. در این حالت، کاربران برای مدیریت کردن ارزهای دیجیتال و کلیدهای خود، باید تلفن هوشمند خود را به صورت فیزیکی به کیف پول سخت‌افزاری مورد نظر خود متصل کنند.

به کارگیری نام مستعار

کاربرانی که از کیف پول بلاکچین سامسونگ استفاده می‌کنند، می‌توانند یک نام مستعار نیز برای خود انتخاب کنند. برخی از کاربران وقتی با نام مستعار به فعالیت در کیف پول مورد نظر خود می‌پردازند، احساس راحتی بیشتری دارند. به همین دلیل این ویژگی ساده اما کاربردی را در کیف پول بلاکچین سامسونگ قرار داده‌اند.

قابلیت همگام‌سازی با ID

ابتدای معرفی کیف پول بلاکچین سامسونگ، ویژگی همگام‌سازی با ID اکانت برای کاربران فراهم نبود و بعدها به آن اضافه شد. با این ویژگی، وقتی حساب کاربری معامله‌گر ثبت می‌شود، کاربر می‌تواند هر زمانی که به کیف پول مراجعه می‌کند به اکانت خود نیز دسترسی داشته باشد.

حل مسئله خروجی خرج نشده تراکنش (UTXO)

موجودی‌های آدرس‌های بیت کوین، در بیشتر اوقات عدد واحد نیستند؛ برای مثال اگر شما ۱ واحد بیت کوین دارید، در واقع مثلا دو ۰.۲۵ و یک ۰.۵ بیت کوین دارید. اکثر موجودی‌های BTC، به‌صورت خرد هستند؛ مثلا اگر شما می‌خواهید ۱ کوین BTC خود را ارسال کنید، ابتدا شبکه ورودی‌ها و خروجی‌های اکانت شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که شما این مبلغ را دارید. سپس از دیگر بیتکوین‌هایی که در ممپول قرار دارند و منتظر تایید هستند بر می‌دارد، در کنار هم قرار می‌دهد و به آدرس مقصد ارسال می‌کند. البته شما این مقادیر خرد را در عمل نمی‌بینید و تمام این اتفاقات در بلاکچین رخ می‌دهند. همچنین اگر شما ۱ بیت کوین دارید و می‌خواهید نیمی از آن را ارسال کنید، شبکه کل موجودی شما را وارد بلاک چین می‌کند، مقدار مورد نظر شما را ارسال می‌کند، کارمزد ماینر را نیز جدا می‌کند و باقی‌مانده آن را به شما بازمی‌گرداند. این کوین‌های خرد با نام خروجی خرج نشده یا UTXO شناخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌هایی که کیف پول بلاکچین سامسونگ دارد، این است که کاربران نیازی ندارند با خروجی خرج نشده تراکنش درگیر باشند. این موضوع در نسخه‌های قبلی وجود داشت؛ اما در آپدیت کیف پول، کاربران با این مفهوم روبه‌رو نمی‌شوند.

همکاری با صرافی جمینای (Gemini)

اتصال کیف پول بلاکچین سامسونگ به صرافی جمینای

جمینای یک صرافی معروف و امن است که از ارزهای بی‌شماری پشتیبانی می‌کند. با توجه به محبوبیت این صرافی، سامسونگ همکاری خودش را با صرافی Gemini آغاز کرد.

در واقع کیف پول بلاکچین سامسونگ با صرافی جمینای ادغام شد. این همکاری برای کاربران مزیت ویژه‌ای دارد. آن‌ها می‌توانند برای انجام معاملات خود از برنامه “Gemini Mobile” استفاده کنند. فراموش نکنید که در این صرافی امکان تبدیل ارزهای رمزنگاری شده به ارز فیات وجود دارد. این همکاری مزایای مهم دیگری هم برای کاربران به همراه دارد که به شرح زیر هستند:

  • کاربران می‌توانند ثبت‌نام خود را با سرعت بیشتری و به صورت رایگان انجام دهند.
  • امکان فعال کردن هشدارها فراهم است. این هشدارها در کنترل قیمت‌ها و نوسانات به شما کمک می‌کنند.
  • امکان سرمایه‌گذاری طولانی‌تر با برنامه‌ریزی برای خریدهای دوره‌ای برای شما فراهم می‌شود.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

برای کاربرانی که از کیف پول‌های مختلف استفاده می‌کنند، مهم است که کیف پولشان از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی کند. این ویژگی نیز در کیف پول بلاکچین سامسونگ وجود دارد. مهم‌ترین ارزهایی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند به شرح زیر هستند:

  • ارز دیجیتال کلایتن (Klaytn)
  • ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)
  • ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)
  • ارز دیجیتال ترون (Tron)
  • ارز دیجیتال استلار (Stellar)

والت Samsung، تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتال

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامعی در مورد کیف پول بلاکچین سامسونگ در اختیارتان قرار دهیم. هر چند کیف پول سامسونگ نسبت به سایر کیف پول‌های قدیمی‌تر در اوایل مسیر توسعه قرار دارد، اما در همین زمان کوتاه شاهد رشد آن بوده‌ایم. اگر روند توسعه این کیف پول با همین کیفیت ادامه پیدا کند، در سال‌های آینده به یکی از برترین کیف پول‌های اختصاصی برای ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

سوالات متداول

آیا کیف پول دیجیتال سامسونگ ایمن است؟

کیف پول سامسونگ از یک سیستم امنیتی به نام Knox Vault استفاده می‌کند. این صندوق سخت‌افزاری به‌صورت ایزوله و جدا از بلاکچین نگهداری می‌شود و در برابر حملات مختلف ایمن است. تمام اطلاعات حساس از جمله کلیدهای خصوصی، پسوردها و اطلاعات شخصی کاربران در این سیستم ذخیره می‌شوند.

آیا فقط ارز دیجیتال در این کیف پول نگهداری می‌شود؟

خیر، کاربران می‌توانند در کنار ارزهای دیجیتال اطلاعات شخصی مهمی مانند تزریق واکسن را نیز در این کیف پول نگهداری کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مریم
مریم
11 ماه قبل

سلام من برنامه سامسونگ بلاک چین‌را از دانلود کردم ولی پیام میده کشور ایران را ساپورت نمی کنه. باید چه کار کنم در ایران نمیشه از این برنامه استفاده کرد؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  مریم

سلام
لطفا از یگ وی پی ان (ترجیحا با ای پی ثابت) استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا