اخبار آلت کوین ها

رشد ۵۸ درصدی قیمت سولانا؛ «قاتل اتریوم» به صحنه باز می گردد!

سولانا موفق شد تا با رشد قیمت در روزهای اخیر، جایگاه دهمین ارز باارزش را موقتا از پالیگان پس گیرد

پس از سقوط بیش از ۸۰ درصدی ارزش در طول سال گذشته، ارز دیجیتال سولانا (Solana) در سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری داشته است. قیمت SOL در ماه جاری بیش از دو برابر شده است و طی هفته گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش والکس و به نقل از Decrypt، «قاتل اتریوم» در هفته‌ای که گذشت موفق شد تا بیشترین حجم معاملات خود از زمان فروپاشی صرافی FTX را به ثبت برساند.

این بازگشتی قابل توجه برای سولانا است. تنها یک ماه پیش، سولانا سال را با کاهش ۹۴ درصدی قیمت به پایان برد. قیمت سولانا به کمترین میزان طی دو سال گذشته – ۸.۱۷ دلار – رسید و از جمع بیست ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال در رده‌بندی سایت کوین گکو (CoinGecko) خارج شد.

در روز شنبه، سولانا موفق شد با گذر از مرز ۹ میلیارد دلار ارزش بازار، جایگاه ارز ماتیک (MATIC) در رتبه دهم ارزهای ارزشمند را موقتا تصاحب کند. قیمت سولانا هم‌اکنون در بالاترین حد خود از زمان سقوط صرافی FTX است.

یکی از دلایل عملکرد مثبت اخیر سولانا، راه‌اندازی میم توکنی به نام BONK بود که سر و صدای زیادی در کریسمس به راه انداخت و قیمت سولانا را به بالاترین حد هفت روزه خود در آستانه سال جدید میلادی رسانید.

به گزارش کوین گکو، توکن BONK موفق شد تا در هفته نخست سال جدید، افزایش خیره‌کننده ۳۳۰۰ درصدی را به ثبت رساند. گرچه توکن سوزی پنج تریلیون عددی هم موفق به حفظ ارزش این توکن و کاهش ارزش متعاقب ۶۹ درصدی آن نشد، اما این ارز همچنان ارزش بازاری ۵۷ میلیون دلاری دارد. حتی قیمت BONK طی ۴۸ ساعت اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از عوامل موثر احتمالی، مهاجرت از پیش برنامه‌ریزی شده هلیوم به سولانا است. این خبر که در ماه سپتامبر اعلام شد، موج افزایش اندک قیمت SOL و کاهش ارزش توکن هلیوم شد. اما تیم هلیوم که یک شبکه بی‌سیم توزیع‌شده است که توکن‌ بومی خود را به عنوان پاداش به اشتراک‌گذاری سرویس اینترنت خانگی خود به کاربران ارائه می‌دهد، متفق‌القول از مزایای بلندمدت مهاجرت به سولانا دفاع کردند. آن‌ها سرعت سولانا را ستودند و از امکانات فنی آن تمجید کردند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا