اخبار بیت کوین

سیلور: بیت کوین می‌‌تواند امنیت را به فضای سایبری بازگرداند

سیلور معتقد است که می‌توان با بهره‌گیری از قدرت رمزنگاری شبکه بیت کوین، مسائل مربوط به هویت دیجیتال را حل کرد

«مایکل سیلور» (Michael Saylor)، مدیر ارشد شرکت مایکرو استراتژی، در مصاحبه اخیر خود از بیت کوین به عنوان پاسخی برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری ناشی از هوش مصنوعی – همچون دیپ‌فیک – نام برد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، سیلور از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی که توسط ربات‌ها اداره می‌شوند به عنوان نمونه نام برد. به گفته او، میلیاردها اکانت جعلی، سربازان «جنگ داخلی» دیجیتالی هستند که هدفی جز ایجاد نفرت در کاربران واقعی پلتفرم‌های دیجیتال ندارند.

مایکل سیلور
مایکل سیلور

سیلور افزود:

خطری که در فضای سایبری وجود دارد این است که من می‌توانم یک میلیارد هویت جعلی ایجاد کنم و کاری کنم که جمهوری‌خواهان جعلی به دموکرات‌های جعلی یا دموکرات‌های واقعی یا برعکس نفرت بورزند و جنگ داخلی ایجاد کنم.

او اضافه کرد که هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نسل بعدی باعث ارزان‌تر شدن و سخت‌تر شدن شناسایی دیپ‌فیک‌ها می‌شوند.

به گفته سیلور که بیش از ۳ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، هر روز نزدیک به ۲۰۰۰ فالوئر جدید جعلی به دنبال‌کنندگان او افزوده می‌شود. او گفت:

من به چشم دیدم که در عرض یک ساعت ۱۵۰۰ حساب جعلی از دنبال‌کنندگان حساب من حذف شدند و آن‌ها ربات بودند. بنابراین دیگر نمی‌توانیم با وضعیت موجود زندگی کنیم.

سیلور معتقد است که راهکار مقابله با دیپ‌فیک و دیگر مسائل مربوط به اعتماد دیجیتال در اتخاذ راه‌حل‌های هویت غیرمتمرکز (DID) نهفته است.

هویت غیرمتمرکز یک هویت مستقل و با تملک شخصی است امکان تبادل اطلاعات را به شکل قابل اعتماد فراهم می‌کند. به عبارتی دیگر، راهی برای صحت‌سنجی و کنترل هویت آنلاین و اطلاعات شخصی است. او در این باره گفت:

اگر کسی بخواهد یک میلیارد ربات توییتری راه‌ بیاندازد، یک میلیارد تراکنش برای او هزینه خواهد داشت. با ترکیب قدرت رمزنگاری با قدرت یک شبکه رمزنگاری‌شده غیرمتمرکز همانند بیت کوین، می‌توانیم هزینه و پیامد را وارد فضای مجازی کنیم.

شرکت مایکرو استراتژی یکی از شرکت‌هایی است که بر روی امضاهای رمزنگاری شده برای کاربران و راهکارهای سازمانی کار می‌کند. سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل OpenAI،‌ نیز در حال توسعه فناوری برای اثبات انسانیت (Proof of Personhood) برای پروژه کریپتویی خود، Worldcoin، است. برای ساخت ابزار شناسایی غیرمتمرکز، این شرکت در هفته گذشته جذب سرمایه‌ای ۱۱۵ میلیون دلاری داشت.

به شکلی مشابه، پروتکل لایه دو پالیگان راه‌حلی هویتی و غیرمتمرکز را در ماه مارس به راه انداخت. این راهکار از تکنیک‌های رمزنگاری و اثبات بی‌نیاز به دانش سود می‌جوید تا به کاربران امکان دهد تا بدون در میان گذاشتن اطلاعات حساس خود، هویت خود را به شکل آنلاین تایید کنند بی‌آن که اطلاعات آن‌ها توسط شخص ثالث ذخیره شود. این محصول پس از نزدیک به یک سال از اعلام شروع توسعه، وارد بازار شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا