اخبار ارزهای دیجیتال

خزانه داری آمریکا: کنگره باید برای کاهش ریسک بازار کریپتو اقدام کند

در گزارش شورای FSOC، به خطرات ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی اشاره شده است.

طبق گزارش روز گذشته شورای نظارت بر ثبات مالی ایالات متحده (FSOC)، فضای ارزهای دیجیتال در صورت عدم تصویب قوانین و مقررات مرتبط می‌تواند منجر به ناپایداری و ریسک مالی برای اقتصاد آمریکا شود. در این گزارش از کنگره خواسته شده تا تمهیدی برای وضع قوانین و مقررات اندیشیده شود.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، شورای نظارت بر ثبات مالی که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا است، به منظور کاهش ریسک‌های مالی پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تشکیل شد. گزارش «مقررات و خطرات ثبات مالی دارایی‌های دیجیتال» در جلسه آخر این شورا به تصویب اکثریت مطلق اعضا رسید.

فروپاشی میلیارد دلاری پروژه لونا در ماه می سال جاری، توجه قانون‌گذاران در سراسر جهان را به کنترل بازار کریپتو معطوف کرد. پس از شکست شبکه ترا که منجر به چندین ورشکستگی، فروش گسترده در بازار ارز دیجیتال و ضرر و زیان برای هزاران سرمایه‌گذار در بسیاری از کشورها شد، تکاپو برای قانون‌گذاری صنعت رمزارزها شدت گرفته است.

در این گزارش پیشنهاد شده است تا نهادی برای نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتالی که اوراق بهادار شناخته نمی‌شوند، مشخص شود تا از دستکاری بازار و تضاد منافع طرفین درگیر جلوگیری نماید. در این گزارش اذعان شده است که نهادهای نظارتی آمریکایی شواهدی از تقلب و دستکاری احتمالی در بازار اسپات بیت کوین کشف کرده‌اند.

جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در نشستی در روز دوشنبه گفت: نوآوری بدون مقررات کافی می‌تواند منجر به آسیب به سیستم مالی و افراد شود. نهادهای دولتی باید با همکاری با یکدیگر زمینه برآوردن موارد خواسته شده را فراهم نمایند.

این گزارش، بخشی از گزارش‌های نهادهای مختلف دولت آمریکا در پاسخ به فرمان اجرایی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا است. فرمان اجرایی بایدن که «اطمینان یافتن از توسعه مسئولیت‌پذیر دارایی‌های دیجیتال» نام داشت، در ماه مارس امسال صادر شد. این نخستین گزارش FSOC در خصوص ارزهای دیجیتال است.

استیبل کوین‌ها، بخش مهمی از تمرکز این گزارش بود. در این گزارش FSOC از کنگره خواست تا سازوکار محافظه‌کارانه‌ و جامعی برای ضرب‌کنندگان این توکن‌ها طراحی نماید به نحوی که مصالح مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران در آن لحاظ شود. همچنین در این گزارش اعلام شده است که در صورت اقدام ناکافی قانون‌گذار، این شورا آمادگی پرداخت و ورود به این حوزه را دارد.

در بخشی از این گزارش از ورشکستگی صندوق پوشش ریسک Three Arrow Capital به عنوان نشانی از آسیب‌پذیری‌های ناشی از ارتباطات داخلی بین طرفین درگیر در بازار ارزهای دیجیتال نام برده شده است. افزون بر این، نبود ساختار قانونی جامع و یکسان می‌تواند منجر به دور زدن قوانین توسط شرکت‌ها به وسیله انتقال بخشی از عملیات خود به حوزه قانون‌گذاری دیگر شود.

طرح‌های پیشنهادی در سنا

دو طرح توسط سناتورهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در خصوص ارزهای دیجیتال به شکل مشترک به سنا ارائه شده است؛ طرح نخست که توسط سناتور دبی استیبنو و سناتور جان بوزمن در ماه آگوست ارائه شد، به دنبال طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال است. در این طرح، بیت کوین و اتریوم در زمره کامودیتی (کالا و فلزات گرانبها) قرار می‌گیرند. بدین ترتیب، نظارت بر این ارزها ذیل حیطه رسیدگی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) قرار می‌گیرد. با توجه به نظر مساعدتر این کمیسیون – در قیاس با SEC – نسبت به ارزهای دیجیتال، این مساله موجب خوشحالی فعالان این صنعت است.

طرح مذکور، مشابه طرح دیگری است که موسوم به لومیس-جیلیبرند است. در این طرح، مسئولیت رسیدگی به دارایی‌های دیجیتالی که در زمره کالا قرار نگیرند، به کمیسیون SEC واگذار شده است.

علاوه بر این، طرح لومیس-جیلیبرند به تفصیل به استیبل کوین‌ها اشاره می‌کند و تعاریف دقیقی برای ارزها و ساختار لازم برای موسساتی که خواهان ضرب این توکن‌ها هستند، ارائه می‌کند تا همواره از پشتوانه لازم برخوردار باشند.

گزارش FSOC دومین مورد قابل توجهی است که پس از فرمان اجرایی بایدن منتشر شده است. در گزارش نخست که توسط دفتر علوم و فناوری کاخ سفید در ماه سپتامبر منتشر شد، ارزهای دیجیتال منطبق با هدف کاهش انتشار کربن دانسته نشده بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهرداد افشاری
مهرداد افشاری
1 سال قبل

….سلام
اینکه انسان تابع شرایطش میباشد دیگر محل اختلاف نظر اندیشمندان حوزیه انسان شناسی فرهنگی نمیباشد و همگی متف القول به حقیقت اذعان دارند ، یک زمین دار یک ایالت شابد نیمی از زمینهایش را جهت پیدا کردن یک شیوه ی درمانی که‌موثر باشد درکنترل یک بیماری فلج کننده در همسرش به دیگران ببخشد ..!! و همگان به این تصمیم او افرین هم خواهند گفت شرایط فعلی من به گونه ایست که حاضرم همه ی ارزهای دیجیتال مربوط به خودم را به یک دهم قیمت ان واگذار کنم . تا خودم و خانواده ام را از این وضع نجات ببخشم .

دکمه بازگشت به بالا