اخبار آلت کوین ها

افزایش ۲۱ درصدی قیمت Worldcoin؛ نظر ویتالیک بوترین چیست؟

قیمت Worldcoin در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی به ۳.۵۸ دلار افزایش یافت، اما معامله‌گران و طرفداران ارزهای دیجیتال نگرانی‌های زیادی دارند.

به گزارش والکس، وردکوین (WLD)، توکن اصلی پروژه حفظ هویت دیجیتال (World ID) که توسط بنیانگذار OpenAI، سام آلتمن، تأسیس شده است، پس از فهرست شدن در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال در ۲۴ جولای افزایش قیمت دوبرابری را شاهد بود.

در زمان نگارش این مقاله، WLD با ۲.۰۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده رشد ۲۱ درصدی در ۲۴ ساعته اخیر است. علیرغم انتقاد طرفداران کریپتو، عملکرد یک روزه WLD عملکرد بیت کوین را تحت الشعاع قرار داده است. در نقطه مقابل بیت کوین، اتریوم و ریپل با افت قیمت مواجه بوده‌اند.

توییت مربوط به نحوه عرضه توکن وردکوین

برای بسیاری از معامله‌گران، یکی از عوامل نگرانی، عرضه در گردش WLD در مقابل سقف عرضه آن است. با تنها ۱ درصد از کل عرضه در حال حاضر، Worldcoin دارای ارزش‌ بازار کاملا رقیق‌شده بیش از ۲۰ میلیارد دلار است.

راه‌اندازی این توکن مستلزم انتشار ۱۴۳ میلیون WLD بود که ۱۰۰ میلیون WLD به بازارسازان تخصیص داده شد و مابقی توکن‌ها توسط سرمایه‌گذارانی که با اسکن عنبیه در طول فرآیند پیش از راه‌اندازی Worldcoin تأیید هویت شده‌اند، دریافت شده است.

بر اساس داده‌های CoinGecko، حتی با وجود نگرانی‌ها در مورد ثبات قیمت و ارزش‌گذاری بلندمدت توکن، بایننس، بای بیت، هوبی، OKX، Gate.io و کوکوین، وردکوین را فهرست کرده‌اند و حجم معاملات ۲۴ ساعته فعلی آن بیش از ۵۲۸ میلیون دلار است.

با وجود این نگرانی‌ها، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، دیدگاه خود را در مورد سیستم تأیید هویت انسانی وردکوین (WLD) به اشتراک گذاشت. پست وبلاگ بوترین حول محور Worldcoin، چشم‌انداز آن، توسعه توکن WLD و اثبات انسانیت می‌چرخد. در این مقاله او بر اهمیت این مفهوم تاکید دارد، زیرا با پیشرفت هوش مصنوعی، مرز بین انسان و ماشین شروع به محو شدن خواهد کرد.

توییت ویتالیک بوترین در مورد وردکوین

پلتفرم‌های متعددی از جمله Worldcoin، Proof of Humanity، BrightID، Idenam و Circles اظهار داشتند که با افزایش مهارت ربات‌ها، انسان‌ها ممکن است با تهدیدات وجودی مواجه شوند که در کنار آن درآمد پایه جهانی نیز کاهش پیدا می‌کند. از نظر بوترین، این نگرانی‌ها بر ضرورت وجود سیستم‌های راستی‌آزمایی دیجیتالی انسانی تأکید دارد.

بوترین پیشنهاد کرد که چنین سیستم‌هایی می‌توانند به مسائلی مانند جلوگیری از انتشار هرزنامه و توزیع انرژی رسیدگی کنند؛ مشروط بر اینکه تعهد خود را به عدم تمرکز حفظ کنند. این تمرکززدایی به کاهش اتکا به مقامات متمرکز و در عین حال جلوگیری از قرار گرفتن در معرض داده‌های نادرست کمک می‌کند.

علیرغم اذعان به پیچیدگی طراحی و پیاده‌سازی این سیستم‌ها، بوترین تایید کرد که استفاده از پروتکل‌های فاقد اثبات هویت، ممکن است جهان را به سمت راه‌حل‌های تایید هویت متمرکز، ارزهای فیات و جوامع کوچک بسته سوق دهد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا