کیف پول

آموزش نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر

Ledger Nano S و Nano X از والت‌های امن ارزهای دیجیتال هستند که برای تمام کاربران در دسترس قرار دارند. در کیف پول‌ لجر نه تنها از تراشه‌هایی استفاده شده است که توسط آژانس امنیت سایبری ملی فرانسه (ANSSI) تایید شده است، بلکه استفاده و مدیریت آنها نیز با وجود پیچیدگی‌ها، خیلی سریع قابل یادگیری است.

کار کردن با والت‌های سخت‌افزاری برای مبتدی‌ها راحت نیست؛ ممکن است ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر کمی پیچیده به‌نظر برسد. در این مقاله از بلاگ والکس نحوه ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول لجر را به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

راهنمای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در لجر

آموزش را بیت کوین آغاز می‌کنیم؛ هنگامی که بیت کوین را در یک صرافی رمزارز، خودپرداز بیت کوین یا پلتفرم معاملاتی همتابه‌همتا (P2P) خریداری می‌کنید، باید توکن‌های رمزارز خریداری شده خود را به یک کیف پول رمزارز قابل اعتماد منتقل کنید. برای ارسال رمزارز از والت خود نیز باید با روش انجام آن آشنا باشید.

همانطور که می‌دانید، کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‎ترین نوع کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند.

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید بیت کوین را در عرض چند دقیقه با کمک والت لجر خود ارسال و دریافت کنید.

دریافت ارز دیجیتال در لجر

در مرحله اول اتصال این کیف پول سخت افزاری باید Ledger Live را روی رایانه خود نصب کنید. همچنین Nano S یا X خود را راه‌اندازی و آماده استفاده کنید.

فرض کنید مقداری بیت کوین (BTC) در یک صرافی دارید. کاری که باید انجام دهید این است که آن بیت کوین را از صرافی به کیف پول لجر خود ارسال کنید. این بدان معناست که شما باید دو کار را انجام دهید:

۱) برنامه بیت کوین Ledger را بر روی کیف لجر خود نصب کنید و یک حساب کاربری در لجر لایو برای BTC ایجاد کنید.

۲) یک آدرس بیت کوین عمومی برای لجر ایجاد کنید ( سپس بیت کوین را از طریق صرافی خود به این آدرس ارسال کنید)

در ادامه نحوه انجام هر دو این مراحل آمده است.

مرحله ۱: اتصال والت لجر به رایانه و ایجاد اکانت

برنامه Ledger Live بازکنید. سپس، کیف پول Ledger Nano خود را با استفاده از کابل USB به رایانه خود متصل کنید، در ادامه پین نانو خود را وارد کنید.

اتصال والت لجر به رایانه

مرحله ۲: شروع به کار برنامه Ledger Wallet Bitcoin در رایانه

اپلیکیشن لجر بر روی رایانه

برنامه Ledger Wallet Bitcoin را روی رایانه خود باز کرده و رمزعبور را وارد کنید.

مرحله۳: بازکردن برنامه Ledger Wallet Bitcoin در موبایل

 اپلیکیشن ledger live برروی موبایل

با استفاده از دکمه‌های سمت راست در بالای والت، برنامه Ledger Wallet Bitcoin را در موبایل خود باز کنید.

مطمئن شوید که پشتیبانی مرورگر روی NO تنظیم شده است. در این مرحله یک پیام پاپ آپ روی صفحه کامپیوتر شما ظاهر می‌شود.

از آنجایی که اپلیکیشن Ledger Wallet Bitcoin رابط یکسانی برای مدیریت بیت کوین و بیت کوین کش دارد، روی گزینه BITCOIN کلیک کنید؛ زیرا می‌خواهید بیت کوین را به کیف پول Ledger Nano S منتقل کنید.

اگر می‌خواهید BCH را انتقال دهید، باید روی گزینه BITCOIN CASH کلیک کنید.

مرحله ۴: انتخاب نوع آدرس کیف پول

انتخاب آدرس والت در کیف پول لجر

یک پیام پاپ آپ روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود که از شما می‌خواهد بین آدرس Legacy و SegWit یکی را انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم گزینه SEGWIT را انتخاب کنید، زیرا کارمزد کمتر و دوره‌های تراکنش سریع‌تری دارد.

کیف پول Ledger Nano S به محض کلیک بر روی این گزینه باز می‌شود.

مرحله ۵: ایجاد اکانت برای انتقال هر رمزارز

اکنون کیف پول ارز دیجیتال شما به یارانه متصل است و باید اکانت خود را در برنامه Ledger Live انتخاب کنید. بنابراین روی Add account کلیک کنید. بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید.

اکانت‌ها در برنامه لجر لایو جهت ارسال و دریافت کریپتو

بعد از اینکه روی Continue کلیک کردید از شما خواسته می‌شود که Allow Ledger manager را در کیف پول لجر خود انتخاب کنید. این گزینه را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا اپلیکیشن بیت کوین (BTC) روی کیف پول نصب شود.

پس از نصب برنامه، پیامی برای باز کردن برنامه بیت کوین در والت ظاهر می‌شود؛ با انتخاب آن، پیامی را در والت خود مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد، برنامه آماده به کار است و با کیف پول شما همگام شده است.

همگام شدن والت با برنامه لجر

در مرحله بعد، روی افزودن حساب کلیک کنید تا نصب و راه‌اندازی فرآیند به پایان برسد. سپس پیامی به شما نشان داده می‌شود که «حساب شما با موفقیت اضافه شد». وقتی این پیام را دیدید، روی Done کلیک کنید. در Ledger Nano، از پیام Application is ready خارج شوید و «بازگشت به صفحه اصلی کیف پول» را انتخاب کنید.

مرحله ۶: دریافت رمزارز

اکنون می‌توانید بیت کوین را به کیف پول خود ارسال کنید. البته به خاطر داشته باشید که والت لجر (یا هر کیف پول دیگری) به معنای واقعی کلمه بیت کوینی را ذخیره نمی‌کند، بلکه کلیدهای خصوصی را که برای انجام تراکنش‌های مجاز نیاز دارید را ذخیره می‌کند.

برای شروع، به یک آدرس عمومی نیاز دارید که از طریق آن دفتر کل بتواند بیت کوین شما را دریافت کند. برای ایجاد این کلید، دوباره برنامه را باز کنید و Receive را انتخاب کنید.

سپس زیر منوی Recieve باز می‌شود که باید گزینه بیت کوین را انتخاب و روی Continue کلیک کنید.

 دریافت بیت کوین در والت لجر

اکنون برنامه، آدرس عمومی را تولید می‌کند و از شما می‌خواهد تأیید کنید که آدرس عمومی نشان داده شده در برنامه، همان آدرسی است که در کیف پول لجر شما نشان داده شده است.

هر دو را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید ۱۰۰% باهم مطابقت دارند، سپس آدرس را کپی یا یادداشت کنید. در نهایت، برای تایید به کیف پول لجر خود بروید و Approve را انتخاب کنید. برنامه این اطمینان را می‌دهد که آدرس به صورت امن به اشتراک گذاشته شده است. سپس Done را انتخاب کنید، یا اگر نیاز دارید یک بار دیگر آدرس را چک کنید روی Re-verify کلیک کنید.

اکنون، با کپی یا یادداشت کردن آدرس می‌توانید وارد صرافی (یا کیف پول خارجی) خود شوید و بیت کوین خود را به آدرس BTC والت خود ارسال کنید.

مرحله ۷: اتمام دریافت رمزارز

به محض تایید تراکنش، در تاریخچه تراکنش شما ظاهر می‌شود. موجودی حساب شما نیز به روز خواهد شد. از محفوظ ماندن وجوه خود در کیف پول لجر مطمئن باشید. فرآیند ارسال سایر ارزهای دیجیتال به کیف پول Ledger Nano S شما نیز به همین صورت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه رمزارز مربوطه را راه‌اندازی کنید و مطابق همین راهنما مراحل را دنبال کنید.

برای دسترسی به توکن‌های شبکه ERC-20 به یک حساب اتریوم نیاز دارید. کل فرآیند انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول سخت افزاری لجر نباید بیش از ۵ دقیقه طول بکشد.

ارسال کریپتو با استفاده از کیف پول لجر

ارسال کریپتو با استفاده از Ledger Nano S یا X بسیار شبیه به دریافت کریپتو است، البته بدیهی است که فرایند آن معکوس چیزی باشد که گفته‌ایم. مجدداً باید لجر را به رایانه متصل کنید و در عین حال از Ledger Live برای وارد کردن جزئیات استفاده کنید.

مرحله ۱: انتخاب اکانت و وارد کردن آدرس گیرنده در لجر

ابتدا Ledger Live را باز کرده و Send را انتخاب کنید. با فرض اینکه می‌خواهید بیت کوین ارسال کنید از لیست کشویی Account to debit گزینه بیت کوین را انتخاب کنید.

سپس آدرس گیرنده را وارد کنید. فراموش نکنید که باید آدرسی که بیت کوین را به آن ارسال می‌کنید را دوباره بررسی کنید تا آن را به آدرسی اشتباه ارسال نکنید و ارز دیجیتال خود را از دست ندهید. در نهایت روی Continue کلیک کنید.

 آدرس گیرنده بیت کوین جهت انتقال رمزارز با لجر

مرحله ۲: وارد کردن مبلغ مورد نظر برای ارسال

بعد از آن باید برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر، مبلغی را که می‌خواهید ارسال کنید را وارد کنید، یا اگر تمام دارایی  خود را می‌خواهید انتقال دهید روی Send Max  کلیک کنید. سپس کارمزدی را که می‌خواهید بپردازید را انتخاب کنید. به این صورت که اگر می‌خواهید تراکنش سریع‌تر پردازش شود، می‌توانید این مبلغ را افزایش دهید یا می‌توانید با همان مبلغ استاندارد، فرایند را ادامه دهید.

سپس، قبل از کلیک بر روی Continue، جزئیات تراکنش را چک کنید. در این مرحله است که Ledger Live از شما می‌خواهد اپلیکیشن بیت کوین را در کیف پول لجر خود باز کنید. بنابراین به صفحه اصلی والت خود بروید و روی Continue on Ledger Live کلیک کنید.

مرحله ۳: تایید و ارسال مبلغ

نمایش جزئیات تراکنش ارسال بیت کوین در والت لجر

در ادامه ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر، قبل از تأیید جزئیات تراکنش، همه چیز را دوبار چک کنید و Accept را در لجر خود انتخاب کنید. سپس ممکن است از شما بخواهد که جزئیات مربوط به کارمزد تراکنش (بسته به ارز دیجیتالی که ارسال می‌کنید) را دوباره انتخاب و تایید کنید.

مرحله ۴: اتمام ارسال رمزارز در لجر

در نهایت تراکنش اجرا و توکن برای شخص گیرنده ارسال می‌شود.

استفاده از کیف پول‌های خارجی همراه با لجر

فرآیندی که در بالا به آن اشاره شد برای اکثر ارزهای دیجیتال اصلی صادق است اما برخی از ارزهای دیجیتال مستقیماً توسط Ledger Live پشتیبانی نمی‌شوند. این بدان معناست که برای ارسال و دریافت وجوه باید از یک کیف پول خارجی به همراه لجر داشته باشید.

لجر لیستی از ارزهای دیجیتالی را که از آنها پشتیبانی می‌کند در وب‌سایت خود آورده است. این لیست را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از ارزهای دیجیتال خود را می‌توانید با استفاده از Ledger Live انتقال دهید و برای کدام یک به کیف پول خارجی اختصاصی نیاز دارید.

به عنوان مثال، دارندگان Terra) LUNA) باید Terra Station را روی رایانه خود دانلود کنند و با کمک برنامه Ledger Nano از آن  استفاده کنند. همین فرایند نیز برای انتقال رمزارزی که Ledger Live از آن پشتیبانی نمی‌کند، نیز صادق است.

نحوه اتصال کیف پول خارجی به لجر

ابتدا باید اپلیکیشن ارز دیجیتال را با استفاده از Ledger Live بر روی والت لجر دانلود کنید و سپس کیف پول خارجی را در حین اینکه والت لجر به کامپیوتر متصل است، دانلود، نصب و باز کنید. معمولا گزینه‌ای مانند «ورود به سیستم با کیف پول سخت‌افزاری» یا «جمع آوری کیف پول سخت‌افزاری» در کیف پول خارجی وجود دارد که می‌توانید آن را انتخاب کنید. پس از برقراری ارتباط بین کیف پول و لجر، می‌توانید «دریافت» و «ارسال» را از طریق کیف پول خارجی انتخاب کنید و تراکنش‌های Nano S یا X خود را همانند روند معمول آن تأیید کنید.

اتصال متاماسک به لجر در نرم افزار متاماسک

پس از تایید، دستورهایی که روی صفحه نمایش داده می‌شود را ادامه دهید تا فرآیند تکمیل شود؛ لجر چند مرحله دیگر برای بهبود عملکرد و امنیت دارد.

می‌توانید از MetaMask برای انجام معاملات با استفاده از وجوه موجود در کیف پول Ledger Nano خود بهره ببرید.

نکاتی جهت شروع به کار با لجر برای مبتدیان

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر با استفاده از دستگاه فیزیکی مسلماً امن‌ترین راه برای انجام تراکنش‌های گفته شده است، اما عادت کردن به آن کمی طول می‌کشد. توصیه می‌کنیم در ابتدا تراکنش‌های کوچک را ارسال کنید تا فرآیند را یاد بگیرید.

در ادامه چند نکته کلیدی مطرح شده است که در ابتدای کار با این کیف پول سخت افزاری باید رعایت کنید:

  • ابتدای فرایند ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر، باید Ledger Live را دانلود و نصب کنید.
  • همچنین باید برای هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید ارسال یا دریافت کنید، در Ledger Live حسابی ایجاد کنید؛ برای این کار باید آن را در کیف پول لجر خود دانلود کنید.
  • ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول لجر، به آسانی با وارد کردن جزئیات مربوطه در Ledger Live و تأیید در خود کیف پول انجام می‌شود.
  • برخی از ارزهای دیجیتال توسط Ledger Live پشتیبانی نمی‌شوند، بنابراین برای ارسال و دریافت آن‌ها با استفاده از Ledger Nano، باید کیف پول خارجی دانلود کنید.
  • می‌توانید کیف پول MetaMask را به Ledger متصل کنید تا بتوانید وجوه کیف پول لجر خود را با استفاده از MetaMask نقل و انتقال دهید.

به عنوان مثال، شما همچنین می‌توانید MetaMask را به والت لجر خود متصل کنید تا بتوانید از کیف پول نرم‌افزاری (همراه با لجر) برای تکمیل تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید. می‌توانید این کار را با باز کردن MetaMask در مرورگر خود و کلیک بر روی منوی بالا سمت راست انجام دهید (مطمئن شوید Ledger Nano شما به رایانه شما متصل است). این کیف پول گزینه اتصال به کیف پول سخت‌افزاری را دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
8 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن
محسن
4 روز قبل

سلام. لجر نانو اس دارم چطور میتونم تتر روی کیف پولم بیارم

ر رواقی
ر رواقی
3 روز قبل
پاسخ به  محسن

سلام
تتر شما در بستر چه شبکه ای است؟ در هر شبکه ای باشد، باید بلاکچین مورد نظر را در کیف پول لجر خود add کنید.

علی سلیمانی
علی سلیمانی
17 روز قبل

درود.اگر شخصی بصورت دوره ای مثلا هفتگی متناسب با نقدینگی از صرافی ایرانی بیت کوین بخره فقط برای هولد آیا در کارمزد انتقال به کیف پول لجر فرقی داره که انتقال رو همون دوره ای مثلا هفتگی انجام بده یا بهتر هر چند دوره خرید رو یکجا انتقال بده مثلا سه ماهی یکبار انتقال بده.

ر رواقی
ر رواقی
16 روز قبل
پاسخ به  علی سلیمانی

سلام
مبلغ کارمزد به صورت درصدی از دارایی تعیین می‌شود. بنابراین تفاوت چندانی نمی‌کند.

مصطفی سلطان زاده
مصطفی سلطان زاده
20 روز قبل

سلام من کیف پول لجرنانو اس دارم چه جوری میتونم ارز فانتوم را به کیف پولم اضافه کنم

آرن امیریان
آرن امیریان
19 روز قبل

سلام وقت بخیر
از داخل Ledger Live اپ فانتوم رو در لجرتون نصب کنید و بعد آدرسش رو بردارید و این ارز رو به لجر ارسال کنید.

مصطفی سلطان زاده
مصطفی سلطان زاده
19 روز قبل
پاسخ به  آرن امیریان

سلام جناب داخل لجرلایوم برنامه فانتوم نداره

آرن امیریان
آرن امیریان
18 روز قبل

وقت بخیر
می‌تونید از طریق راهنمایی سایت لجر این ارز رو اضافه کنید. لینکش رو می‌ذارم همینجا. مرحله به مرحله پیش برید.
support.ledger

دکمه بازگشت به بالا