اخبار آلت کوین ها

تتر ۳۱ میلیون توکن USDT را پس از هک صرافی FTX بلوکه کرد

ورشکستگی FTX سبب به راه افتادن موج جدیدی از تلاش صرافی‌ها برای به دست آوردن اعتماد کاربران شده است

در صبح ۲۱ آبان، چند آدرس مربوط به صرافی FTX بدون هشدار رسمی تخلیه شد و میلیون‌ها دلار سرمایه کاربران به آدرس جدیدی منتقل شد. شایعات زیادی در خصوص علت این انتقال مطرح شد؛ از شروع فرایند قانونی ورشکستگی گرفته تا در کار بودن هک. چندین ساعت بعد، صرافی FTX در گروه تلگرام رسمی خود اعلام کرد که این انتقال‌ها مربوط به حمله‌ای است که هنوز در جریان است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، خروج مشکوک سرمایه از والت‌های صرافی FTX در صبح ۲۱ آبان نگرانی جامعه کاربری این پلتفرم را برانگیخت. تنها یک روز قبل، سم بنکمن فراید، مدیر صرافی‌های FTX.US، FTX.com و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) مدارک مربوط به اعلام ورشکستگی این شرکت‌ها را تسلیم مقامات قانونی کرد.

اطلاعیه صرافی FTX در خصوص هک
اطلاعیه صرافی FTX در خصوص هک

پس از تایید این هک، شرکت تتر (Tether) ۳۱.۴ میلیون دلار ارز تتر (USDT) موجود در حساب هکر را بلوکه کرد. ۲۷.۵ میلیون دلار از این مبلغ در شبکه سولانا و ۳.۹ میلیون دلار آن در شبکه آوالانچ بود.

ایلان ماسک، میلیاردر مشهور و مالک پلتفرم توییتر نیز طی توییتی که پس از انتشار، آن را پاک کرد به این خبر واکنش نشان داد. او در این توییت به شدت از اعمال سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، مالک صرافی FTX انتقاد کرد.

با بلوکه کردن آدرس هکرها، تتر از انتقال و تبدیل این مبالغ جلوگیری کرد. قرارداد هوشمند ارز USDT به نحوی طراحی شده است که به شرکت تتر این اجازه را می‌دهد تا نه تنها موجودی کاربران را بلوکه کند، بلکه حتی تترهای آن‌ها را بسوزاند. پیش‌بینی می‌شود مبالغ قفل شده در حساب هکر سوزانده شود و مجددا توسط تتر ایجاد و به حساب صرافی FTX بازگردانده شود.

اما این تنها کسری از مبالغ به سرقت رفته است؛ مهاجمان تاکنون بخش قابل توجهی از آلت‌کوین‌های به سرقت رفته را به فروش رساندند و به اتریوم تبدیل کردند.

در پی ماجرای ورشکستگی FTX، صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال همچون بایننس، OKX، کوکوین و Crypto.com اعلام کردند که به زودی اقدامات موثر جدی‌تری برای بازیابی اعتماد کاربران انجام خواهند داد.

در راستای این اقدام، پائولو آرودینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد تکنولوژی صرافی بیتفینکس (Bitfinex)، با انتشار آدرس ۱۳۵ والت سرد و گرم این صرافی، مجموع دارایی‌های آن را افشا کرد. این صرافی بیش از ۲۰۰ هزار بیت کوین و یک میلیون اتر در اختیار دارد. برای دیدن لیست کامل این آدرس‌ها به این لینک مراجعه کنید.

اگر چه این اقدام که در جهت افزایش شفافیت صورت گرفت مورد استقبال کاربران قرار گرفت اما بسیاری به درستی متذکر شدند که انتشار لیست دارایی‌ها بدون اشاره به تعهدات و دیون مالی، تصویر کاملی از ماجرا را ترسیم نخواهد کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا