اخبار آلت کوین هااخبار ارزهای دیجیتال

استیبل کوین جدید با پشتوانه پوند بریتانیا در راه است

تتر در حال راه‌اندازی استیبل کوین جدید GBPT است که با نسبت 1:1 به پوند انگلیس متصل شده است. این رمزارز ابتدا روی بلاک چین اتریوم در دسترس خواهد بود.

شرکت تتر قصد دارد استیبل کوین جدید با پشتوانه پوند بریتانیا راه‌اندازی کند. نماد این رمزارز، GBPT خواهد بود و ابتدا توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شود.

استیبل کوین متصل به پوند، قرار است در اوایل جولای شروع به کار کند و هدف اصلی آن، انتقال سریع و ارزان دارایی عنوان شده است. اخیراً وزارت خزانه‌داری بریتانیا تصمیماتی در راستای تبدیل شدن به مرکز جهانی کریپتوکارنسی اتخاد کرده است. همین امر باعث شده شرکت تتر تصمیم به راه‌اندازی استیبل کوین جدید بگیرد.

یک توضیح کوتاه در مورد استیبل کوین‌ها

در بازار رمزارزها، به کوین‌هایی که ارزش آنها با یک دارایی ثابت مانند دلار برابر است، استیبل کوین (StableCoin) یا ارز دیجیتال پایدار می‌گویند. برای مثال، استیبل کوین USDT با دلار آمریکا نسبت یک به یک دارد (به اصطلاح، هر کوین تتر به یک دلار آمریکا پگ شده است).

رمزارزهایی مانند بیت کوین یا اتریوم، در روز ممکن است دچار نوسانات شدید قیمتی شوند. هدف از ایجاد استیل کوین‌ها، کاهش نوسانات بازار کریپتو و محافظت از سرمایه معامله‌گران است.

استیبل کوین GBPT

استیبل کوین جدید با پشتوانه پوند بریتانیا

استیبل کوین جدید با پشتوانه پوند قرار است توسط بریتانیایی‌ها برای پرداخت کالا و خدمات استفاده شود. البته استفاده از GBPT به عنوان وسیله پرداخت، مشروط به آن است که استیبل کوین‌های تتر گرفتار سقوط نشوند و بریتانیا نیز به برنامه‌های خود عمل کند.

در این راستا، پائولو آردوینو (مدیر ارشد فناوری شرکت تتر) گفت:

ما معتقدیم که بریتانیا مرز بعدی برای نوآوری بلاک چین و اجرای گسترده‌تر رمزارزها برای بازارهای مالی است. ما امیدواریم که با فراهم کردن دسترسی کاربران بازار کریپتو در سراسر جهان به یک استیبل کوین پوند که توسط بزرگترین صادرکننده استیبل کوین صادر شده است، به رهبری این نوآوری کمک کنیم. تتر آماده و مایل به همکاری با نهادهای تنظیم‌کننده‌ بریتانیا برای تحقق این هدف است و مشتاقانه منتظر ادامه پذیرش استیبل کوین‌های تتر است.

GBPT پنجمین استیل کوین شرکت تتر با پشتوانه ارز فیات خواهد بود. پیش از این، کمپانی تتر استیبل کوین‌های زیر را در بازار کریپتو ارائه کرده است:

  1. USDT (دلار آمریکا)
  2. EURT (یورو)
  3. CNHT (یوان چین)
  4. MXNT (پزو مکزیک)

با وجود استیبل‌های کوین مختلف، همچنان USDT محبوب‌ترین و بزرگترین استیبل کوین جهان است که با ارزش بازار حدود ۶۶.۸۳ میلیارد دلار، در رتبه سوم بازار قرار دارد. اگرچه سقوط استیبل کوین UST و رکود عمومی بازار، تاثیرات منفی بر استیبل کوین USDT بر جای گذاشته است. این استیبل کوین اخیراً بازخریدهای قابل توجهی را تجربه کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا