اخبار ارزهای دیجیتال

فردی از ChatGPT برای متهم کردن CZ به ارتباط با حزب کمونیست چین استفاده کرد

یکی از مدیران بایننس گفته که برخی از دفاتر کنگره به این باور رسیده‌اند که مدیر عامل این شرکت، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، عضو گروه جوانان دولتی چین است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، رسانه Fortune گزارش داده که شخصی اطلاعات نادرستی را به گروه‌های مختلف، از جمله دفاتر کنگره ارائه کرده است. این گروه‌ها سپس به بایننس نامه‌ای نوشتند و از این شرکت پرسیدند که آیا مدیر عامل آنها، چانگ‌ پنگ ژائو، با حزب کمونیست چین (CCP) ارتباط دارد یا خیر.

ChatGPT اطلاعاتی را از صفحات جعلی به دست آورده است

آنها به مکالمه‌ای در ChatGPT اشاره، و این مکالمه را به عنوان شواهدی از ارتباطات ژائو با حزب کمونیست چین ذکر کرده‌اند. بایننس در نهایت توانست مکالمه مورد نظر را بازتولید کند و پاتریک هیلمن (Patrick Hillman)، CSO بایننس، ورودی‌های این مکالمه را در توییتر به اشتراک بگذارد.

ورودی‌های ChatGPT هیلمن بیان می‌کنند که ژائو در دهه ۹۰ عضو کمیته جوانان شرکت ملی نفت چین بوده و همچنین به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار در همان شرکت کار می‌کرده است.

چت جی پی تی

ChatGPT از دو URL به عنوان شواهدی برای اداعاهای خود استفاده کرده است. یکی از این URLها به صفحه لینکدینی اشاره دارد که اصلاً وجود خارجی ندارد و تطابقی در اطلاعات آن با پروفایل رسمی ژائو دیده نمی‌شود. URL دیگر به صفحه‌ای در وب‌سایت Forbes با عنوان “Crypto King، Meet the Quiet Crypto Crusader With [a] $700 Million War Chest” اشاره دارد که نویسنده سابق Forbes، پاملا امبلر (Pamela Ambler) آن را نوشته، اما این صفحه هم وجود ندارد.

هیلمن در شرح این رویدادها در توییتر خود نوشت:

ما هیچ شواهدی از وجود این داستان در Forbes یا صفحه لینکدین مذکور پیدا نکردیم.

در پروفایل لینکدین واقعی ژائو چیزی از این که او در شرکت ملی نفت چین کار کرده باشد گفته نشده است. همچنین در آن پروفایل، سوابق کاری او در قبل از سال ۲۰۰۱ هم وجود ندارد.

بایننس

ارتباطات بایننس با چین قبلاً هم مورد سؤال بود

بایننس پیش از این نیز هدف ادعاهای مشابهی قرار گرفته است. در سپتامبر ۲۰۲۲، چانگ پنگ ژائو ادعاهایی مبنی بر اینکه گوانگیینگ چن (Guangying Chen)، یکی از مدیران بایننس، به عنوان نماینده‌ای برای دولت چین کار می‌کند را رد کرد.

در ۲۹ مارس ۲۰۲۳، روزنامه Financial Times با استناد به اسناد داخلی به دست آمده توسط این نشریه، مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن مدعی شد که بایننس جزئیات عملیات خود در چین را پنهان کرده است. ژائو نیز این اتهامات را رد کرد، اگرچه هیچ پاسخ خاصی را برای دلیل رد آنها ارائه نکرده است.

اما اتفاق امروز منحصر به فرد است، زیرا شایعات عمدتاً از یک منبع هوش مصنوعی سرچشمه می‌گیرند. هیلمن تأیید کرد که “بازیگران بد” ممکن است مانند هر فناوری جدیدی از هوش مصنوعی نیز سوءاستفاده کنند.

هیلمن همچنین اشاره کرد که بایننس از هوش مصنوعی برای اهداف مثبت استفاده می‌کند، که با نظرات ژائو در اوایل سال جاری مطابقت دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptoslate
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا