اخبار آلت کوین هااخبار ارزهای دیجیتال

تنظیم دادخواست SEC برای مسدود کردن رمزارزهای بایننس و CZ

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از یک قاضی فدرال خواسته که قرار منع موقت را برای دارایی‌های بایننس، Binance.US و مالک آنها صادر کند. این کمیسیون پس از متهم کردن این شرکت‌ها به تغییر مسیر سرمایه مشتریان به یک صندوق سرمایه‌گذاری که توسط چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) کنترل می‌شود و نقض چندین قانون آمریکایی چنین درخواستی را به دادگاه ارائه داده است.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیرو درخواست خود در اقدامات اجرایی دیروز، حالا به دنبال مسدودسازی دارایی‌ها، از جمله رمزارزهای نگهداری شده توسط صرافی بایننس، Binance.US و مالک این شرکت‌ها یعنی چانگ‌ پنگ ژائو است.

SEC پیش از این به عنوان بخشی از اقدامات اجرایی اولیه خود که روز دوشنبه ارائه شد، درخواست بلوکه کردن دارایی‌های بایننس، Binance.US و مالک آنها CZ را مطرح کرده بود. اما حالا این رگولاتور با ارائه قرار منع موقت، روند رسیدگی به درخواست خود را تسریع کرده است.

SEC درخواست مسدودسازی دارایی‌ها را به دلیل اتهاماتی مطرح کرده که به چانگ‌ پنگ ژائو و مدیران بایننس مرتبط بوده است. به عنوان مثال، برای برخی از این اتهامات می‌توان به تغییر مسیر سرمایه مشتریان به صندوق سرمایه‌گذاری شخصی و خصوصی خود ژائو اشاره کرد که از آن برای خرید یک قایق تفریحی به ارزش ۱۱ میلیون دلار و خرید BUSD استفاده کرده است. این موارد شبیه به اتهاماتی هستند که علیه صرافی FTX، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) مطرح شده‌اند، اما چانگ‌ پنگ ژائو و بایننس تاکنون تنها با اتهامات مدنی مواجه بودند.

این کمیسیون در تشکیل قرار منع موقت خود و همچنین برای جلوگیری از پنهان کردن دارایی‌های بایننس و ژائو، با توجه به سنوات متهمین، اینگونه استدلال می‌کند:

SEC محترمانه اعلام می‌کند که این درخواست را به سرعت ارائه داده تا امنیت دارایی‌های مشتریان تضمین شود. سال‌ها رفتار متخلفانه، نادیده گرفتن قوانین ایالات متحده، فرار از ناظرین ایالتی، و سؤالات پاسخ داده نشده در مورد نقل و انتقالات مالی مختلف و نگهداری و کنترل دارایی های مشتری؛ از جمله اتهاماتی محسوب می‌شوند که متهمان ادعا می‌کنند نباید مشمول دادرسی دادگاه قرار گیرند.

بایننس و اوراق بهادار

لازم به ذکر است اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا از دادگاه می‌خواهد که Binance.US به مشتریان اجازه دهد تا دارایی‌های خود را از شرکت خارج کنند.

این تنظیم‌کننده بازار همچنین از یک قاضی فدرال خواسته که به شرکت هلدینگ بایننس، شرکت هلدینگ Binance.US و ژائو دستور دهد تا مدارک حسابداری تأیید شده خود را ارائه دهند. این اولین حسابداری کامل و احتمالاً عمومی از خانواده شرکت‌های بایننس خواهد بود.

بایننس در اواخر سال گذشته و پس از سقوط FTX، یک حسابرسی جزئی از امور مالی خود را که توسط شرکت Mazars Group انجام شده بود، منتشر کرد. با این حال، این شرکت بدهی‌های خود را فاش نکرد، که یک اشتباه اساسی محسوب می‌شود. Mazars پس از انتشار گزارش مالی بایننس و انتقاد از آن، همکاری خود را با شرکت‌های رمزارزی به حالت تعلیق درآورد.

اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین از یک دادگاه فدرال در واشنگتن خواسته تا دستوری را برای بازگرداندن دارایی‌ها، کشف سریع اسناد، و تعیین مقررات در مورد حفظ اسناد، جلوگیری از نابودی شواهد، و در ضمن تعیین یک گیرنده برای دارایی‌های بایننس، Binance.US و چانگ‌ پنگ ژائو صادر کند.

Binance.US در بیانیه توییتری خود درخواست امروز این کمیسیون را “غیر موجه و بیشتر بر اساس کسب مزیت کارکنان SEC در دادخواهی و نه نگرانی واقعی آنها در مورد امنیت دارایی‌های مشتری” خواند.

این شرکت گفت:

اگرچه ما از این اقدام راضی نیستیم، اما منتظر جلسه دفاع خود در دادگاه خواهیم ماند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
theblock
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا