اخبار آلت کوین ها

افزایش تعداد کاربران فعال سولانا چه تاثیری بر قیمت آن خواهد داشت؟

حوزه DeFi و NFT، پیشران این موج اخیر رشد کاربر بوده است

طبق داده‌های وبسایت Token Terminal، شبکه سولانا شاهد افزایش قابل توجه کاربران فعال روزانه در هفته‌های اخیر بوده است. علیرغم احساسات منفی حاکم پیرامون سولانا در چند ماه گذشته، این پلتفرم از نظر تعامل کاربران، از بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر بهتر عمل کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، یکی از دلایل این رشد در تعداد کاربران فعال روزانه، علاقه فزاینده به زیربخش‌های دیفای و NFT در این شبکه بوده است. به طور ویژه، تعداد کاربران فعال دیفای در شبکه سولانا طی ماه گذشته افزایش یافت که به بهبود سرمایه کل قفل شده (TVL) این بلاکچین کمک شایانی کرد.

مقایسه تعداد کاربران فعال روزانه چند شبکه با یکدیگر
مقایسه تعداد کاربران فعال روزانه چند شبکه با یکدیگر

طبق اطلاعات سایت DefiLlama، شاخص TVL سولانا تنها در عرض یک ماه از ۲۰۶ میلیون دلار به ۲۴۲ میلیون دلار افزایش یافت.

تعداد کاربران فعال روزانه بخش دیفای در شبکه سولانا
تعداد کاربران فعال روزانه بخش دیفای در شبکه سولانا

علاقه به مجموعه‌های NFT شبکه سولانا نیز رشد داشته است. داده‌های سایت Solana Floor Data نشان می‌دهد که میزان خرید و فروش توکن NFT در این شبکه نرخی فزاینده به خود گرفته است. مجموع ارزش کف توکن‌های NFT سولانا در ماه گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت. میزان حجم معاملات هم نیز هم‌پا با آن، رشد داشت.

مجموع ارزش کف توکن‌های NFT سولانا
مجموع ارزش کف توکن‌های NFT سولانا

علاوه بر این، میزان فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا نیز رشد یافت که عامل مهمی در جذب کاربران بود. dAppهای محبوبی همچون Raydium، Magic Eden و Saber همگی شاهد افزایش تعداد کیف پول‌های منحصر به فرد تعامل داشته با خود بودند.

«مجیک ادن» که یکی از بزرگ‌ترین دپ‌های سولاناست، شاهد بهبود حجم و تعداد تراکنش‌های خود بود. بر اساس داده‌ها، حجم معاملات این پلتفرم ۲۱.۱۲ درصد و تعداد تراکنش‌های آن ۷۳.۱۵ درصد در ماه گذشته افزایش یافت.

میزان فعالیت در پلتفرم مجیک ادن
میزان فعالیت در پلتفرم مجیک ادن

این عوامل در شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای سولانا متجلی است؛ داده‌های سایت سنتیمنت نشان می‌دهد که حجم شبکه در عرض یک ماه از ۲۰۶ میلیون دلار به ۱.۴۵ میلیارد دلار رسیده است که نشان از افزایش فعالیت بازار و نقدینگی دارد.

نمودار حجم و ارزش بازار سولانا
نمودار حجم و ارزش بازار سولانا

اگرچه قیمت خرید سولانا در زمان نگارش این مطلب ۱۶.۰۲ دلار است که کاهشی جزیی نسبت به روز گذشته دارد اما تحلیل سولانا نشان از احتمال رشد بلندمدت این شبکه دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا