آموزش ابزارهامقالات ارز دیجیتال

ترون اسکن چیست؟ آشنایی کامل با tronscan و آموزش کار با آن

 تیم توسعه‌دهنده ترون را می‌توان به‌خاطر نظارت مداوم، گسترش و عدم توقف توسعه پروژه‌های خود تحسین کرد. یکی از تکنولوژی‌های کاربردی این تیم، ترون اسکن (TRONSCAN) اولین بلاک اکسپلورر مبتنی بر ترون است که امکاناتی نظیر کاوش بلاک‌ها، تراکنش‌ها، حساب‌ها و هرگونه جستجو در بلاکچین را فراهم کرده است. به‌طورکلی ترون اسکن در دنیای نقل و انتقالات رمزارزها نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند، به همین جهت آشنایی کامل با tronscan و آموزش کار با آن می‌تواند در سودآوری و معاملات شما مؤثر باشد. در این مقاله از مجله والکس تلاش کردیم تا بایدها و نبایدهای ترون اسکن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه شوید.

کاربرد سایت ترون اسکن (Tronscan)

ترون اسکن اولین بلاک اکسپلورر مبتنی بر Tron است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های موجود در بلاکچین ترون را جستجو، تأیید و بررسی کنند. ویژگی کاربردی ترون اسکن علاوه بر مزایای مهمی نظیر جستجوی تراکنش‌ها، حساب‌ها،  گره‌ها، بلوک‌ها‌، قراردادهای هوشمند و داده‌های درون زنجیره‌ای به‌عنوان یک کاوشگر بلاکچین، از ایجاد توکن، استقرار قرارداد و رأی‌گیری نیز پشتیبانی می‌کند.

ترون اسکن چگونه کار می کند؟

بلاکچین ترون  دارای یک دفتر کل عمومی است که ترون اسکن اطلاعات را از آنجا بازیابی می‌کند و در وب‌سایت به شما نمایش می‌دهد. مأموریت اصلی این ابزار ارتقا شفافیت بلاکچین‌ها، بازیابی و جستجوی تراکنش‌ها در بلا;چین ترون به شفاف‌ترین و در دسترس‌ترین روش ممکن است. علاوه بر این، ترون اسکن با یک کیف پول یکپارچه و در یک صرافی غیرمتمرکز ارائه می‌شود که در آن می‌توانید توکن‌های trx را نگه‌داری و یا تعویض کنید. همچنین می‌توانید از این توکن در یک سیستم رأی‌گیری برای “Tron Super-Representatives” و یا در میان بسیاری دیگر از برنامه‌های کاربردی بهره ببرید.

آموزش پیگیری تراکنش های شبکه ترون در Tronscan

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک تراکنش روی شبکه ترون انجام داده‌اید؛ اما ساعت‌ها منتظر تأیید آن باشید. در چنین شرایطی می‌توانید با رهگیری تراکنش در بلاکچین ترون از سرنوشت تراکنش خود مطلع شوید. انجام این کار با کمک ترون اسکن امکان‌پذیر است.

در ابتدا وارد سایت ترون اسکن (https://tronscan.org) شوید. اولین قسمتی که در این پلتفرم به چشم می‌خورد، بخش مربوط به جستجو است. در این قسمت می‌توانید آدرس کیف پول ارز دیجیتال، TXID یا شناسه تراکنش، توکن یا بلاک را سرچ کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد شبکه بلاکچین ترون را تماشا کنید.

پیگیری تراکنش ها در Tronscan

در این قسمت می‌توانید اطلاعات کامل تراکنش جستجو شده را مشاهده کنید که این موارد عبارت‌اند از:

  • Total Balance: مجموع موجودی آدرس والت مدنظر
  • TRX Balance: موجودی ترون
  • Transaction: تعداد کل تراکنش‌های این آدرس
  • Tocken Balance: موجودی توکن‌ها
  • Tocken: نام توکن
  • Tocken Type: نوع توکن “TRC10-TRC20” یا “TRC721”
  • IDContract: شناسه قرارداد هوشمند
  • Amount: مقدار موجودی ارز
  • PriceTRX: قیمت ارز به ترون
  • Value: ارزش ارز به ترون و دلار

در قسمت بالای صفحه با انتخاب گزینه “Transfer” می‌توانید تمام ورودی‌ و خروجی‌های این آدرس را مشاهده کنید.

در قسمت “TRC10” می‌توانید لیست توکن‌های شبکه ترون را مشاهده کنید.

در بخش “TRC20&TRC721” می‌توانید لیست توکن‌های مبتنی بر استانداردها و تراکنش‌هایشان را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است امکان برگشت تراکنش در ترون اسکن تا وقتی که صاحب آدرس دریافت‌کننده را نمی‌شناسید وجود ندارد. در حقیقت تنها کسی که می‌تواند پول شما را بازپرداخت کند، صاحب حسابی است که ارز دیجیتال به آدرس وی ارسال شده است. هیچ راه دیگری برای بازگرداندن دارایی شما وجود ندارد. به‌طورکلی ترون اسکن به‌عنوان کاوشگر بلاکچین ترون عمل می‌کند و فقط اطلاعات مربوط به تراکنش‌هایی که در زنجیره عمومی ترون انجام شده را نمایش می‌دهد.

پیگیری تراکنش در ترون اسکن

ترون یکی از پروژه‌های مطرح غیرمتمرکز بلاکچین است که هم اکنون ارز دیجیتال آن یعنی “TRX” از نظر ارزش بازار در رتبه سیزدهم قرار دارد. به همین جهت ارز دیجیتال ترون خواهان بسیاری دارد و افراد زیادی به دنبال قیمت ترون، خرید و نگه‌داری آن هستند. به همین دلیل شما جهت پس‌اندازکردن کوین‌های خود نیاز به یک والت ویژه ترون دارید. از ترون اسکن می‌توانید به‌عنوان یک کیف پول و همچنین برای پیگیری تراکنش‌های خود استفاده کنید. با کمک این پلتفرم به‌راحتی می‌توانید با رهگیری تراکنش در بلاکچین ترون از سرنوشت ارز دیجیتال خود مطلع شوید.

ما در این مقاله به معرفی ترون اسکن و آموزش کار با آن پرداختیم. آیا تابه‌حال تراکنش‌های خود را در ترون اسکن پیگیری کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

۶

ترون‌اسکن (Tronscan)

گام قبلی (۶/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۹

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجید ظفر
مجید ظفر
1 ماه قبل

سلام چطور بفهمیم آدرس ولت مربوط به کدام صرافی هست .
مقدار زیادی ازم تتر دزدین ؛ ردش تو توکن اسکن زدم ولی نمیدونم برای کدوم صرافی هست برم سراغش. ممنون راهنمائیم کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مجید ظفر

سلام
مجید جان در بلاکچین امکان پی بردن به هویت افراد یا صرافی ها از روی آدرس کیف پول به آسانی امکانپذیر نیست و “ناشناسی” خصیصه اصلی بلاکچین اسنت.

سعدی حسینی
سعدی حسینی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر..سال ۲۰۱۹ من حدود۱۲۰۰۰عدد ترون از یک صرافی ایرانی خرید کردم .و اون صرافی ترون رو به ادرس ولت من فرستاده به گفته خودشون و txidرو هم برام فرستادن .از ترون اسکن هم نگاه کردم درسته فرستادن…حالا مشکل من اینه اولا اون ادرس ترون رو که اون موقع فرستادم برای اون صرافی الان در ولت خودم عوض شده و ترونی به ولت من نیومده…دیگه اون ادرس چرا عوض شده
برای تست دیروز یک عدد ترون رو به اون ادرس ترون فرستادم بعد از چنددقیه چند هزارم ترون برام اومد.

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سعدی حسینی

سلام
در کیف پول های خودحضانتی آدرسها تغییر نمیکنند. علاوه بر این در صورت تغییر یا عدم دسترسی به آدرس کیف پول، شما با داشتن عبارات بازیابی مجددا میتوانید ولت و دارایی خود را ایمپورت کنید.
کیف پول گیرنده ترون شما چه نوع ولتی بوده است؟ اگر ترون را به یک کیف پول خودحضانتی (مثل تراست ولت) ارسال کرده باشید، آدرس گیرنده تا ابد مطعلق به شماست و علاوه بر این، عبارات بازیابی کیف پول که حاوی کلید خصوصی آدرسهاست را هم در اختیار دارید. بنابراین میتوانید دارایی خود را روی کیف پول دیگری ایمپورت کنید.

جمشید محسنی پور
جمشید محسنی پور
11 ماه قبل

سلام من از کیف پول ترون به کیف دگه که اونم مربوط به خودمه انتقال دادم اما بعد ۵ساعت هنوز روی ولت جدید نیومده تو متن گفته بودید میشه برگردوند اما نگفتید چطوری؟لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام
لطفا هش تراکنش خود را در اکسپلورر شبکه ترون وارد کنید. در صورت تاییدیه گرفتن از حتی یک ولیدیتور، شما باید تا کانفرم نهایی آن در شبکه منتظر بمانید. در صورتی که تراکنش شما در شبکه تایید شده باشد، اما در کیف پول مقصد نمایش داده نشود، باید آن را با پشتیبانی کیف پول مقصد در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا