اخبار آلت کوین ها

اطلاعیه والکس در خصوص تغییرات جهانی توکن گالا اسمارت چین (مطابق اطلاعیه جهانی pNetwork)

اطلاعیه اول

پس از آنکه شایعات و اخباری مبنی بر هک گالا بر بستر اسمارت چین فراگیر شد، تیم توکن گالا در توییتر خود ناراحتی خود را از این اتفاق ابراز و هرگونه هک این شبکه را رد کرد. هرچند اتفاقات اخیر باعث شد توکن pGALA (توکن گالا بر روی اسمارت چین) نسبت یک به یک خود با توکن اتریومی را از دست داده‌است.

به نظر می‌رسد ماجرا از سوم نوامبر(۱۲ آبان) شروع شده‌باشد، در این زمان تیم pNetwork متوجه یک مشکل امنیتی در قرارداد هوشمند این توکن بر بستر اسمارت چین شد اما به جای اعلام عمومی، موضوع را به طور خصوصی، تنها با دو صرافی بین‌المللی در میان گذاشت.

موضوع زمانی داغ شد که صرافی بایننس پس از آنکه یکی از کاربران توانست به ارزش دو میلیارد دلار توکن‌ pGALA ایجاد کند، اعلام کرد که توکن pGALA را از فهرست ارزهای معاملاتی خود خارج می‌کند، این اتفاق منجر به کاهش شدید قیمت گالا در هر دو شبکه بایننس و اتریوم شد.

کاهش ارزش توکن گالا در بازار جهانی

بسیاری از کاربران فکر می‌کردند این اتفاق نشانه‌ای از هک باشد اما تیم pNetwork در یک توییت اعلام کرد که این تیم در راستای محافظت از کاربران در برابر حمله‌ی خارجی ناشی از این باگ امنیتی با ایجاد ۲۸.۴ میلیارد توکن pGALA، خود استخر نقدینگی گالا پنکیک سوآپ را خالی کرده تا از سرمایه‌ی کاربران محافظت کند. در صورتی که این مقدار را تبدیل به ارز BNB کرده است. همچنین این تیم اعلام کرد تمام توکن‌های بر بستر اتریوم در امنیت هستند.

تصمیم این تیم تا به این لحظه ایجاد توکن جدیدی است که به طور مجدد بتواند به ارزش یک به یک با GALA برگردد و این توکن‌ها به آدرس‌هایی که پیش از وقوع هک موجودی داشتند تعلق خواهد گرفت. همچنین pNetwork تصمیم دارد  برای کاربرانی که پس از این مشکل امنیتی مالک گالا بر بستر اسمارت چین شده‌اند، ایردراپ BNB را انجام دهد به این ترتیب به ازای هر توکن گالا بر بستر اسمارت چین، ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ۱۳۰ ریال در شرایط قیمتی فعلی) ایردراپ خواهد شد.

لذا در راستای اقدامات جهانی pNetwork، لطفا به نکات زیر دقت کنید:

بازار گالا فعلی (گالا بر بستر اسمارت چین) در والکس فردا دوشنبه مورخ ۱۶ آبان، رأس ساعت ۱۰ صبح بسته خواهد شد و نام این بازار با Pgala old تغییر خواهد یافت. پس از بسته شدن بازار صرفاً امکان برداشت این توکن برای دارندگان تا ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه همان روز یعنی دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱، وجود خواهد داشت و پس از آن برداشت بر روی شبکه اسمارت چین ممکن نخواهد بود.

اسنپ‌ شات‌های زمانی والکس:

  •  اسنپ‌شات یک: ساعت ۲۳:۱۵ روز پنجشنبه ۱۲ آبان (زمان وقوع اتفاق)
  •  اسنپ‌شات دو: ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان (زمان توقف بازار پی گالای قدیم در والکس)
  •  اسنپ‌شات سه: ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان

وضعیت یک

بر اساس تصمیم و اطلاعیه‌ی pNetwork کاربرانی که پیش از به وجود آمدن مشکل امنیتی مالک این توکن بوده‌اند،  صاحب توکن پی گالای جدید خواهند شد. در صورتی‌که موجودی فعلی شما کمتر از موجودی در اسنپ‌شات اول باشد، به اندازه موجودی در اسنپ‌شات سوم رمزارز پی گالای جدید دریافت خواهید کرد و اگر موجودی فعلی شما بیشتر باشد به اندازه موجودی در اسنپ شات اول پی گالای جدید دریافت خواهید کرد.

وضعیت دو

با کاربرانی که موجودی گالا بر بستر اسمارت چین آنها مربوط به پس از وقوع مشکل امنیتی باشد، در صورت وقوع ایردراپ، به ازای هر گالا به اندازه ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ایردراپ شبکه) یا معادل ریالی آن تسویه خواهد شد.

توجه داشته‌باشید:

  • بر اساس اعلام  تیم pNetwork پی‌گالای قدیم (گالای بر بستر اسمارت چین) فاقد اعتبار خواهد شد و طبق اطلاعیه و اخطار قبلی مسئولیت خرید برعهده کاربر است.
  • تمامی تصمیمات بر اساس تصمیمات تیم pNetwork بوده و مطابق آن اقدامات صورت می‌گیرد و بنابراین ممکن است با توجه به تصمیمات این تیم در آینده این اقدامات تغییر کند.

* اطلاعیه دوم

این اطلاعیه‌ پیرو اطلاعیه‌ی قبلی و براساس اعلام تیم pNetwork در خصوص اختصاص پی گالای جدید به کاربرانی که شرایط ذکر شده را دارند منتشر می‌شود.

در ابتدا وضعیت یک را بررسی می‌کنیم، این وضعیت شامل کسانی می‌شود که در اسنپ‌شات اول قرار می‌گیرند. کسانی که پیش از ساعت ۲۳:۱۵ روز پنجشنبه ۱۲ آبان دارای موجودی پی گالا (گالا بر بستر اسمارت چین) بودند و موجودی خود را تا اسنپ‌شات سوم، ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان حفظ کرده‌باشند، پی‌گالای جدید به آنها تعلق خواهد گرفت. توجه داشته‌باشید اگر در این فاصله، یعنی بین اسنپ شات اول، پنجشنبه ۱۲ آبان و اسنپ شات سوم دوشنبه ۱۶ آبان موجودی حساب کم شده‌باشد میزان اختصاص پی گالای جدید بر اساس حداقل موجودی حساب خواهد بود و کاربران معادل حداقل موجودی، پی گالای جدید دریافت می‌کنند. ما نیز در والکس بر همین اساس عمل و میزان موجودی اختصاص یافته را محاسبه خواهیم کرد. لازم به ذکر است جهت حفظ ارزش دارایی کاربران به جای پی گالای جدید گالا بر بستر اتریوم (اتریومی) که مطمئن‌تر و پایدارتر است را به کیف پول واجدین شرایط در تاریخ ۲۳آبان‌ماه واریز خواهیم کرد.

والکس:

واجدین شرایط “وضعیت یک” جهت اطلاع از میزان گالای تعلق گرفته، می‌توانند کیف پول گالای اتریومی خود را بررسی کنند.

وضعیت دوم مربوط به کسانی است که بین اسنپ‌شات یک، ساعت ۲۳:۱۵ روز پنجشنبه ۱۲ آبان و اسنپ شات سوم ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان اقدام به خرید گالا کرده‌اند؛ بر اساس اعلامیه‌ی ‌پیشین تیم pNetwork این افراد قرار بود براساس ایردراپی BNB دریافت کنند، اما هنوز این تیم اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع اعلام نکرده‌است. به محض اعلام جزئیات اختصاص BNB مطابق دستور العمل pNetwork والکس نیز این توکن را به کاربران واجد شرایط خواهد داد.

والکس را دنبال کنید تا از آخرین تغییرات و اقدامات مطلع شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۶

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
420 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اصغرابراهیمی
اصغرابراهیمی
1 سال قبل

تکلیف ارز ada رو که بدون ممو واریز کردم تو حساب والکس کی حل میشه الان ۱۸ماهه هی میگین ۲ماهه دیگه حل میشه ۲ ماه شد ۴ماه. ۴ماه شد ۶ماه و..‌‌. اینکه تو حساب شماست!!! ادای ۲.۵دلار میخواستم بفروشم کمتر ۴۰سنت شده.‌‌‌..

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
اصغر عزیز لطفا این مساله را با پشتیبانی صرافی در میان بگذارید. توجه داشته باشید که تراکنشهای اشتباه همیشه قابل بازگشت نیستند. خصوصاً تراکنش اشتباه به مقصد کیف پول صرافی ها. استفاده از ممو یا تگ هنگام تراکنش برخی رمزارزها ضروری است. به دلیل اینکه کیف پول برخی رمزارز به صورت اشتراکی است و تنها شناسه ای که مشخص میکند شما چه مقدار دارایی دارید، همان تگ یا ممو است. از این رو عدم وارد کردن آن نیاز به انجام حسابرسی دقیق از سوی صرافی مقصد دارد. (چیزی که بسیاری از صرافی ها از انجام آن اجتناب کرده و یا حق الزحمه ای در ازای آن از کاربر دریافت میکنند).
امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل شما رفع گردد.

سپاس از همراهی شما

مصطفی افشاری
مصطفی افشاری
1 سال قبل

زمان خرید من ارز گالا ۸۰۰ تومن بود زیاد مشکلی نبود حتی از پشتیبانی سوال پرسیدم گفتند مشکلی نیست قیمت افت داشته و برمیگرده ۲۸ساعت بعد تازه والکس نوشت با احتیاط خرید و فروش کنید موقعیکه من خرید کردم هیچ اتفاقی نیفتاده بود چرا همه رو با هم قاطی میکنید شما به من گالا دادید الان پی گالا توی کیف پولمه این که نشد صرافی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
بله مصطفی عزیز، گالا تا قبل از وقوع باگ امنیتی شبکه اسمارت چین، در تمام صرافی‌ها با همین نام معامله می‌شد. توجه داشته باشید که تغییر نام توکن مساله ای نیست که از سوی یک صرافی اتخاذ شود. بلکه تصمیمگیری آن بر عهده، تیم پروژه مربوطه است. در حال حاضر تمامی توکنهای این پروژه که در شبکه اسمارت چین هستند، در تمام صرافی های جهان با نام Pgala معامله می‌شوند.
سپاس از همراهی شما

علی محمد رضایی
علی محمد رضایی
1 سال قبل

سلام
لطفاً خواهشاً عاجزانه
لطف بفرمایید کل آدرسهایی که یک توکن یا ارزی بر بستر شبکه های مختلف داره را مثل سایر صرافی های معتبر همچون بایننس ووو.. در صرافی ولکس قرار بدهید و واریز و برداشت کوین ها را به انتخاب کاربران بگذارید
نه مثل ارز گالا که فقط بر بستر bsc بود و پس از مشکل ایجاد شده نمی‌توانستم حد اقل برای فروش یا اربیتراژ به صرافی های فعال این ارز انتقال بدم.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب محمد عزیز
توجه داشته باشید که این امکان از مدتها قبل در صرافی والکس بوده و شما هنگام واریز و برداشت هر توکنی، قادر به انتخاب شبکه (از بین شبکه های پشتیبانی شده در والکس) هستید و می‌توانید بستر موردنظر خود را انتخاب کنید. در خصوص توکن گالا (پی گالا)، باید خدمتتان عرض کنیم که والکس فقط از بستر bep20 برای این عرض پشتیبانی میکرد و در آن تاریخ امکان ارسال آن در سایر شبکه ها وجود نداشت.

سپاس از همراهی شما

میلاد9235
میلاد9235
1 سال قبل

سلام
ببخشید آخرش تکلیف این ارز گالایی که ما خریدیم و تبدیل به پی گالای بی ارزش شده چی میشه؟ تکلیف سرمایه مردم چی میشه؟
همش پاس میدید به پی نتورک
پی تنورک هم که تو آخرین توییتش گفته که این پی گالاهاتون دیگه ارزشی نداره و نادیده بگیرید تو پرتفویتون
الان والکس میخواد چیکار کنه؟
ممنون میشم ی جواب قانع کننده بدید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  میلاد9235

سلام و عرض ادب
دوست گرامی همانطور که مستحضرید و بارها اعلام کردیم، والکس در خصوص مشکل پیش آمده برای توکن گالا (اسمارت چین)، کاملا مطابق با اقدامات و تصمیمات پی نتورک پیش می‌رود.

منصور
منصور
1 سال قبل

سلام آقای رواقی چرا پیام منو نزاشتین ، حرف حق تلخه ، امیدوارم به گوش مدیرتون رسانده باشین، شمام مقصرین

ناصری 4929
ناصری 4929
1 سال قبل
پاسخ به  منصور

متاسفانه اینجا هم حرف حق به مزاجشان سازگار نیست

مجتبی
مجتبی
1 سال قبل

درود آقای رواقی آیا کسی دیگر پاسخگو نیست شما از بس تکراری جواب بیخود به ماد دادید خسته شدیم اگر امکان داره والکس یک نفر دیگه را جای شما معرفی کند شاید ما بهتر راهنمایی شویم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مجتبی

سلام و عرض ادب
دوست گرامی متاسفانه مشکل پیش آمده برای گالا خارج از کنترل والکس است، ضمن اینکه محتوای ۹۰ درصد پیامها تکراری و عموما یک سوال واحد بارها پرسیده میشود. متاسفیم از اینکه احساس میکنید پاسخ ها کافی نیست؛ اما توجه داشته باشید بحران پیش آمده برای گالا به صورت جهانی و خارج از تصمیمات والکس است. از طرفی ما نمیخواهیم مساله ای را مطرح کنیم که در آینده نقض یا خلاف آن انجام شود. کاملا شرایط شما و هولدرهای متضرر شده گالا را درک میکنیم و صمیمانه آرزو میکنیم این مساله به نحو احسن از سوی PNetwork و مدیریت و خاتمه یابد.

سپاس از همراهی شما

Mohammad
Mohammad
1 سال قبل

باسلام خدمت مسئولین محترم ولکس اگه پی نتورک جبران خسارت نکنه شما هیچ وظیفه ای درقبال کسانیکه درعرض یک روز پولشون با خریدگالا صفرشده ندارید !!! ؟؟ این درحالیست که گالا داره بصورت جهانی معامله میشه!!!!

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Mohammad

سلام
وقت شما به خیر
محمد عزیز در حال حاضر گالا فقط در شبکه اتریوم قابل معامله است و معاملات گالای شبکه اسمارت چین به صورت جهانی متوقف شده است.

سپاس از همراهی شما

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من مقداری گالا داشتم که الان چندوقته هیچ ارزشی نداره و داخل کیف پول خود صرافی ولکس هست میخواستم بدونم من باید اقدامی انجام بدم یا نه خود صرافی مشکل برطرف میکنه
ممنون میشم اگه جواب بدید چون من تجربه زیادی ندارم و فعلا تو مسیر کسب تجربه هستم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام و عرض ادب
متاسفانه معاملات گالا در بستر اسمارت چین به دلیلی وقوع یک باگ امنیتی از سوی شرکت PNetwork در تمامی پلفرمهای معاملاتی متوقف شده است. در صورت اتخاذ هرگونه اقدامی از سوی شرکا مادر این پروژه، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

سپاس از همراهی شما

اکبرترکمن
اکبرترکمن
1 سال قبل

کسی خبر جدید از پی گالا داره؟

میلاد9235
میلاد9235
1 سال قبل
پاسخ به  اکبرترکمن

نه نداریم

09138589479
09138589479
1 سال قبل

سلام ، چرا پیام های ما رو منتشر نمی کنید؟آنقدر که میگید برای حقوق ضایع شده مشتریانتون دارید پیگیری می کنید میشه بفرمائید پیگیریتون دقیقا در چه سطحی بوده و الان به چه نتیجه ای رسیده؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  09138589479

سلام و عرض ادب
کاربر عزیز در صورت اتخاذ هرگونه “تصمیم جدیدی” برای کاربران متضرر شده گالا، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. همانطور که بارها خدمات شما عزیزان عرض شد، بحران پیش آمده برای گالا به صورت جهانیست و ارتباطی با صرافیهای ارز دیجیتال ندارد. مجددا تاکید مکینیم والکس کاملا مطابق با اقدامات PNetwork در این خصوص رفتار میکنند.

سپاس از همراهی شما

رضا
رضا
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام- چرا پیامهای منو منتشر نمیکنید؟ در بیانیه پی نت ورک اومده: این بیانیه شامل صرافیهای متمرکز نمیشه و این صرافیها باید خودشان در مورد کاربرانشان تصمیم گیری کنند مثل صرافی *** که متمرکزه و تمام ارزهای گالای کاربران زیان دیده را به قیمت خریدشان بازخرید کرده. شما هم باید همین کاروانجام بدین. ما در کیف پول والکس معامله می کنیم و امنیت کیف پول بر عهده شماست. من هیچ برداشت یا دریافت ارزی نداشتم. شما براحتی میتونید کسانیکه فقط در کیف پول شما معامله کردند و کلی کارمزد به شما دادند را شناسایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام و وقت به خیر
رضای عزیز قطعا امنیت دارایی ها در کیف پول والکس به عهده صرافی والکس است. اما توجه داشته باشید که مشکل پیش آمده برای گالا در شبکه اسمارت چین هیچ ارتباطی به امنیت کیف پول والکس ندارد. این یک معضل جهانی است. ما امیدواریم شرکت PNetwork در این خصوص بتواند با رویکردی مناسب جبران خسارت هولدرهای ضرر دیده گالا را بکند.

سپاس از همراهی شما

Sadrian
Sadrian
1 سال قبل

سلام از کجا بدونیم این گالای که ما خریدیم در بستر اسمارت چین بوده یا اتریوم شما بعضی گالای جدید دادید که الان فعاله وبعضی را پی گالا که بی ارزش شده وچرا هیچ کاری شما انجام نمی دهید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Sadrian

سلام و عرض ادب
دوست گرامی صرافی والکس تا پیش از وقوع این حادثه امنیتی برای گالا، از این توکن فقط در بستر شبکه اسمارت چین پشتیبانی میکرد. این شیبکه گالا یکی از پر استفاده ترین بسترهای معاملات گالا بود به دو دلیل: کارمزد تراکنش کم و سرعت تایید بسیار بالا در مقایسه با شبکه اتریوم.
توجه داشته باشید رویکرد والکس در مورد این مساله کاملا مطابق با شرکت PNetwork است و در آینده هم این شرکت هر تصمیمی در خصوص هولدرهای متضرر شده گالا اتخاذ کند، والکس آن را عینا اجرا خواهد کرد.

سپاس از همراهی شما

اباذر شمس
اباذر شمس
1 سال قبل

باسلام و عرض ادب .
قربان من یه سوال داشتم …
الان بنده میخام از صرافی تتر بخرم و همین جا هولد کنم چطور میتونم شبکه رو انتخاب کنم که حتما تو شبکه اتریوم باشه که اگه واسه تترهای شبکه ترون مشکل پیش اومد سرمایه من محفوظ بمونه .چون ظاهرا شبکه اتریوم مطمئن تره .

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  اباذر شمس

سلام
وقت شما به خیر
این مساله مربوط به برداشت تتر است. شما ابتدا باید تتر را خریداری کرده و سپس شبکه آن را هنگام برداشت، اتریوم (erc20) انتخاب کنید.

سپاس از همراهی شما

علی بلبل
علی بلبل
1 سال قبل

با سلام
لطف کنید دو مسئله رو توضیح بفرمایید
اول اینکه آیا خود پی نتورک اومد تو کیف پول کاربرای والکس و ارز گالا رو حذف کرد ؟ یا خود والکس بود؟
دوم اینکه مگا ما ارز گالا رو از سوپری تو خیابون خریدیم که کلا سرمون بره ما توسط والکس که واسطه این خرید بوده از خود گالا خرید کردیم حالا هر مشکلی بوده به ربطی نداره که ضررش رو بدیم اگه پی نتورک اسم گالا رو تغییر میداد الان دیگه ارز گالایی وجود نداشت در حالیکه گالا داره کار خودش رو انجام میده پس مسئولیت با شماست لطفا پولی که پرداختیم بهمون برگردونین

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی بلبل

سلام
وقت شما به خیر
علی عزیز کلیه معاملات گالای اسمارت چین در بستر این شبکه متوقف شد و توکن آن به صورت جهانی از سوی تیم این پروژه حذف گردید. لازم به ذکر است وقوع این مساله هیچ ارتباطی با والکس یا هر صرافی دیگری ندارد.
توجه داشته باشید بعد از وقوع یک باگ امنیتی، توکن گالا بستر اسمارت چین به pgala تغییر نام داد و گالای بستر اتریوم کماکان با نام گالا شناخته میشود. بنابراین در حال حاضر ما ۲ توکن داریم:
pgala: گالای جدید در بستر اسمارت چین
gala: گالا در بستر اتریوم

سپاس از همراهی شما

1
1
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

چرا به ما گالا در بستر اسمارت چین فروختید؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  1

سلام و عرض ادب
به دلیل کارمزد کمتر شبکه اسمارت چین و سرعت بالای تایید تراکنشهای این شبکه، والکس تا پیش از وقوع این اتفاق برای PNetwork از گالا در بستر اسمارت چین پشتیبانی میکرد.

سپاس از همراهی شما

هادی امین
هادی امین
1 سال قبل
پاسخ به  ر رواقی

آیا امکان داره pgala دوباره تو لیست بیاد
و خرید و فروش صورت بگیره ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  هادی امین

سلام و عرض ادب
لطفا اطلاعات دقیق‌تر درخصوص این مساله را از همکاران ما در پنل پشتیبانی جویا شوید.

پنل پشتیبانی والکس

سپاس از همراهی شما

محمد رحیم ابراهیمی
محمد رحیم ابراهیمی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب. یکی اینکه لطفا در مورد گالا هر دوسه روز حداقل اطلاع رسانی بکنید که ما اینقدر مزاحم پشتیبانی نشیم.دوم اینکه قبل از ۱۲آبان گالایی که داشتیم هم با این گالا جدید کلی ضرر کردیم.سوم ترا خدا کسانیکه اطلاع نداشتن خرید کردن دستشون به جایی نمیرسه فقط امیدشان به والکس هست که یک کاری بکنه لطفا یک کاری بکنید ما ریال پولی که خرید کردیم حداقل برگرده با یک درصد کمی ضرر.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
محمد عزیز قطعا اگر خبر جدیدی در این باره منتشر شود ما آن را منتشر میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا