کیف پول

معرفی کیف پول یورویی (Yoroi)؛ والتی برای استیکینگ کاردانو

کیف پول یورویی (Yoroi) یکی از والت‌های اختصاصی شبکه بلاکچین کاردانو است. با توجه به میزان بالای محبوبیت ارز دیجیتال کاردانو، طبیعی است که طرفداران این والت نیز زیاد باشند. والت یورویی به عنوان یک کیف پول رمز ارز کاردانو، نوعی والت سبک یا “Light” است و دقیقا همین ویژگی باعث شده تا به یکی از سریع‌ترین والت‌های کاردانو تبدیل شود. این والت در کنار کاربری آسانی که دارد از برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این موارد شما با داشتن کیف پول یورویی می‌توانید با استیکینگ ارز دیجیتال کاردانو به کسب درآمد بپردازید. ضمن اینکه علاوه بر پشتیبانی کامل از بلاکچین کاردانو، بلاکچین ارگو (Ergo) و توکن ارگ (ERG) را نیز پشتیبانی می‌کند. تمام این موارد در کنار هم باعث شده تا کیف پول یورویی تبدیل به والتی محبوب برای انجام معاملات ارزی در شبکه بلاکچین کاردانو شود. ما در این مقاله به سؤالاتی مثل Yoroi چیست پاسخ دادیم و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم.

آشنایی با ولت ارز دیجیتال یورویی

اگر فردی فعال در بازار رمز ارزها باشید، احتمالا تا کنون با ارز دیجیتال کاردانو نیز آشنا شده‌اید. بسیاری از تحلیلگران و متخصصان این زمینه اعتقاد دارند که کاردانو پس از بیت کوین و اتریوم، نسل جدیدی از ارز دیجیتال را به بازار ارائه داده است. کاردانو به عنوان رمز ارزی که بلاکچین اختصاصی خود را دارد تاکنون توانسته جایگاه خوبی در بازار کسب کند و به همین دلیل است که کیف پول‌های اختصاصی آن نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پشتیبانی والت یورویی از بلاکچین کاردانو

همان‌طور که متامسک (MetaMask) و مای اتر والت (MyEtherWallet) برای اتریوم و Bitcoin.com به عنوان کیف پول بیت کوین معروف شده است، کیف پول یورویی نیز یک نوع والت اختصاصی برای بلاکچین کاردانو است. ضمن اینکه والت‌های اختصاصی دیگری برای کاردانو وجود دارد اما از بین آن‌ها کیف پول یورویی به دلیل کاربری آسانی که دارد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اینکه از کاردانو به عنوان نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال یاد می‌کنند بی دلیل نیست. این شبکه فعالیت خود را از همان ابتدا، همراه با داشتن برنامه‌ای منظم و مشخص برای آینده شروع کرد و ارائه والت‌های اختصاصی نیز جزو آن برنامه بود. در همین راستا در سال ۲۰۱۷ از کیف پول یورویی رونمایی شد. اکنون یکی از بهترین راه‌های دسترسی به فرایند پرسود استیکینگ و انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در بلاکچین کاردانو، کیف پول یورویی است.

فضای کیف پول یورویی

توسعه این والت به دست سرمایه گذار رسمی شبکه کاردانو، شرکت ایمرگو (EMURGO) انجام شد. نسخه تحت وب کیف پول یورویی برای مرورگرهای فایرفاکس (Firefox) و کروم (Google Chrome) در دسترس است و نسخه موبایل آن روی گوشی‌های همراه با سیستم عامل‌های IOS و اندروید اجرا می‌شود. ضمن اینکه در این والت از به‌روزترین روش‌ها برای برقراری امنیت در آن استفاده شده است.

ویژگی‌های کیف پول یورویی

خرید ارز دوج کوین، کاردانو و رمز ارزهای جدید دیگری که روانه بازار شدند، یکی از فعالیت‌های ارزی مورد علاقه بسیاری از تریدرها است. به همین منظور باید با صرافی‌ها و والت‌های مختلفی که از این رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند نیز آشنایی داشته باشید. معرفی کیف پول یورویی به عنوان والت اختصاصی بلاکچین کاردانو نیز به همین دلیل است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

در واقع برای شمایی که تا حدودی با فضای کریپتوکارنسی آشنا هستید، کیف پول یورویی در بلاکچین کاردانو را می‌توان به کیف پول متامسک در شبکه اتریوم تشبیه کرد. ضمن اینکه والت یورویی قابلیت اتصال به والت‌های سخت افزاری را نیز دارد و در همین راستا از والت‌های لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) پشتیبانی می‌کند.

اگر شما قصد انجام معاملات ارزی با ارز دیجیتال کاردانو را دارید، بهتر است در راستای داشتن تعامل با شبکه کاردانو از کیف پول یورویی استفاده کنید. ضمن اینکه برای استفاده از آن نیازی به دانلود شبکه نیست و بلافاصله بعد از نصب والت، می‌توانید مبادلات ارزی خود را آغاز کنید. همچنین یکی دیگر از دلایلی که استفاده از این والت را توجیه می‌کند، برنامه آن برای آینده است. طبق Roudmap این تیم برای آینده، کیف پول یورویی از ارزهای دیجیتال بیشتر و تراکنش‌های چند امضایی پشتیبانی خواهد کرد.

آموزش کیف پول یورویی

از آنجایی که این والت به کاربری آسانی که دارد معروف است، آموزش کیف پول یورویی کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای استفاده از این والت باید ابتدا آن را دانلود کنید. برای این کار بهتر است به سایت رسمی یورویی مراجعه کرده و نسخه مورد نظر خود از آن را دانلود کنید. حال می‌توانید وارد برنامه آن شوید و در مرحله اول زبان مورد نظر خود را مشخص کنید. پس از آن روش‌هایی که برای راه اندازی والت وجود دارد به شما نمایش داده می‌شود تا بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید:

  • ایجاد کیف پول جدید
  • بازیابی کیف پول
  • اتصال به والت سخت افزاری

با انتخاب گزینه “Create Wallet” شما یک کیف پول یورویی جدید برای خود خواهید داشت و مراحل تعیین رمز عبور را باید از اول طی کنید. اما اگر قبلا استفاده از این والت را تجربه کرده باشید و حالا قصد بازیابی دارایی خود را داشته باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه “Restore Wallet” و به وسیله عبارت پشتیبانی مخصوص خود، تمام سرمایه خود را بازگردانید.

قابلیت اتصال کیف پول یورویی به کیف پول های سرد

در نهایت قابلیت اتصال این والت به کیف پول‌های سخت افزاری نیز تبدیل به یکی از انتخاب‌های شما خواهد شد. اگر شما دارایی خود را در دستگاهی سخت افزاری ذخیره کرده باشید، با انتخاب این گزینه می‌توانید کیف پول یورویی خود را به آن متصل کرده و سپس به کمک آن، سرمایه خود را مدیریت کنید.

امنیت کیف پول یورویی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام انتخاب یک والت ارزی باید به آن توجه کنید، امنیت آن است. تیم توسعه دهنده کیف پول یورویی اعتقاد دارد که باید به گره کامل شرکت ایمرگو که میزبانی آن بر عهده سرورهای آن‌ها است اعتماد کنید. این موضوع دلیل بر ناامنی این والت نیست اما می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود.

کیف پول یورویی به عنوان یک والت مبتنی بر مرورگر از بسیاری از خطرات مثل آسیب‌پذیری‌های جاوا اسکریپت و ربوده شدن DNS در امان است. اما در مقابل ممکن است خطرات احتمالی دیگری برای آن‌ها وجود داشته باشد. شما می‌توانید با کارهایی مثل بالا بردن امنیت سایبری رایانه خود، انتقال سرمایه زیاد خود به والت‌های سخت افزاری و خصوصی نگه داشتن رمز عبور خود این خطرات را کاهش دهید.

به عبارتی می‌توان گفت که امنیت کیف پول یورویی تا حد زیادی به خود شما، سیستم امنیتی دستگاه شما و عادت‌های امنیتی شخصیتان بستگی دارد. اما به طور کلی برای سؤالی مثل کیف پول یورویی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود یا خیر، پاسخ قطعی وجود ندارد. این تناسب به نوع رفتار شما، میزان و نوع سرمایه شما، هدفتان از سرمایه گذاری و عواملی این چنینی بستگی خواهد داشت. اگر شما تاکنون از این ولت نرم‌افزاری استفاده کرده‌اید از تجربه‌تان برای ما بنویسید.

سؤالات متداول

آیا کیف پول یورویی انتخابی هوشمندانه است؟

پاسخ این سؤال به نیاز، هدف و میزان سرمایه شما بستگی دارد. کیف پول یورویی کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به طور اختصاصی از بلاکچین کاردانو پشتیبانی می‌کند و در عین حال قابلیت اتصال به وال‌های سخت افزاری را دارد.

آیا کیف پول یورویی امن است؟

یورویی یک کیف پول مبتنی بر افزونه است. به همین دلیل امنیت آن تا حد زیادی به دستگاه و عادات شخصی خودتان بستگی دارد. اما اگر سرمایه هنگفتی از ارز کاردانو دارید، بهتر است از طریق اتصال یورویی به والت‌های سخت افزاری، آن را به همان کیف پول‌های سخت افزاری منتقل کنید.

آیا امکان خرید و فروش اتریوم با کیف پول یورویی وجود دارد؟

خیر! کیف پول یورویی یک والت اختصاصی برای بلاکچین کاردانو است و از ارزهای دیجیتال بلاکچین اتریوم پشتیبانی نمی‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا