اخبار ارزهای دیجیتال

بانک «سیلورگیت» در سال گذشته ۱ میلیارد دلار زیان دید

سیلورگیت عامل اصلی این زیان را «بحران اعتماد» ناشی از ورشکستگی‌های گسترده در حوزه کریپتو دانست

بانک آمریکایی «سیلورگیت کپیتال» (Silvergate Capital Corp)، گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ خود را در روز سه‌شنبه منتشر کرد. طبق این گزارش این شرکت زیانی در حدود ۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ثبت رساند. این بانک که در سال گذشته شاهد برداشت ۸ میلیارد دلار سرمایه توسط مشتریان خود بود، بحران اعتماد به وجود آمده در بخش ارزهای دیجیتال را عامل اصلی این زیان دانست.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، این بانک کالیفرنیایی در سال ۲۰۲۲ زیانی به ارزش ۹۴۹ میلیون دلار به ثبت رسانید. این در حالی است که در سال ما قبل آن، این بانک تراز عملکرد مثبتی به ارزش ۷۵.۵ میلیون دلار داشت.

ارزش سهام این بانک با ۲.۹ درصد کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۲.۹۴ دلار رسید. قیمت سهام این بانک در ۱۲ ماه گذشته، نزدیک به ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

آلن لین (Alan Lane)، مدیر ارشد اجرایی سیلورگیت در بیانیه منتشر شده گفت:

اگرچه ما در حال گرفتن تصمیماتی اساسی برای مدیریت شرایط فعلی هستیم اما ماموریت کلی ما تغییر نکرده است. ما به صنعت ارزهای دیجیتال باور داریم و بر روی ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان سازمانی اساسی خود متمرکز خواهیم بود. برای نیل به این هدف، متعهد به حفظ ترازنامه‌ای قدرتمند و نقدشونده هستیم تا از نقطه نظر سرمایه در جایگاه مناسبی قرار بگیریم.

سیلورگیت ۴۰ درصد از کارکنان خود (حدود ۲۰۰ نفر) را در ماه ژانویه در پی سقوط صرافی FTX تعدیل نمود. این فروپاشی و مواردی از این دست، سبب سقوط قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال شد. این سبب وحشت سرمایه‌گذاران خروج گسترده سرمایه از این بانک شد. مشتریان این بانک ۸ میلیارد دلار سرمایه خود را طی سال گذشته از شرکت برداشت کردند. بحران نقدینگی سبب شد تا سیلورگیت مجبور به فروش دیون خود با زیانی بالغ بر ۷۱۸ میلیون دلار شود تا بتواند پاسخ‌گوی درخواست‌‌های برداشت باشد.

این هجوم مشتریان سبب شد تا کتی وود (Cathie Wood) که صندوق سرمایه‌گذاری او (ARK Fintech) یکی از حامیان اصلی سیلورگیت بود، ۹۹ درصد از سهام خود را به فروش برساند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

منبع
Forkast
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا