اخبار ارزهای دیجیتال

تلگرام همان چیزی است که ایلان ماسک می‌خواهد؟ بررسی تقابل تلگرام و X

توییتر که حالا با نام X شناخته می‌شود از مدت‌ها قبل تلاش کرده است که وارد بازار ارزهای دیجیتال شود. برنامه ایلان ماسک این است که پلتفرم X مبادلات مالی و کریپتویی را پشتیبانی کند. این مهم‌ترین قدم برای تبدیل شدن X به اپلیکشینی برای همه چیز است. همان رویایی که ایلان ماسک برای آن تلاش می‌کند. از طرفی تلگرام هم وارد صنعت کریپتو شده است و حالا ربات‌های معامله‌گر یا کیف‌پول‌های دیجیتالی در این پلتفرم در دسترس هستند. سوال جذابی که مطرح می‌شود این است که آیا تلگرام همان چیزی است که ایلان ماسک به دنبال آن است؟ آیا تلگرام می‌تواند با کیف پول جدیدش ایلان ماسک را برای همیشه شکست دهد؟ 

به گزارش والکس و به نقل از dailycoin، خرید بحث‌برانگیز توییتر توسط ایلان ماسک با برنامه‌های جسورانه‌ای همراه بود. ایده ماسک ایجاد اپلیکیشنی برای همه چیز است. مکانی برای چت، تماس صوتی و تصویری، مدیریت پرداخت‌های مالی و موارد دیگر که کاربران را از مراجعه به سایر پلتفرم‌ها بی‌نیاز می‌کند. تغییر نام توییتر به X اولین قدمی بود که برداشته شد.  با این حال، راه‌اندازی شبکه بلاکچین تلگرام (Telegram Open Network) و TON Space یک رقیب جدی برای X است. 

کیف پول شخصی TON اکنون کاربران را قادر می‌سازد تا پرداخت‌ها را مستقیما از طریق تلگرام انجام دهند. حالا این پرسش مطرح است که آیا تلگرام می‌تواند تمام آرزوهای X را نقش بر آب کند؟ 

در روز چهارشنبه نهم آگوست، بنیاد TON از راه اندازی TON Space، یک کیف پول شخصی که در پیام‌رسان تلگرام ادغام شده است خبر داد. هدف این پروژه ایجاد یک راه حل جامع Web3 برای ورود کاربران جدید به ارزهای دیجیتال و تسهیل ارائه خدمات کریپتویی است.

تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، بنیاد TON انتظار دارد مجموعه‌های NFT و خدمات مبادله‌ای را به کاربران بیشتری ارائه کند. این ویژگی‌ها، تلگرام را در مسیر تبدیل شدن به یک برنامه برای همه چیز قرار می‌دهد و می‌تواند یک ضربه بزرگ به برنامه مالی و کریپتویی X وارد کند. 

از زمانی که ماسک توییتر را در آوریل ۲۰۲۲ به قیمت حیرت آور ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، این پلتفرم دستخوش دگرگونی‌های قابل توجهی شده است. آن‌ها می‌خواهند X به پیام‌رسان اصلی مردم تبدیل شود و علاوه بر آن افراد تماس‌های خود را با این پلتفرم انجام دهند. در واقع X برای چیزی تلاش می‌کند که تلگرام همین الان هم همه آن‌ها را دارد. ماسک از WeChat به عنوان یک الگو یاد کرده است. یک پلتفرم اجتماعی، چت و پرداخت آنلاین که ده‌ها کاربرد مختلف دیگر هم دارد.

تلگرام که در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان طراحی شده بود، همواره بر ایجاد بستری امن و خصوصی برای ارتباط کاربران تاکید داشته است. در طول سال‌ها، قابلیت‌های خود را گسترش داده است و معرفی اخیر TON Space یکی از موارد قابل توجه است. این کیف پول دیجیتال نشان دهنده حرکت استراتژیک تلگرام برای ورود به بازار رو به رشد کریپتو و ارائه یک تجربه بی‌نقص دیگر برای کاربرانش است.

تلگرام هربار با ارائه یک ویژگی جدید همه را شگفت‌زده می‌کند. سرعت توسعه این اپلیکیشن باورکردنی نیست. حالا تلگرام فراتر از یک پیام‌رسان، شامل کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های مختلف است. ارائه یک کیف پول کریپتویی ویژگی‌های منحصر به تلگرام را تکمیل کرده است. علاوه‌براین، تلگرام با تاکید بر حفظ حریم خصوصی و امنیت، توانسته است پایگاه وسیعی از کاربران جهانی را به خود جذب کند، به ویژه برای کسانی که نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند. تمرکز بر حفظ حریم خصوصی تلگرام را در موقعیت خوبی برای تصرف فضای وب ۳ قرار داده است. 

معرفی TON Coin تلگرام را بالاتر از شرکت X قرار می‌دهد. در حالی که ماسک و کمپانی تحت مالکیتش با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، تلگرام با سرعت از پیچ‌های دشوار عبور می‌کند. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailycoin
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا