اخبار آلت کوین ها

TVL اکوسیستم DeFi کاردانو به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز کاردانو در مدت کوتاهی از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده و به یک دستاورد جدید دست یافته است. در حال حاضر، ارزش کل قفل شده در کاردانو حدود ۳۹۹ میلیون دلار ADA است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoglobe، سرویس تحلیل بلاک چین DeFiLlama گزارش داده که ارزش کل قفل شده در کاردانو به قالب دلار آمریکا نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار است. داده‌ها نشان می‌دهند که صرافی غیرمتمرکز Minswap با ۵۵/۲ میلیون دلار در بخش TVL کاردانو رهبر پروتکل‌هاست، و در رتبه دوم، پروتکل وام‌دهی وثیقه‌دار Indigo با ۲۸/۵ میلیون دلار قرار دارد.

توییتر

صرافی غیرمتمرکز WingRiders و پروژه Djed stablecoin نیز با ارزش کل قفل شده به ترتیب ۱۵/۶ میلیون دلار و ۱۳/۶ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که ارزش کل قفل شده (TVL)، معیاری است که میزان رمزارزهای ذخیره‌ شده در پروتکل‌های DeFi را اندازه‌گیری می‌کند.

TVL با جمع مقدار تمام دارایی‌های قفل شده در پروتکل‌های مختلف DeFi محاسبه می‌شود. می‌توان آن را به صورت رمزارز بومی یک شبکه بلاکچین (مانند ETH برای اتریوم) یا به صورت دلار آمریکا بیان کرد. TVL به عنوان شاخصی از محبوبیت و فعالیت اکوسیستم دیفای استفاده می‌شود.

ارزش کل قفل شده در کاردانو در طول سال جاری به طور پایداری رشد کرده است. همانطور که CryptoGlobe در فوریه گزارش داد، در آن زمان، ارزش کل قفل شده در پروتکل‌های DeFi کاردانو نسبت به ابتدای سال دو برابر شد و به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود.

دیفای لاما

شایان ذکر است که پولکادوت در اوایل سال جاری از کاردانو به عنوان شبکه‌ای با بیشترین فعالیت توسعه پیشی گرفت و کاردانو با فاصله نزدیکی این شبکه و محیط عمومی و پیش تولید آن یعنی کوساما را دنبال می‌کند.

همانطور که CryptoGlobe گزارش داده، تعداد کاربران فعال پولکادات پس از رالی بازار رمزارزها در سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. زنجیره اصلی پولکادات که ریلی چین (Relay Chain) خوانده می‌شود، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند، اما زنجیره‌های بلاک چینی دیگری که به آن متصل هستند یا همان پاراچین‌ها (Parachains)، این قراردادها را می‌پذیرند.

در نتیجه، انتظار می‌رود پولکادوت به اکوسیستم رو به رشدی در ارزهای دیجیتال تبدیل شود که با سایر شبکه‌های قرارداد هوشمند مانند اتریوم، زنجیره BNB و غیره رقابت می‌کند. پولکادات در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و به دلیل وجود ویژگی‌های فنی متعددی که به جامعه رمزارزی ارائه داده، به اهداف خود دست می‌یابد.

DOT رمزارز بومی پولکادات است و به عنوان توکن حاکمیتی آن عمل می‌کند. هولدرهای DOT می‌توانند توکن‌های خود را برای رای دادن در مورد ارتقای شبکه استیک، و به تصمیم‌گیری درباره آینده پولکادات با مشارکت فعال در مدیریت آن کمک کنند. این اطلاعات را CryptoCompare به اشتراک گذاشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptoglobe
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا