NFT

معرفی سایت ترژرلند ؛ آموزش خرید و فروش NFT در بازار TreasureLand

سایت Treasureland این پلتفرم در میان بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT جای دارد. این بازار یک پروتکل تجمیع NFT چند زنجیره‌ای است که با کمک آن می‌توان NFT را به فروش گذاشت و خریداری کرد. هدف از راه‌اندازی این پلتفرم، برقراری ارتباط بین سازندگان، کاربران و مصرف‌کنندگان NFT به روشی غیرمتمرکز و ایجاد یک eBay در دنیای بلاکچین است.

در این مقاله، پس از معرفی بازار NFT ترژرلند به نحوه معامله NFT در این سایت به صورت تصویری می‌پردازیم.

سایت TreasureLand چیست؟

ترژرلند یک بازار توکن غیر مثلی چند زنجیره‌ای است که می‌توان در آن مجموعه NFT‌ها را مشاهده کرده، آن‌ها را مینت و معامله کرد. همچنین امکان ارائه خدمات سفارشی نیز در این فروشگاه وجود دارد.

این سایت به کاربران این امکان را می‌دهد که آثار هنری خود را ایجاد کرده و برای فروش در زنجیره هوشمند Binance فهرست کنند.

Treasureland پس از مشاهده نارضایتی کاربران در مورد هزینه بالای گس در اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) انتقال یافت. پس از این انتقال، کارمزدهای تراکنش برای همه کاربران بسیار کمتر شد.

رهبران سایت Treasureland آنیموکا (Animoca)، درپر دراگون (Draper Dragon)، بنیاد BSV، سیگنام کپیتال (Signum Capital)، هشکی کپیتال (HashKey Capital) و یوبی کپیتال (Youbi Capital) هستند. این رهبران با مشارکت شرکت‌هایی همچون اسمبلی ونچرز (Assembly Ventures) توانستند سرمایه اولیه این پلتفرم را جمع‌آوری کنند.

اجماع در بازار NFT ترژرلند

سایت Treasureland قراردادهای هوشمند خود را در زنجیره Moonriver و Moonbeam به عنوان بخشی از استراتژی چند زنجیره‌ای خود پیاده کرده است.

اکنون کاربران می‌توانند NFT‌های مبتنی بر Moonbeam/Moonriver را در یکی از گسترده‌ترین بازارهای NFT فهرست‌بندی، خرید و معامله کنند. این ویژگی، این بازار را تبدیل به یک بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه می‌کند که در آن کلکسیونرها و سازندگان می‌توانند به راحتی توکن را با هزینه کمتر و سرعت بیشتری نسبت به شبکه اصلی اتریوم خریداری یا ایجاد کنند. هم توسعه‌دهندگان Treasureland و هم توسعه‌دهندگان Moonbeam جزئیات فنی پیچیده این سایت را بررسی کرده و از اینکه نقل و انتقال به درستی اتفاق می‌افتد، مطمئن می‌شوند.

اگر با نحوه خرید و فروش NFT آشنا نیستید، مقاله خرید و فروش NFT در بلاگ والکس را مطالعه کنید.

آدرس کامیونیتی‌های مختلف بازار Treasureland

برای شناخت هر پروژه‌ یا سرویسی در دنیای ارزهای دیجیتال، توصیه می‌کنیم که رسانه‌های رسمی آن را بررسی کنید. اگر کمی با فضای کریپتو آشنایی داشته باشید، شناخت اعتبار و ارزیابی سرویس‌های یک پلتفرم از طریق رسانه‌های اجتماعی آن برایتان کار چندان دشواری نیست. برای آشنایی بیشتر با سایت TreasureLand نیز می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

آدرس سایت: https://treasureland.market/#/home

کامیونیتی‌های رسمی:

تلگرام: https://t.me/TreasurelandMarket

دیسکورد: http://discord.gg/treasureland

توئیتر: https://twitter.com/TreasurelandNFT

مدیوم: https://medium.com/https-treasure-land-com

اینستاگرام: https://www.instagram.com/treasureland.market/

گیت هاب: https://github.com/orgs/treasureland-market

کامیونیتی‌های غیررسمی:

ترژرلند چین: https://t.me/TreasurelandChinese/

ترژرلند فرانسه: http://t.me/TreasurelandFrench/

ترژرلند روسیه: http://t.me/TreasurelandRussia/

رودمپ بازار Treasureland

رودمپ بازار NFT ترژرلند

راه‌اندازی اولین نسخه این سایت یعنی Treasureland V1 بخشی از نقشه راه Q4 2020 DEGO بود. در سه ماهه اول ۲۰۲۱، برنامه‌هایی برای بهینه سازی پلتفرم اجرا شد. همچنین برنامه دیگری برای توسعه زنجیره‌ای برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نیز عملیاتی شد. در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ نیز شاهد آزمایش این پلتفرم روی Degochain بودیم.

در زمان راه‌اندازی این سایت، شاهد یک ایردراپ توکن NFT بودیم. کاربران می‌توانستند با معامله توکن‌های BSC NFT یا با استفاده از ارزهای دیجیتال خاص مانند BNB یا DEGO، NFT‌ها را از Treasureland Marketplace جمع‌آوری کنند. راه دیگر کسب درآمد از طریق سایت Treasureland، استخراج توکن‌های BSC NFT است.

هزینه‌های بازار Treasureland

معامله در هر بازار NFT مستلزم پرداخت کمیسیون است. اطلاعاتی در مورد کمیسیون این پلتفرم در دست نیست. اما این پلتفرم بابت انجام تراکنش کارمزد گس دریافت می‌کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، هزینه بالای گس در بلاک چین اتریوم یکی از دلایل اصلی انتقال Treasureland به زنجیره هوشمند بایننس بود، بنابراین این کارمزدها در این سایت، کمتر از جاهای دیگر مشکل‌ساز هستند.

نگاهی به ۵ NFT برتر TreasureLand

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، پنج بازار برتر توکن NFT با بیشترین حجم معاملات در سایت TreasureLand به شرح زیر است:

  • BabySwap NFB
  • PancakeSwap
  • SEASCAPE
  • Alpaca Finance
  • بایننس NFT
بازارهای برتر NFT در ترژرلند

BabySwap Finance (همان BabySwap NFB) در بازارهای NFT پیشتاز بوده است و PancakeSwap در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب این است که BabySwap NFB در حجم تراکنش‌های ۷ روزه به شدت پیشتاز بوده است به طوری که حجم معاملات BNB از طریق پلتفرم NFT BabySwap، ۷ برابر بیشتر از PancakeSwap بوده است. SEASCAPE، Alpaca Finance و Binance NFT به هیچ وجه به حجم تراکنش‌های ۷ روزه اخیر BabySwap نزدیک هم نشده‌اند.

کیف پول‌های سازگار با Treasureland

این پلتفرم به کاربری که به تازگی در آن عضو شده است اجازه می‌دهد تا کیف پول خود را به Treasureland Marketplace متصل کند. این پلتفرم از چندین کیف پول مانند متامسک (Metamask)، کیف پول مث (Math)، سیف پال (SafePal)، تراست والت (Trust Wallet)، توکن پاکت (Token Pocket) و کیف پول ONTO پشتیبانی می‌کند.

آموزش خرید و فروش NFT در بازار TreasureLand

پس از آنکه با سرویس‌های این بازار توکن غیرمثلی آشنا شدیم، نوبت به آموزش نحوه خرید و فروش و مینت کردن NFT در این پلتفرم می‌رسد. در ادامه در سه بخش جداگانه، خرید، فروش و ضرب توکن غیر قابل تعویض را به صورت تصویری بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که از کدام بخش سایت می‌توانید این اقدامات را انجام دهید.

نحوه خرید NFT در سایت Treasureland

  1. وارد سایت Tresureland شوید و آن را به والت خود وصل کنید.
  2. زنجیره مورد نظر را علامت بزنید و NFT‌ها را از مجموعه‌ها جستجو کنید یا مستقیماً آن‌ها را انتخاب کنید تا NFT که مایل به خرید آن در Treasureland هستید را پیدا کنید.
انتخاب NFT برای خرید در Tresureland
  • روی NFT کلیک کنید تا وارد رابط خرید شوید، سپس روی دکمه BUY کلیک کنید. (مطمئن شوید که به‌اندازه کافی ارز مورد نیاز برای پرداخت قیمت و کارمزد را در کیف پول خود دارید).
خرید NFT در پلتفرم ترژرلند
  • صفحه پرداخت ظاهر می‌شود، روی دکمه Checkout کلیک کنید. اگر موجودی کافی نیست، می‌توانید روی Convert کلیک کنید تا توکن‌های بیشتری را تبدیل کنید.
افزایش موجودی در ترژرلند
 تبدیل ارز در سایت Treasureland
  • پس از باز شدن رابط تنظیمات گس، روی دکمه Confirm کلیک کنید (به طور کلی، از گس پیش فرض استفاده کنید).

نحوه فروش NFT در سایت Treasureland

  1. وارد سایت Tresureland شوید و آن را به والت خود وصل کنید.
صفحه اصلی سایت Treasureland
  • روی آواتار در بالا سمت راست کلیک کنید و Homepage را انتخاب کنید.
انتخاب Homepage در پلتفرم ترژرلند
  • روی NFT کلیک کنید تا وارد رابط NFT شوید.
نحوه خرید NFT در پلتفرم ترژرلند
  • روی دکمه SALE کلیک کنید. (مطمئن شوید که به‌اندازه کافی ارز دیجیتال برای پرداخت گس در کیف پول دارید).
فروش NFT در سایت ترژرلند
  1. قیمت فروش را وارد کنید. سپس بر روی دکمه Confirm کلیک کنید.
تایید قیمت فروش NFT در ترژرلند
  1. وقتی فهرست کامل شد، می‌توانید آن را در Homepage خود در بخش فروش بررسی کنید. اگر می‌خواهید فروش را لغو کنید، روی Off Shelf در رابط محصول NFT کلیک کنید.

نحوه مینت NFT در Treasureland

  1. وارد سایت Tresureland شوید و آن را به والت خود وصل کنید.
مینت کردن NFT در سایت ترژرلند
  • به Resources بروید و روی Create NFT کلیک کنید.
ایجاد NFT در سایت Treasureland
  • وارد رابط ایجاد NFT شوید.

مرحله ۱: فایل NFT را آپلود کنید تا کاور محلی و آپلودشده ایجاد شود.

مرحله ۲: نام NFT را وارد کرده و پیش‌نمایش NFT را مشاهده کنید.

مرحله ۳: BlockChain را برای ایجاد NFT انتخاب کنید.

مرحله ۴: برای ایجاد NFT روی Create NFT کلیک کنید.

مراحل ایجاد NFT در ترژرلند

۵. پس از ایجاد، روی View کلیک کنید تا NFT را که در حساب ایجاد کرده‌اید، مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی Sale فروش NFT را انتخاب کنید.

مرحله نهایی ساخت NFT در ترژرلند

آینده سایت Treasureland چگونه خواهد بود؟

سایت Treasureland پلتفرم معامله NFT با رابط کاربری بسیار ساده‌ای است که ظرفیت مقیاس پذیری خوبی دارد و تراکنش‌ها را در زمانی کوتاه انجام می‌دهد. این سایت آماده است که بتواند انبوهی از کاربران را جذب خود کند و بازار توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT را تقویت کند.

تنها در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، حجم معاملات بازار توکن NFT نسبت به سه ماهه قبل هفت برابر رشد داشت و به نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار رسید. شراکت IoTeX و Treasureland بازار NFT را به بالاترین حجم معاملات خود در سال ۲۰۲۲ افزایش داد.

این استارتاپ بازار NFT در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «Treasureland با IoTeX شریک شده است. هر دو این پلتفرم‌ها فعالانه باعث رشد NFT شده‌اند که از طریق تراکنش‌های NFT بین زنجیره‌ای، ضرب NFT و سایر موارد، فعالیت‌های خود را پیش می‌برند.»

با مارکت Treasureland کاربران می‌توانند NFT‌ها را تنها با یک کلیک ضرب کنند. کاربران همچنین می‌توانند به راحتی NFT‌ها را بخرند، بفروشند، به حراج بگذارند و استخراج کنند. هدف نهایی این پروژه تبدیل شدن به eBay دنیای بلاکچین است.

در بیانیه این پلتفرم آمده است: «IoTeX بهترین شریک برای آینده چند زنجیره‌ای Treasureland است. این مشارکت به نفع هر دو پروژه ترژور و اتصال بلاکچین IoTeX خواهد بود؛ چراکه مصرف‌کنندگان می‌توانند به معامله NFT‌های IoTeX بومی در بازار Treasureland بپردازند».

Treasureland که در حال حاضر به عنوان بزرگترین بازار NFT در زنجیره هوشمند بایننس توسط DappRadar رتبه‌بندی شده است، در حال ایجاد یک بازار جهانی NFT است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های غیر قابل تعویض را در هر شبکه بلاکچین مبادله کنند.

آرت مالکوف، رئیس بخش رشد IoTeX گفته است که هر دو پروژه راه را برای پیشرفت چشمگیر بازار NFT با استفاده از نقاط قوت و منحصر به فرد یکدیگر، هموار می‌کنند.

نظر شما درباره امکانات سایت Treasureland به عنوان یک بازار معامله و خلق توکن‌های غیرمثلی چیست؟ آیا این پلتفرم را برای معامله و مینت NFT ترجیح می‌دهید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زهرافلاحتی
زهرافلاحتی
6 ماه قبل

سلام برای این پلتفرم چگونه وارد شویم داد کام بگزاریم یاio
هر کدام را زدم نیامد یابازی میامد

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  زهرافلاحتی

سلام
بر اساس اطلاعات صفحه لینکدین ترژرلند، از طریق آدرس زیر میتوانید از این پلتفرم استفاده کنید. (توجه داشته باشید که برای استفاده از ترژرلند باید وی پی ان خود را فعال کنید.)
https://treasureland.market/

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا