اخبار اتریوم

ویتالیک بوترین ۲۲۷ هزار دلار به زلزله زدگان ترکیه کمک کرد

بوترین معادل اتریومی این مبلغ را به دو سازمان امدادی ترک واریز کرد

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار شبکه اتریوم، دو کمک مالی قابل توجه به قربانیان زلزله ویرانگر هفته گذشته ترکیه و سوریه انجام داد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، زلزله شدید ۷.۸ ریشتری در تاریخ ۶ فوریه بخش‌هایی از کشورهای ترکیه و سوریه را به لرزه درآورد. تلفات رسمی این فاجعه به ۳۳۰۰۰ نفر رسیده است که آن را به یکی از فاجعه‌بارترین زلزله‌های سال‌های اخیر در سطح جهان بدل کرده است.

در طول هفته گذشته، ویتالیک بوترین یکی از نفرات بسیاری بود که به حمایت از تلاش‌های نیروهای امدادی پرداخت. آخرین کمک مالی او به نقل از شرکت PeckShield، در ۱۲ فوریه رخ داد. او در این تاریخ ۵۰ اتر – معادل ۷۷۰۰۰ دلار – به سازمان مردم‌نهاد Anka Relief ارسال کرد.

آنکا از بوترین به خاطر سخاوتش تشکر کرد و اذعان داشت که کمک‌های مختلف کریپتویی از روز اول فاجعه به حساب این نهاد واریز شده است.

Anka لیست از آدرس‌های ارز دیجیتال ارائه کرده است که می‌توان از آن‌ها برای ارسال کمک‌ها استفاده کرد. پیش‌تر کاربران وب ۳.۰ حرکتی مشابه برای جمع‌آوری کمک به جنگ‌زدگان اوکراینی صورت داده بودند. دائوی اوکراین (Ukraine DAO)، سازمان مردم‌نهاد و کریپتویی بود که جمع‌آوری این کمک‌ها را تسهیل کرد.

بوترین پیش از این، حدود ۱۵۰ هزار دلار دیگر به سازمان Ahbap اهدا کرد. فعالیت‌های این نهاد مردمی و غیرانتفاعی به کمک به مردم زلزله‌زده اختصاص دارد.

Ahbap مدعی است که تا کنون در حدود ۴.۳ میلیون دلار کمک‌های مالی کریپتویی دریافت کرده است. نشریه فایننشال تایمز در هفته گذشته گزارش داد که شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز، بیش از ۱۰ میلیون دلار به زلزله‌زدگان کمک کرده‌اند. بایننس به تنهایی عهده‌دار پنج میلیون دلار از این کمک‌ها بود.

بایننس همچنین اعلام کرد که به کاربرانی که در مناطق آسیب‌دیده حضور داشته‌اند، ۱۰۰ دلار BNB اهدا می‌کند.

این نخستین باری نیست که از قدرت ارزهای دیجیتال برای کمک در فجایع طبیعی استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۵ و پس از زلزله عظیم نپال، کمک‌های مالی بیت کوینی فراوانی به مردم زلزله‌زده نپال صورت گرفت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا