کیف پول

آموزش کیف پول توکن پاکت، معرفی ولت Token Pocket

همان‌طور که برای حفظ و نگهداری هر وسیله‌ای نیاز به ابزاری است، برای نگهداری و امنیت رمزارزها نیز نیاز به ابزار مخصوصی داریم. کیف پول‌های ارز دیجیتال ابزاری هستند که برای همین کاربرد طراحی شده‌اند و به‌صورت کیف پول گرم (نرم افزاری) و سرد (سخت افزاری) عرضه می‌شوند. با توجه به این موضوع که انتخاب کیف پول مناسب و امن در بین ولت‌های موجود می‌تواند کاری دشوار باشد، تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی و بررسی کیف پول توکن پاکت بپردازیم تا با امکانات، مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شویم.

معرفی کیف پول Token Pocket

کیف پول توکن پاکت یک وَلت‌ غیرمتمرکز و منبع باز است که در نسخه‌های موبایل، کیف پول دسکتاپ و افزونه گوگل کروم موجود می‌باشد. این ولت علاوه بر دارا بودن کیف پول گرم، ولت سرد نیز دارد که به نام KeyPal شناخته می‌شود.

توکن پاکت از بلاکچین‌های مطرح و پرکاربرد بی‌ان‌بی چین، اتریوم، بیت کوین، ترون، سولانا، فانتوم، پولکادات و EOS پشتیبانی می‌کند. البته توکن پاکت از شبکه‌های کمتر شناخته شده نیز پشتیبانی می‌کند که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

بلاکچین های تحت پشتیبانی توکن پاکت

جالب است بدانید که ولت توکن پاکت تحت مالکیت هولدینگ بزرگ چینی Tencentمی‌باشد که شامل زیر مجموعه‌هایی در زمینه خدمات رسانه‌ای، سرگرمی، اینترنت و تلفن همراه است و خدمات تبلیغات آنلاین را نیز در چین ارائه می‌دهد.

شروع به کار و ساخت حساب کاربری در توکن پاکت

پس از دانلود اپلیکیشن توکن پاکت، برای ساخت کیف پول طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱. اپلیکیشن Token Pocket را باز کنید، روی گزینه No wallet کلیک کنید.

۲. شبکه بلاکچینی را که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید. (در اینجا شبکه اتریوم را به عنوان مثال در نظر بگیرید). در این مرحله می‌توانید لیست کامل بلاکچین‌های تحت پوشش این ولت را ببینید و همه آنها را انتخاب کنید.

۳. روی Create Wallet کلیک کنید.

مراحل راه‌اندازی کیف پول توکن پاکت

۴. نام کیف پول و رمز عبور خود را تعیین کنید و سپس Terms of Service and Privacy را تیک بزنید. برای ادامه روی Create Wallet کلیک کنید.

۵. وارد صفحه Backup Mnemonic شوید و سپس روی I get it کلیک کنید.

۶. در این مرحله عبارت ۱۲ کلمه‌ایِ بازیابی برای شما به نمایش در می‌آید. سعی کنید این عبارت را در مکانی امن نگه دارید. قسمت Attention را با دقت بخوانید و روی Completed Backup, Verify it کلیک کنید.

مراحل دریافت و حفظ عبارت بازیابی

۷. در این مرحله عبارت بازیابی را در محل مورد نظر به ترتیب پُر کنید و سپس روی Confirm کلیک کنید.

ولت شما ساخته شده است و می‌توانید دارایی‌های خود را به آن منتقل کنید.

واریز دارایی‌ها به کیف پول Token Pocket

برای واریز توکن یا کوین به کیف پول توکن پاکت طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱. اپلیکیشن Token Pocket را باز کنید، دارایی مورد نظر که قصد انتقال آن به کیف پول را دارید در صفحه Assets انتخاب کنید. (به عنوان مثال دریافت TPT از طریق شبکه بایننس را در نظر بگیرید)

۲. بر روی گزینه Receive کلیک کنید.

۳. در این مرحله باید آدرس ولت را کپی کرده (می‌توانید روی Copy یا Scan QR code کلیک کنید) و سپس آدرس کپی شده را در قسمت آدرس دریافت‌کننده در صفحه برداشت صرافی‌ یا کیف پول‌ مبدا جای‌گذاری کنید.

مراحل واریز دارایی به توکن پاکت

توکن یا کوین مورد نظر به کیف پول‌تان واریز خواهد شد.

برداشت دارایی‌ها از کیف پول Token Pocket

برداشت دارایی‌ها از کیف پول توکن پاکت طبق دستورالعمل زیر انجام می‌شود:

۱. اپلیکیشن توکن پاکت را باز کنید، رمزارزی را که قصد انتقال آن را دارید در صفحه Assets انتخاب کنید. (به عنوان مثال برداشت TPT در شبکه‌ی بایننس را در نظر بگیرید)

۲. روی گزینه Transfer در پایین صفحه کلیک کنید.

۳. برای انتقال به وسیله آدرس گزینه Address Book و برای انتقال به روش اسکن QR کد گزینه Scan QR code را انتخاب کنید.

مراحل ارسال دارایی از توکن پاکت

۴. در این مرحله باید در قسمت Receiving address آدرس مقصد و در بخش Amount مقدار دارایی که قصد انتقال آن را دارید، وارد کنید. سپس هزینه انتقال را انتخاب می‌کنید که معمولا انتخاب گزینه میانگین توصیه می‌شود. بعد از انجام تمام این مراحل بر روی دکمه‌ی Confirm کلیک کنید.

۵. پس از بررسی اطلاعات انتقال، روی Transfer کلیک کنید.

۶. رمز عبور را وارد کنید و روی Confirm کلیک کنید.

انتقال دارایی به آدرس مقصد

۷. در پایان دارایی شما به آدرس مقصد منتقل می‌شود.

مزایا و معایب و قابلیت‌های کیف پول توکن پاکت

ولت Token Pocket امکان سوایپ کردن توکن‌‌ها در شبکه‌های مختلف را برای کاربران مهیا می‌کند. علاوه بر آن امکان خرید و فروش توکن در بلاکچین‌های پرکاربرد مانند اتریوم و بی‌ان‌بی چین وجود دارد. البته مانند سایر کیف پول‌ها خرید یا فروش توکن توسط ولت توکن پاکت توصیه نمی‌شود، زیرا خرید و فروش دارایی در کیف پول‌ها مشمول کارمزدهای بالایی می‌باشد. بنابراین بهتر است برای این کار از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده شود.
از قابلیت‌‌های جالب توکن پاکت حالت Bridge می‌باشد که در صورتی که کاربر قصد انتقال توکنی مانند USDT بین دو بلاکچین متفاوت مثل اتریوم و بی‌ان‌بی چین را داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایان ذکر است استفاده از این قابلیت صرفه اقتصادی ندارد و کاربران برای استفاده از Bridge باید کارمزدهای بالایی پرداخت کنند.

یکی از محصولاتی که در وب سایت کیف پول توکن پاکت معرفی شده است، صرافی غیرمتمرکز و مارکت NFT به نام ترانزیت Trasit می‌باشد که امکان خرید و فروش رمزارز را مهیا می‌کند. از دیگر محصولات این ولت، شبکه اجتماعی ۵degrees می‌باشد که بصورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. این دو محصول بعنوان DApp در اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس هستند.

در ولت موبایلی توکن پاکت با استفاده از قسمت Discovery، کاربران می‌توانند به dAppstore در توکن پاکت دسترسی پیدا کنند. این ابزار به کاربران امکان دسترسی به dApp هایی را می‌دهد که بر روی تمام بلاکچین‌های پشتیبانی شده توسط توکن پاکت ساخته شده‌اند. اگر به دنبال یک dApp خاص هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در نوار آدرس، لینک وب‌سایت dApp را وارد کنید.

در کیف پول توکن پاکت مانند سایر ولت‌ها امکان استیکینگ وجود دارد. در کنار استیکینگ امکان نگهداری از NFT ها نیز برای کاربر مهیا شده است.

از معایب این ولت می‌توان به شبکه‌های پشتیبانی شده کمتر نسبت به کیف پول‌های محبوب مانند تراست ولت، سیف پال و Coin98 اشاره کرد که در این بین کوین ۹۸ نسبت به سایر ولت‌ها، بلاکچین‌های بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

از دیگر نکات منفی استفاده از ولت‌های جدیدتر مانند توکن پاکت، عدم اعتماد کاربران است. چون کاربران ارز دیجیتال معمولا ترجیح می‌دهند از کیف پول‌های شناخته شده و معتبر استفاده کنند.

توجه داشته باشید که این ولت به اجرای تحریم پایبند است، بنابراین در استفاده از این کیف پول حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

امنیت کیف پول توکن پاکت

کیف پول توکن پاکت، ولتی غیر حضانتی می‌باشد. این به این معنا است که توکن پاکت هیچ دخالتی در حفظ و نگهداری رمز عبور یا عبارت بازیابی کاربر ندارد. بنابراین دسترسی‌ به این اطلاعات خصوصی و امنیتی ندارد. با توجه به این موضوع در صورت فراموشی یا گم شدن عبارت بازیابی امکان دسترسی به ولت توسط کاربر وجود ندارد.

علاوه بر این توکن پاکت از امکان انجام تراکنش چند امضایی بهره می‌برد که امنیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین از تشخیص چهره و اثر انگشت بهره می‌برد و کاربران می‌توانند برای امنیت بیشتر قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای (۲FA) را در اپلیکیشن خود فعال کنند.

کیف پولی مانند سایر ولت‌ها

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، کیف پول توکن پاکت امکانات و قابلیت‌های خاص و منحصربه فردی نسبت به مابقی ولت‌ها ندارد و می‌توان برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال از سایر ولت‌ها نیز استفاده کرد. این تصمیم کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به کاربر و نیازهایش دارد.

ولی برای پاسخ به این سوال که آیا این ولت مناسب است یا خیر؟ باید این ولت را دانلود کرده و با حفظ موارد ایمنی از آن استفاده کنید. خوشبختانه با توسعه و رشد تکنولوژی بلاکچین کیف پول‌های زیادی در دسترس هستند و کاربران بسته به نیازشان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
12 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرهان
فرهان
4 روز قبل

چطور در توکن پاکت گاز تهیه کنم
میخاهم تبدیل ارز کنم میگه گاز کافی نیست میشه راه حل اش رو بگین

ر رواقی
ر رواقی
2 روز قبل
پاسخ به  فرهان

سلام
این خطا مربوط به کارمزد تراکنش است. شما باید مقداری از کوین اصلی شبکه تراکنش را هم در کیف پول خود داشته باشید تا تراکنش انجام شود.
به عنوان مثال اگر تراکنش شما در شبکه اتریوم است، باید در ولت خود مقدار ارز اتر (ETH) داشته باشید.

Shokorullah shkimi
Shokorullah shkimi
4 روز قبل

با سلام و درود خدمت شما
کیف پولم حذف شد
دوباره نصب کردم رفتم توش که میبینم پولم نیست چیکار کنم راه حل داره عبارت بازیابی رو ندارم
فقط رمز و نام همه چیزو دارم فقط رمز ۱۲ رقمی رو ندارم

ر رواقی
ر رواقی
2 روز قبل
پاسخ به  Shokorullah shkimi

سلام و عرض ادب
اگر کیف پول شما به هر دلیلی حذف شده باشد، برای دسترسی مجدد به دارایی خود حتما باید با استفاده از عبارات بازیابی، کیف پول قبلی خود را ایمپورت کنید. متاسفانه در صورت نداشتن عبارات بازیابی راهکار دیگری وجود ندارد.

فریبا
فریبا
23 روز قبل

گوشی قبلیم خراب شد تو گوشی جدیدم نصب کردم چجوری میتونم کیف پولمو بازیابی کنم؟

آرن امیریان
آرن امیریان
23 روز قبل
پاسخ به  فریبا

سلام
از قسمت import wallet می‌تونید با وارد کردن عبارات بازیابی کیف پول رو بازیابی کنید.

جوادتابان
جوادتابان
27 روز قبل

باسلام و درود خدمت شما
من چند وقتی هست که این کیف پول روایجادکردم ولی چون خودم بلد نبودم دوستم کارهاشوانجام دادوالان کلمات بازیابی ورمز منو اون داره چطور میتونم کاری کنم که امنیت کیف پولمو حفظ کنم

ر رواقی
ر رواقی
27 روز قبل
پاسخ به  جوادتابان

سلام
پیشنهاد میکنیم یک کیف پول جدید ایجاد کنید و دارایی خود را روی آن انتقال دهید.

جوادتابان
جوادتابان
26 روز قبل
پاسخ به  ر رواقی

آخه بااین آدرس کیف پول تویه قرار داد کار میکنیم که پورسانت ها به این آدرس فقط واریز میشه ایاراه حلی وجودداره

ر رواقی
ر رواقی
24 روز قبل
پاسخ به  جوادتابان

با توجه به اینکه فرد دیگیری به ولت شما دسترسی دارد، این کار ریسک بالایی دارد و پیشنهاد میکنیم در صورت امکان آدرس کیف پول جدیدی را در اختیار پلتفرم قرار دهید.

شاهین
شاهین
8 ماه قبل

درودبر شما
راستش مدتیه یه دختر چینی که در توییتر آشنا شدیم ، داره اصرار میکنه این اپ رو دانلود کنم وباهاش کار کنم .من در این مورد .ارزهای دیجیتال خیلی اطلاعاتم ضعیفه. در حد زیر صفر
اون میگه خودم راهنماییت میکنم وبه زبان انگلیسی باهم صحبت میکنیم
اگه رمزی بهش ندم میشه اعتماد کنم به این کیف پول وغیره
میگه یادت میدم که ماهیانه ده هزار دلار درآمد داشته باشی

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  شاهین

سلام
این افراد کلاهبردار بوده و با هدف سرقت دارایی رمزارز دیگران فعالیت میکنند. روش های آنها معمولا، دعوت به سرمایه گذاری با سودهای نجومی، تشویق به استفاده از یک کیف پول جعلی برای سرقت دارایی و یا دستیابی به عبارات بازیابی کیف پول افراد است. بنابراین همیشه مراقب چنین افراد سودجویی در فضای اینترنت باشید.
“پنیر رایگان همیشه در تله موش است”

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا