اخبار ارزهای دیجیتال

احتمال شروع درگیری‌های قانونی با تغییر برند توییتر به X

رسانه‌ اجتماعی X، ممکن است سال‌ها مشغول درگیری حقوقی بر سر نام تجاری “X” شود که هزینه آن بیش از میلیون‌ها دلار خواهد بود. جاش گربن وکیل علامت تجاری، پیش‌بینی می‌کند، شرکتی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد، می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای رسیدگی به دعاوی در نتیجه تغییر نام تجاری X هزینه کند.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، گربن عقیده دارد که شکایت‌های حقوقی علیه X مرتبط با نقض علامت تجاری ممکن است در چند هفته آینده در دادگاه‌های ایالات متحده ظاهر شود و مشکلات حقوقی در صحنه بین‌المللی احتمالاً برای سال‌ها ادامه داشته باشد. شرکت‌های مستقر در ایالات متحده از جمله مایکروسافت و متا در گذشته دارای علائم تجاری مشابه X برای محصولات و خدمات مختلف بودند و بسیاری شرکت‌های دیگر ممکن است دلایلی برای شکایت علیه X داشته باشند.

گربن گفت: کنار گذاشتن یک دارایی ارزشمند (پرنده آبی) به نفع یک علامت تجاری جدید، در تاریخ بی‌سابقه است.

طبق اعلام ایلان ماسک، تغییر نام تجاری توییتر به X در ۲۳ جولای صورت گرفت. X Corp شرکت مادر توییتر است که توسط ماسک در ماه مارچ تأسیس شد. نوار جستجوی پلتفرم هنوز هم نام قبلی خود را دارد؛ همانطور که دکمه آبی رنگ «توییت» و شمارنده ریتوییت نیز هنوز وجود دارند.

بسیاری از کاربران این پلتفرم از تغییر نام تجاری انتقاد کرده‌اند و اعتقاد دارند که برای این تصمیم به خوبی فکر نشده است. خود ماسک نتوانست پاسخ قطعی در مورد نام جدید ریتوییت در تاپیک ۲۴ جولای ارائه دهد. او همچنین اشاره کرده است که کاربران باید انتظار داشته باشند که در آینده بتوانند کل اعمال مالی خود را بر روی پلتفرم X انجام دهند.

این اقدام جدیدترین جنجال یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ و پس از توافقی ۴۴ میلیارد دلاری، توییتر را تصاحب کرد، سپس اعضای تیم اجرایی شرکت را اخراج کرده و سیستم تأیید اعتبار پلتفرم (تیک آبی) را با گزینه‌های مختلف پولی جایگزین کرد.

اگرچه ماسک در ماه آوریل برای مدت کوتاهی لوگوی توییتر را به دوج کوین و شیبا اینو تغییر داد، بسیاری در این پلتفرم در آن زمان حدس می‌زدند که این تصمیم موقتی باشد. ولی بعد از تغییر لوگوی این شبکه اجتماعی به X، کاربران فعال توییتر شوکه شدند.

پس از ۱۷ سال با لوگوی نمادین پرنده آبی؛ ایلان ماسک، علامت تجاری توییتر را از دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو کالیفرنیا حذف کرد، زیرا این شرکت رسانه‌های اجتماعی به X تغییر نام داد.

توییتر CBSNews

بعد از تصاحب توییتر توسط ماسک، درآمد تبلیغاتی توییتر تقریباً ۵۹ درصد کاهش یافته است. لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی سابق NBCUniversal در ماه می به عنوان مدیرعامل این پلتفرم انتخاب شد؛ در حالی که ماسک همچنان به طور فعال در این رسانه اجتماعی پست منتشر می‌کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا