بازی‌های بلاکچینیمنتخب سردبیر

آموزش ربات تون استیشن؛ آیا ایردراپ Ton Station ارزشمند خواهد بود؟

ربات تون استیشن یک پلتفرم بلاکچینی مبتنی بر تلگرام است که با ارائه ترکیبی خاص از دو حوزه گیمینگ و سوشال‌فای، امکان درآمدزایی از طریق فعالیت‌های مجازی مختلف را فراهم نموده است. در حال حاضر، کاربران با شرکت در بازی تلگرامی تون استیشن برای کسب توکن SOON رقابت می‌کنند. البته این توکن صرفا ابزاری برای پاداش دادن به کاربران نیست و قرار است ارز اصلی پلتفرم تون استیشن باشد که در آینده، نوعی بازار برای سایر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های تلگرامی خواهد بود. در ادامه مقاله، جزئیات مربوط به ثبت نام و کسب امتیاز در ایردراپ Ton Station را آموزش می‌دهیم. 

ربات تون استیشن چیست؟

تون استیشن در واقع یک بازار تلگرامی با تمرکز روی حوزه گیمینگ است. در حال حاضر، ربات تون استیشن از مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) استفاده می‌کند و کاربران صرفا از طریق تعامل ساده با این ربات، قادر به کسب توکن SOON هستند. در حالت عادی، کاربران می‌توانند هر ۸ ساعت یکبار برای کسب توکن به ربات مراجعه کنند و گزینه «آغاز فارمینگ» را انتخاب نمایند. میزان فارمینگی که در این بازه زمانی انجام می‌شود، به عوامل مختلفی از جمله میزان فعالیت کاربر، تعداد دوستان دعوت شده و تعداد توکن‌هایی که وی تاکنون کسب کرده بستگی دارد.

پلتفرم و ربات تون استیشن حاصل همکاری دو شرکت سایدس هیروز (Sidus Heroes) و سوپرورس (SuperVerse) است. سایدس هیروز به خاطر نوآوری در حوزه گیمینگ مبتنی بر بلاکچین شناخته می‌شود. سوپرورس نیز نگاهی نوین به حوزه گیمینگ و دارایی‌های دیجیتال دارد. همکاری این دو این شرکت، پلتفرمی را ایجاد کرده که قرار است گیمینگ متکی بر مدل P2E را برای همیشه دگرگون کند. توکن SOON قلب تپنده این پلتفرم خواهد بود و چند کاربرد مهم خواهد داشت که عبارتند از:

  • انجام تراکنش در فضای داخلی پلتفرم و بازار آن
  • پاداش دادن به کاربران و تشویق آنان به فعالیت بیشتر
  • انجام تراکنش در خارج از پلتفرم، پس از لیست شدن در صرافی‌ها

آموزش ثبت نام در ربات تون استیشن

ثبت نام در ربات تون استیشن

برای ثبت نام در ربات Ton Station ابتدا باید یک لینک دعوت پیدا کنید. خوشبختانه پیدا کردن لینک دعوت در اینترنت بسیار آسان است؛ کاربران فقط باید به آدرس لینک دعوت توجه داشته باشند. ربات تون استیشن صرفا از طریق آدرس رسمی t.me/tonstationgames_bot قابل دسترس است. پس از باز کردن ربات، با انتخاب گزینه Start کار را شروع کنید و از طریق انتخاب گزینه Launch Ton Station وارد محیط بازی شوید. 

بر خلاف دیگر بازی‌های تلگرامی،‌ ربات تون استیشن از شما نمی‌خواهد که دائما به صفحه موبایل خود ضربه بزنید. به جای این کار، بازیکن هر ۸ ساعت یکبار روی گزینه Start Farming کلیک می‌کند و جمع‌ آوری امتیاز به صورت خودکار انجام شود. در این بازی تلگرامی، کاربران عمدتا سعی دارند سرعت فارمینگ خود یا به عبارتی دیگر، تعداد توکن‌هایی که در هر ثانیه کسب می‌کنند را افزایش دهند. برای انجام این کار، کاربر باید روی گزینه Boost کلیک کند. در صفحه Boost، سرعت فارمینگ از دو روش به شما اطلاع داده می‌شود:

  • نرخ فارمینگ SOON در هر ثانیه: SOON per second 
  • نرخ فارمینگ SOON در هر ۸ ساعت: SOON per 8 hours

روش‌های مختلفی برای افزایش این نرخ وجود دارد. برای مثال، اگر هر روز به ربات تون استیشن سر بزنید، نرخ فارمینگ شما افزایش خواهد یافت. حداکثر افزایش نرخ قابل دریافت از این روش، معادل ۰.۰۱۶ واحد در ثانیه است که پس از ۱۴ روز فعالیت مداوم به کاربر تعلق می‌گیرد. افزایش نرخ حاصل از این روش، در قسمت Daily check-in نمایش داده می‌شود. البته سر زدن به ربات تون استیشن تنها یکی از راه‌های افزایش نرخ فارمینگ توکن SOON است. البته به نظر می‌رسد که اگر یک روز باز کردن ربات را فراموش کنید، افزایش نرخ به دست آمده را از دست خواهید داد و مجددا باید ۱۴ روز برای به حداکثر رساندن آن فعالیت کنید. مورد دیگر به درصد بونوس (Bonus Percent) مربوط می‌شود. فعالیت‌هایی مانند دعوت از دوستان، خرید بوستر و فعالیت مداوم در ربات، میزان بونس شما افزایش می‌دهند. درصد بونس در محاسبه نرخ فارمینگ SOON در هر ثانیه یا همان SPS تاثیرگذار است.

در صفحه Boost دو روش برای افزایش سرعت فارمینگ وجود که عبارتند از بوسترها (Boosters) و وظایف (Task). با انتخاب گزینه وظایف مشاهده می‌کنید که فعالیت‌هایی مانند دعوت از دوستان، خرید بوستر، کسب تعداد مشخصی از توکن SOON و آغاز تعداد مشخصی از دوره‌های فارمینگ، در افزایش درصد بونوس شما تاثیرگذار هستند. پس از این که شرایط لازم برای دریافت پاداش هر تسک را داشتید (برای مثال زمانی ۵ دوست دعوت کردید یا ۵ هزار واحد از SOON کسب کردید) گزینه Check که مقابل توضیحات آن وظیفه قرار گرفته را انتخاب و پاداش خود را دریافت نمایید.

بر خلاف بخش وظایف، گزینه‌های بخش بوستر برای چند برابر کردن تعداد توکن‌های قابل دریافت کاربرد دارند. کاربرانی که اشتراک تلگرام پریمیوم دارند، می‌توانند با خرید ستاره (تلگرام استارز) و خرج کردن آن در بخش بوستر، سرعت فارمینگ خود را افزایش دهند. البته هر بوستر تنها ۲۴ ساعت اعتبار خواهد داشت و در صورت نیاز، باید هر روز خریداری شود. در حال حاضر، کاربران می‌توانند میزان فارمینگ خود در طول هر ۲۴ ساعت را ۲ تا ۱۰ برابر افزایش دهند. البته این کار چیزی بین ۲۰ تا ۴۵۰ ستاره هزینه دارد. در صورتی که قبلا برای خرید تون کوین اقدام نموده‌اید، برخی پلتفرم‌ها امکان تبدیل TON به STARS را فراهم نموده‌اند و در نتیجه، ممکن است کار شما را ساده‌تر کنند. البته در این حالت، نرخ تبدیل تون کوین به تلگرام استارز با توجه به نوسان قیمت تون کوین متغیر خواهد بود.

روش افزایش امتیاز در ربات تون استیشن

افزایش امتیاز در ربات تون استیشن

انجام کوئست (Quest) روشی مهم برای افزایش امتیاز در ربات تون استیشن است. با انجام هر کوئست شما به صورت مستقیم تعداد مشخصی از توکن SOON را دریافت می‌کنید. بنابراین، کوئست‌ها تاثیری روی سرعت فارمینگ ندارند و بخشی جداگانه محسوب می‌شوند. یکی از ساده‌ترین کوئست‌ها، متصل کردن یک کیف پول سازگار با شبکه TON است. برای مثال، اگر کیف پول تون کیپر خود را به ربات متصل کنید، ۵ هزار واحد SOON پاداش می‌گیرید. از میان سایر کوئست‌های موجود در ربات می‌توان به دنبال کردن صفحات رسمی TON Station در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و توییتر اشاره کرد که هر کدام بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ واحد پاداش دارند. در ضمن، کاربرانی که بازی تلگرامی تونز آو دانجنز (TONs of Dungeons) را نصب و صفحات رسمی آن را نیز دنبال کنند،‌ در مجموع ۱۵۰۰ واحد SOON پاداش می‌گیرند. البته این کوئست ممکن است برای مدت محدودی در دسترس باشد، یا با کوئست دیگری جایگزین شود.

دعوت از دوستان در ربات تون استیشن

همان‌طور که در ابتدای آموزش نیز اشاره شد، ثبت نام در ربات تون استیشن تنها در صورتی امکان‌پذیر است که لینک دعوت داشته باشید. پس از ثبت نام، شما نیز می‌توانید لینک دعوت خود را از طریق بخش Referrals با دیگران به اشتراک بگذارید. در حال حاضر، معادل ۱۰ درصد از امتیازات هر فردی که با لینک شما ثبت نام کرده، به شما تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، معادل ۲.۵ درصد از امتیازات دریافت شده توسط دوستان فردی که دعوت کردید نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر، دعوت کردن دوست یکی از روش‌های افزایش درصد بونوس و در نتیجه افزایش سرعت فارمینگ SOON است. بنابراین می‌توان گفت که دعوت از دوستان یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب امتیاز در ربات تون استیشن است و می‌تواند پاداش شما را حد قابل توجهی افزایش دهد.

ربات تون استیشن قسمتی به نام نقشه‌راه (Roadmap) نیز دارد که با مراجعه به آن، می‌توان از وضعیت فعلی و اهداف آینده پلتفرم Ton Station مطلع شد. برای مثال، انتشار بازی‌های مختلف، عرضه کلکسیون NFT و حتی ربات فارمینگ خودکار (Autofarm) از جمله مواردی هستند که در این نقشه‌راه به آنان اشاره شده است.

تاریخ لیست شدن تون استیشن

تاریخ ایردراپ Ton Station

بر اساس اطلاعیه رسمی که در ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) از طریق کانال تلگرام Ton Station منتشر شد، مهلت فارمینگ توکن SOON تا تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) تمدید شده است. در این اطلاعیه، آمار قابل توجهی در مورد استقبال کاربران از ربات تون استیشن منتشر شد که جزئیات آن به شرح زیر است:

  • بیش از ۱۰.۸ میلیون کاربر در ربات ثبت نام کرده‌اند.
  • بیش از ۸.۸ میلیون کاربر به صورت ماهانه در ربات فعالیت دارند.
  • بیش از ۲.۶ میلیون کاربر به صورت روزانه در ربات فعالیت دارند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تون استیشن ۶ دلیل اصلی برای تمدید زمان فارمینگ توکن SOON اعلام کرده‌اند که عبارتند از:

  • مذاکره با بهترین صرافی‌ها: تیم توسعه‌دهنده در حال مذاکره با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و با توجه به تعداد بالای پروژه‌های مشابه، می‌خواهد بهترین زمان را برای لیست شدن توکن خود انتخاب کند.
  • افزایش امکانات تون استیشن: توسعه‌دهندگان می‌گویند هنوز تمامی امکانات پلتفرم را پیاده‌سازی نکرده‌اند و می‌خواهند این کار را قبل از لیست شدن توکن انجام دهند.
  • عرضه بازی جدید: توسعه‌دهندگان تون استیشن (شرکت سایدس هیروز و سوپرورس) قصد دارند یک بازی جدید را به زودی معرفی کنند.
  • افزایش علاقه شرکا: طبق ادعای توسعه‌دهندگان، برخی از بازیکنان اصلی فضای وب۳ نسبت به جامعه کاربری تون استیشن علاقه نشان داده و مهلت بیشتری برای فارمینگ توکن SOON درخواست کرده‌اند.
  • مشکلات امنیتی: پس از هک شدن حساب تون استیشن در توییتر که بیش از ۸۰۰ هزار دنبال کننده داشت، تیم توسعه‌دهنده اکنون به دنبال به حداکثر رساندن امنیت زیرساخت‌های خود است.
  • اخبار مهم: توسعه‌دهندگان می‌گویند اخبار مهمی در راه است که پیش از انتشار آن، به زمان بیشتری نیاز دارند.

تون استیشن؛ یک بازی تلگرامی آینده‌دار با توسعه‌دهندگان شناخته شده

تون استیشن یکی از انبوه ربات‌های تلگرامی است که توسط دو شرکت سایدس هیروز و سوپرورس توسعه یافته که هر دو شرکت‌های ساخت بازی مشهوری هستند. بنابراین می‌توان آینده خوبی را برای این پروژه متصور بود. با توجه به تمدید شدن زمان فارمینگ تون استیشن تا اواسط ماه نوامبر، این احتمال وجود دارد که تا اواخر همین ماه میلادی (اواخر آبان یا اوایل آذر) شاهد برگزاری ایردراپ توکن SOON باشیم. البته این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده و تا زمانی که اطلاعیه رسمی در کانال تلگرامی تون استیشن منتشر نشود، همه چیز در حد حدس و گمان باقی می‌ماند. در هر صورت انتظار می‌رود که پس از برگزاری ایردراپ Ton Station، شاهد لیست شدن توکن SOON در انواع صرافی ارز دیجیتال باشیم. 

شما چه دیدگاهی در مورد پلتفرم Ton Station و تمدید شدن زمان فارمینگ آن دارید؟ سبک بازی ربات تون استیشن را ترجیح می‌دهید یا گیمپلی بازی‌هایی مانند همستر کامبت؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۱۳۹۷ در مورد دنیای ارز دیجیتال می‌نویسم. این نوع جدید پول می‌تواند اقتصاد را برای همیشه دگرگون کند، و حتی قدرت بانک‌ها و دولت‌ها را کاهش دهد. به همین دلیل، مشتاق دیدن آینده مبتنی بر فناوری بلاکچین هستم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا