اخبار آلت کوین ها

ارزش بازار سولانا از ترون و شیبا سبقت گرفت

قیمت سولانا طی هفته گذشته ۳۶ درصد افزایش داشت

شبکه سولانا که به «قاتل اتریوم» معروف است، در چند ماه گذشته به دلیل بازار نزولی کلی و نزدیکی آن به سم بنکمن فرید (SBF) و صرافی ورشکسته FTX، دچار کاهش ارزش شدیدی شد. اما اخیرا این شبکه موفق شد که از حیث ارزش بازار (Market Cap)، از شیبا اینو (SHIBA INU) و ترون (TRX) پیشی گیرد.

به گزارش والکس و به نقل از Bitcoinist، قیمت ارز SOL طی بیست و چهار ساعت گذشته (۶ و ۷ ژانویه ۲۰۲۳) ۰.۹ درصد رشد داشته است. با این افزایش، قیمت سولانا طی هفته گذشته رشدی ۳۶ درصدی را تجربه کرد.

رشد نسبی اخیر سولانا دو کاتالیزور اصلی داشت؛ نخست توییت ویتالیک بوترین، موسس شبکه اتریوم، که اخیرا در خصوص این اکوسیستم گفت:

حال دیگر افراد فرصت‌طلب از این شبکه خارج شده‌اند و آینده درخشانی در انتظار این شبکه است.

عامل دیگر، انتشار میم کوینی به نام Bonk در این شبکه بود. این توکن که تنها میم کوین سولاناست، توجه زیادی را به خود جلب کرد و سرفصل اخبار شد.

با انتشار این توکن، تعداد تراکنش‌های شبکه بیشتر شد که تاثیر مساعدی بر روی احساسات سرمایه‌گذاران داشت.

افزون بر این، به موعد مهاجرت شبکه هلیوم به بلاکچین سولانا نیز نزدیک شده‌ایم که خود می‌تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت سولانا باشد. در سوی دیگر، با مهاجرت مجموعه NFTهای سرشناس DeGods و y00ts به شبکه‌های پالیگان و اتریوم، حوزه NFTها در این شبکه ممکن است آسیب قابل توجهی دیده باشد.

نکته مهمی که نباید آن را نادیده گرفت، «فاد» (FUD) شدید در قبال این شبکه است. ترس، عدم اطمینان و تردید زیادی پس از سقوط FTX بر سر سولانا سایه افکنده است.

تحولات اخیر ممکن است راهی برای این بلاکچین باشد تا کمی از اخبار منفی دور شود. با این حال، بنیاد سولانا نزدیکی غیرقابل انکاری به صرافی FTX داشت و در پی اتفاقات به وقوع پیوسته، سرمایه کل قفل شده (TVL) این شبکه آسیب چشمگیری دیده است. شاید با این اوصاف، سولانا هیچ‌گاه نتواند به قله‌های پیشین باز گردد اما با پیشرفت‌های اخیر، راه برای شروعی مجدد هموار شده است.

سرمایه کل قفل شده شبکه سولانا
سرمایه کل قفل شده شبکه سولانا

حال تحلیل سولانا چه نشان می‌دهد؟ به نظر می‌رسد که مقاومت ۱۳.۹۷ دلاری توانسته در برابر موج فعلی رشد قیمت ایستادگی کند و قیمت را تا حمایت ۱۳.۱۰ دلاری پایین بکشاند. با توجه به همبستگی قوی SOL با بیت کوین و اتریوم و متغیرهای کلان اقتصادی، شاید زمان بازیابی قیمت سولانا بسیار طولانی شود.

نمودار قیمت SOL
نمودار قیمت SOL

گزارش اخیر اشتغال در بخش‌ غیرکشاورزی ایالات متحده مثبت بود و نشان از کاهش نرخ بیکاری داشت. شاخص بعدی که سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار انتشار آن هستند، اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است که در هفته آتی منتشر خواهد شد.

در صورت انتشار اطلاعاتی نویدبخش، قیمت سولانا به همراه دیگر ارزهای دیجیتال می‌تواند موج صعودی تازه‌ای را آغاز کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا