اخبار ارزهای دیجیتال

ویتنام پیشتاز پذیرش رمزارزها در میان سایر کشورهای جهان شد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویتنام در جایگاه نخست فهرست کشورها از لحاظ پذیرش رمزارزها قرار دارد. این در حالی است که در بین کشورهای ثروتمند، تنها نام ایالات متحده در بین ۱۰ کشور برتر این لیست به چشم می‌خورد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو اسلیت (Cryptoslate)، پیشتازی کشورهای در حال توسعه در شاخص پذیرش رمزارزها، همچون سال گذشته ادامه یافته است. طبق دسته‌بندی بانک جهانی، کشورهای ویتنام، فیلیپین، اوکراین، هندوستان و پاکستان در رده کشورهایی با درآمد متوسط -کم و کشورهای برزیل، تایلند، روسیه و چین در بین کشورهایی با درآمد متوسط-زیاد قرار دارند.

در این لیست تنها ایالات متحده آمریکا کشوری با درآمد بالاست. لیست ۱۰ کشور نخست از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

ده کشور نخست از حیث پذیرش ارزهای دیجیتال

تغییرات این رده‌بندی نسبت به سال گذشته

این دومین سال متوالی است که کشور ویتنام در رتبه نخست لیست پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد.

آمریکا در سال ۲۰۲۰ در رتبه ششم و در سال ۲۰۲۱ در رتبه هشتم قرار داشته و در سال ۲۰۲۲ در جایگاه پنجم ایستاده است. در سوی دیگر، چین موفق شد که از رتبه سیزدهم خود را به جمع ۱۰ کشور نخست بازگرداند. گزارش چینالایسیس اذعان می‌دارد که چین در بخش سرویس‌های متمرکز بسیار قدرتمند عمل کرده است که سبب رشد پذیرش ارزهای دیجیتال‌ شده است. بانک جهانی نتیجه می‌گیرد که قانون منع استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور چین یا غیرموثر بوده و یا به شکل سفت و سخت اجرا نشده است، چرا که شیب گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور متوقف نشده است.

نرخ استفاده و پذیرش با وجود بازار ریزشی در حال رشد است

شاخص جهانی پذیرش ارزهای دیجیتال به تفکیک زمانی سه ماهه
شاخص جهانی پذیرش ارزهای دیجیتال به تفکیک زمانی سه ماهه

نکته دیگری که می‌توان از این گزارش دریافت، نرخ پذیرش است. بازار خرسی فعلی سبب کاهش نرخ رشد و پذیرش در سطح جهانی شده اما با این وجود از میانه سال ۲۰۱۹ این شاخص به طور متوسط در حال افزایش است. نرخ پذیرش در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بالاترین حد تاریخی خود را تجربه کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا