اخبار ارزهای دیجیتال

وب ۳ سهمی تریلیون دلاری از تولید ناخالص ملی هند طی دهه آینده خواهد داشت

هندوستان زیرساخت مناسبی برای رشد وب ۳.۰ فراهم کرده است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که رشد وب ۳.۰، ۱.۱ تریلیون دلار به اقتصاد هند در طی دهه آینده خواهد افزود. بیش از ۴۵۰ استارتاپ هندی که از آن جمله می‌توان به CoinDCX، پالیگان و CoinSwitch اشاره کرد، در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، تحقیق اتحادیه ملی شرکت‌های نرم‌افزار و خدمات (NASSCOM) هند نشان می‌دهد که پیشتازی هند به عنوان بازیگری جهانی در عرصه وب ۳.۰ به خاطر چند عامل است؛ نیروی انسانی قابل و پرشمار، نرخ پذیرش بالا و توانایی تولید و توسعه برای بازارهای جهانی.

خلاصه گزارش NASSCOM
خلاصه گزارش NASSCOM

انجمن همکاری‌های استراتژیک هند-آمریکا (USISPF) تخمین می‌زند که وب ۳.۰ می‌تواند ۱.۱ تریلیون دلار ارزش اقتصادی تازه به تولید ناخالص ملی هندوستان طی دهه آینده بیافزاید.

روند سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هندی وب ۳.۰
روند سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هندی وب ۳.۰

افزون بر این، این تحقیق نشان داد که نرخ سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هندی وب ۳.۰، مشابه با نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور، طی دو سال اخیر ۳۷ برابر شده است. به دلیل حجم گسترده نیروی کار متخصص، اختلاف عرضه و تقاضا در این کشور نسبت به ایالات متحده، چین و بریتانیا کمتر است.

همچنین هند رتبه نخست در بازآموزی مهارت در فناوری‌های نوظهور در جهان را دارد؛ این خصیصه، در رشد این فناوری‌ها اهمیت شایانی دارد.

نقشه توزیع نیروی انسانی در حوزه وب ۳.۰
نقشه توزیع نیروی انسانی در حوزه وب ۳.۰

شکل بالا، نشان‌دهنده بازار نیروی انسانی حوزه وب ۳.۰ است و نشان می‌دهد که آمریکا و چین وضعیت بهتری نسبت به هند دارند. با این وجود، این گزارش تخمین می‌زند که نیروی انسانی حوزه وب ۳.۰ در هند دستخوش رشدی سریع طی ۱-۲ سال آینده خواهد شد.

حوزه فعالیت استارتاپ‌های هندی
حوزه فعالیت استارتاپ‌های هندی

اکوسیستم وب ۳.۰ هند دیدی عمل‌گرایانه دارد و گستره وسیعی از کاربردها برای دنیای واقعی را ارائه می‌کند. حدود ۶۰ درصد از استارتاپ‌های هندی موفق شده‌اند که در خارج از هند نیز مشتری بیابند و فعالیت کنند.

غول هندی حوزه بازرگانی الکترونیکی، Flipkart، به تازگی متاورس خود را راه‌اندازی کرد. این متاورس که Flipverse نام دارد، برای امتحان، بررسی و خرید کالا از برندهایی همچون پوما و نیوه‌آ ساخته شده است.

فلیپ‌ورس با همکاری با eDAO که خود پروژه‌ای تحت حمایت پالیگان است، ساخته شده است و از اقلام کلکسیونی دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد. این متاورس همزمان با معرفی پلتفرم خرید تازه Flipkart، با نام FireDrops، عرضه خواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا