اخبار اتریوم

ویتالیک از تاخیر در راه‌اندازی صندوق های قابل معامله کریپتویی اظهار خوشنودی کرد

بوترین اعتقاد دارد که اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیازمند بلوغ بیشتری است

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار شبکه اتریوم، طی توییت‌هایی دیدگاهش در خصوص نحوه سیاست‌گذاری و تنظیم مقررات بر حوزه رمزارزها را شرح داد. او معتقد است که اکوسیستم کریپتو نیازمند بلوغ بیشتری است و مقررات حاکم بر این حوزه باید به نحوی تنظیم شود تا به پروژه‌ها آزادی عمل در امورات داخلی را بدهد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، ویتالیک بوترین مخالف سیاست‌هایی است که بر نحوه عمل داخلی اکوسیستم اثرگذار است. با توجه به شرایط موجود، ویتالیک معتقد است که مقرراتی که استقلال داخلی پروژه‌ها را تضمین کند، حتی اگر روند پذیرش کلی ارزهای دیجیتال را کند کند، برای این حوزه مفیدتر خواهد بود.

به شکل کلی دو هدف در قانون‌گذاری مدنظر است: الف) حفاظت از مصرف‌کننده ب) سخت کردن انتقال مبالغ هنگفت پول توسط بازیگران بد. مسائل اشاره شده در هدف دوم مختص دیفای نیست و به ذات پرداخت‌های بزرگ در کریپتو باز می‌گردد.
توییت ویتالیک بوترین

خالق اتریوم در توییت خود اظهار کرد: «به شکل کلی دو هدف در قانون‌گذاری مدنظر است: الف) حفاظت از مصرف‌کننده ب) سخت کردن انتقال مبالغ هنگفت پول توسط بازیگران بد. مسائل اشاره شده در هدف دوم مختص دیفای نیست و به ذات پرداخت‌های بزرگ در کریپتو باز می‌گردد.

بوترین در این باره گفت:

راستش را بخواهید من کمی خوشحالم که راه‌اندازی بسیاری از صندوق‌های قابل معامله (ETF) به تاخیر افتاده است. اکوسیستم نیازمند زمان برای بلوغ است؛ پیش از آن که بخواهیم توجه بیشتری جلب کنیم.

استفاده از احراز هویت و KYC در فرانت‌اند پروژه‌های دیفای، معضل دیگری بود که مورد اشاره بوترین قرار گرفت:

«وجود KYC در فرانت‌اند پروژه‌های دیفای سبب نارضایتی کاربران خواهد شد اما هیچ کاری علیه هکرها نخواهد کرد. هم‌اکنون هم هکرها با نوشتن کدهای شخصی مستقیما (و نه از طریق فرانت‌اند) با قراردادهای هوشمند تعامل می‌کنند.»

بوترین سه پیشنهاد نیز برای قانون‌گذاران ارائه کرد و در این باره نوشت: «برخی از قوانینی که می‌توانند در خصوص فرانت‌اند دیفای موثر باشند، ممکن است این موارد را شامل شوند: الف) محدودیت در اهرم معاملات ب) الزام به شفاف‌سازی در خصوص مستندات بررسی کد، فرایند درستی‌سنجی رسمی (FV) صورت گرفته و غیره پ) محدودیت استفاده از سرویس بر اساس آزمون‌های دانش محور باشد نه قوانینی توانگرسالارانه و مبتنی بر ارزش مالی.»

برخی از قوانینی که می‌توانند در خصوص فرانت‌اند دیفای موثر باشند: الف) محدودیت در اهرم معاملات ب) الزام به شفاف‌سازی در خصوص مستندات بررسی کد، فرایند درستی‌سنجی رسمی (FV) صورت گرفته و غیره پ) محدودیت استفاده از سرویس بر اساس آزمون‌های دانش محور باشد نه قوانینی توانگرسالارانه و مبتنی بر ارزش مالی.
پیشنهاد بوترین برای قانونگذاران

بوترین در انتهای سخنانش، به نقش گواه‌های بی‌نیاز از دانش (ZK Proof) در پایبندی به مقررات در عین حفظ حریم خصوصی کاربر اشاره کرد و گفت: «دوست دارم قوانینی ببینم که به نحوی نوشته شده باشند که بتوان الزامات آن را تا حد امکان به وسیله گواه‌های بی‌نیاز از دانش برآورده کرد».

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا