اخبار ارزهای دیجیتال

قانونگذاران به دنبال تشکیل کمیسیون ملی هوش مصنوعی هستند

گروهی از قانونگذاران ایالات متحده لایحه‌ای را برای ایجاد کمیسیونی برای نظارت بر هوش مصنوعی ارائه کردند. در ۲۰ ژوئن، یک گروه دو حزبی از قانونگذاران ایالات متحده لایحه‌ای را برای ایجاد کمیسیونی برای مطالعه رویکرد این کشور در قبال هوش مصنوعی (AI) ارائه کردند.

به گزارش والکس، به نقل از کوین تلگراف، هدف اصلی این لایحه حول محور ایجاد مقررات در صنعت هوش مصنوعی است. این رویکرد به دنبال اقدام گروه‌های حمایت از مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا (EU) شکل گرفته که از قانون‌گذاران می‌خواهند تا در مورد مدل‌های هوش مصنوعی ربات‌های گفتگوی محبوب تحقیق کنند.

لایحه ایجاد کمیسیون ملی هوش مصنوعی توسط نمایندگان تد لیو (Ted Lieu)، کن باک (Ken Buck)و آنا اشو (Anna Eshoo) معرفی شد. این لایحه ایجاد یک نهاد ملی برای تدوین چارچوبی جامع برای تنظیم هوش مصنوعی را پیشنهاد می‌کند.

هدف این قانون رسیدگی به خطرات بالقوه مرتبط با فناوری هوش مصنوعی است و بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌هایی که می‌تواند از هوش مصنوعی غیرقانونی ایجاد شود، تأکید می‌کند. این کمیسیون کارشناسان، مقامات دولتی و نمایندگان صنایع را برای دستیابی به این هدف گرد هم خواهد آورد.

مرو هیکوک (Merve Hickok) رئیس مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال، حمایت خود را از کمیسیون ملی هوش مصنوعی اعلام کرد. او گفت که این پیشنهاد به موقع و حیاتی است، زیرا مقررات اساسی برای هوش مصنوعی ایجاد می‌کند و مشارکت عمومی را در شکل دادن به استراتژی هوش مصنوعی کشور تسهیل می‌کند. این مرکز قبلاً در مورد عدم آمادگی ایالات متحده برای مقابله با چالش‌های آینده هوش مصنوعی هشدار داده بود.

این لایحه پس از اظهارنظرهای مداوم چهره‌های با نفوذ در صنعت فناوری، مانند ایلان ماسک صورت می‌گیرد که بر ضرورت اجرای اقداماتی برای تعدیل سرعت پیشرفت هوش مصنوعی تاکید کرده‌اند. شایان ذکر است، سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل ChatGPT خالق OpenAI، اخیراً نگرانی‌های خود را در مورد نیاز فوری به قانونگذاری صنعت هوش مصنوعی ابراز کرده است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا