اخبار آلت کوین ها

فروش گوشی هوشمند سولانا ساگا از ۸ مه ۲۰۲۳ آغاز می‌شود

هدف ساگا فراهم کردن دسترسی آسان به رمزارز است

فروش گوشی هوشمند ساگا (Saga) ساخته شده توسط شرکت سازنده بلاکچین سولانا از ۸ مه ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و دستگاه‌هایی که از پیش سفارش داده شده‌اند اکنون ارسال خواهند شد.

به گزارش والکس و به نقل از Coindesk، حدود ده ماه پیش سولانا برای اولین بار ‌ایده داشتن یک تلفن همراه با قابلیت‌های گسترده که نقش کیف پول سخت‌افزار رمزارزی را بازی کند ارائه داد. قیمت موبایل جدید سولانا هزار دلار است و سخت‌افزار آن را شرکت گوشی هوشمند OSOM طراحی کرده که دارای فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی، دو لنز دوربین پشتی همه کاره، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED و اسکنر اثر انگشت است. این گوشی با جدیدترین سیستم عامل اندروید نصب شده به مشتریان ارسال خواهد شد.

به گفته شرکت سولانا، تفاوت این گوشی با انواع دیگر، ویژگی Solana Mobile Stack (SMS) آن بوده که مجموعه‌ای از افزونه‌های سفارشی برای ادغام رمزارز با سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی است. SMS ویژگی‌های امنیتی‌ای دارد که مخصوص ارسال، دریافت، معامله و ذخیره رمزارز است. یک بخش امن مقاوم در برابر هک در این گوشی هوشمند وجود دارد که اطلاعات محرمانه و کلید‌های خصوصی کاربران رمزارز در آن ذخیره شده است. به گفته سولانا، ذخیره کلید در بخشی کاملاً جدا از بقیه داده‌های گوشی، امنیت آن را تضمین می‌کند.

ساگا دارای یک dapp استور مخصوص به خود است که در آن فقط اپلیکیشن‌های رمزارز قرار دارند. در حال حاضر بیش از ده اپلیکیشن برای معاملات رمزارز، اتصال و ارتباطات بین کیف پولی، موسیقی و کلکسیون دیجیتال برای دانلود در دسترس هستند که احتمالاً اپلیکیشن‌های بیشتری در آینده اضافه خواهند شد. طبق بیانیه شرکت، برخلاف ۳۰% مالیاتی که گوگل و اپل از اپ استور‌های خود دریافت می‌کنند، هزینه‌های گزافی بر اپلیکیشن‌های موجود در dapp استور اعمال نمی‌شود. dapp استور جدای از گوگل پلی اندروید است. سازندگان بزرگ تلفن از HTC گرفته تا سازندگان نسبتاً کوچک‌تر مانند Sirin Labs در ایجاد یک گوشی هوشمند مخصوص رمزارز موفق نبوده‌اند. همین امر باعث شد تا کاربران ‌امید چندانی به موفقیت سولانا نداشته باشند.

اکوسیستم سولانا از ژوئن ۲۰۲۲ ضربه بزرگی خورد آن هم زمانی که آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) از ساگا در رویدادی در شهر نیویورک که سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) در برگزاری آن دخالت داشت، پرده‌برداری کرد. سم بنکمن فرید مدیر عامل صرافی FTX بود و اکنون متهم به کلاهبرداری است. با همه این‌ها و شکست‌های مکرری که تیم سولانا تجربه کرد، توسعه‌دهندگان به تلاش خود ادامه دادند. به گفته تیم سولانا، عرضه این گوشی هوشمند می‌تواند فرصتی برای تغییر دیدگاه‌ها و بهبود وضعیت باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coindesk
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا