اخبار آلت کوین ها

تحلیل قیمت تزوس؛ چه سرنوشتی در انتظار XTZ است؟

علی‌رغم عملکرد نه چندان مناسب توکن تزوس، این شبکه در جذب مجموعه‌‌‌‌‌‌‌داران NFT موفق عمل کرده است

معامله‌گران توکن‌های NFT اقبال زیادی به اکوسیستم کلکسیون‌های دیجیتال بلاکچین تزوس نشان داده‌اند. حجم معاملات این گروه از توکن‌ها، هم‌اکنون در بالاترین میزان تاریخی خود است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، قیمت تزوس (XTZ) اخیرا چندان چشمگیر نبوده است و با توجه به روند کلی بازار، احتمالا برای مدتی چنین باقی بماند.

توکن‌های NFT شبکه تزوس علی‌ٰرغم کاهش کلی در حوزه ارزهای دیجیتال، به عملکرد عالی خود ادامه داده‌اند. بنا بر داده‌های سرویس مساری (Messari)، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، ششمین سه ماهه متوالی بود که عملکرد اکوسیستم NFT تزوس عالی بود.

معامله‌گران NFT در شبکه تزوس حجم معاملات تاریخی آن را شکستند. میزان فروش در این سه ماهه از مرز ۱۰ میلیون تزوس گذشت. نکته جالب توجه این است که این میزان خرید و فروش، با تعداد کم‌تری از تریدرها (نسبت به بازه زمان پیشین) به دست آمد.

میزان فروش توکن NFT در شبکه تزوس
میزان فروش توکن NFT در شبکه تزوس

با این حال، روند اخیر نشان می‌دهد که اقبال به دارایی‌های غیر مثلی در شبکه کاهش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، حجم معاملات NFT در حدود ۱۵۱ هزار دلار است.

این میزان نسبت به اوج ثبت شده در ۲۹ سپتامبر (۵.۶۴ میلیون دلار)، کاهش چشمگیری داشته است. این نشان می‌دهد که احتمال عدم ادامه روند شش دوره پیشین با توجه به قیمت فعلی ۰.۹۴۸ دلاری XTZ وجود دارد.

حجم معاملات دلاری NFT در شبکه تزوس
حجم معاملات دلاری NFT در شبکه تزوس

اوضاع برای ارز دیجیتال تزوس اما مشابه نیست. این رمزارز طی ۳۰ روز گذشته شاهد کاهش ۱۵.۶۵ درصدی قیمت بوده است.

نمودار چهارساعته این ارز احتمال وقوع بهبودی در کوتاه مدت را رد می‌کند. موقعیت اندیکاتور MACD این مساله را نشان می‌دهد. در زمان نگارش این مطلب، مومنتوم خریداران (با رنگ آبی) و فروشندگان (رنگ نارنجی) هر دو زیر سطح صفر هیستوگرام هستند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که فروشندگان نیز کنترل بیشتری نسبت به خریداران دارند. از این رو، XTZ احتمالا می‌تواند مقدار بیشتری از ارزش فعلی خود را از دست بدهد زیرا این مساله نشان‌دهنده یک حرکت نزولی است. علاوه بر این، نوسان‌گر (AO) نیز از وضعیت مشابهی در ۰.۰۲۴ خبر می‌دهد. از آن‌جایی که AO نیز زیر نقطه صفر است، به نظر می‌ٰسد که افق پیش‌روی تزوس نزولی باشد.

نمودار قیمت XTZ/USD
نمودار قیمت XTZ/USD

با وجود کاهش مداوم قیمت، احساس سرمایه‌گذاران نسبت به این ارز همچنان مثبت است. بر اساس داده‌های Santiment، احساسات مثبت در خصوص تزوس با نسبت ۲.۱۲۵ به ۱.۸۷۵ به احساسات منفی می‌چربد.

این اعداد نشان می‌دهند که تلقی معامله گران نسبت به تزوس خوش‌بینانه است. این وضعیت در شاخص Social Dominance نیز خود را نشان داد. این شاخص نشان از تخصیص حجم مناسبی از بحث‌ها و حجم جست‌و‌جوها به تزوس در شبکه‌های اجتماعی دارد. از این رو، صرف نظر از قیمت فعلی این ارز، تزوس همچنان شانس خوبی برای واقع شدن در فاز انباشت دارد.

شاخص تسلط اجتماعی
شاخص تسلط اجتماعی در سایت سنتیمنت

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا