ترید

آموزش کار با پایه بازار بیت کوین، چرا پایه بازارهای غیرریالی مهم هستند؟

امروزه معامله‌گران بازار ارز دیجیتال همواره در تلاش‌ هستند تا با به‌کارگیری استراتژی‌های خرید و فروش متنوع، در این بازار پرنوسان سود کسب کنند و یا حداقل مانع از ضررهای احتمالی خود شوند. استفاده از پایه بازارهای مختلف، رویکردی مرسوم در بازارهای مالی محسوب می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی پایه بازار بیت کوین و اهمیت آن در صرافی ارز دیجیتال والکس بپردازیم.

پایه بازار چیست؟

بنابراین فردی که در یک صرافی ارز دیجیتال در پایه بازار ریالی فعالیت می‌کند، قطعا به دنبال کسب سود بر مبنای ریال است؛ همچنین اولویت اصلی هر معامله‌گر در پایه بازار تتر، افزایش موجودی تتر خود با نوسان‌گیری از سایر رمزارزهاست. این اصل برای سایر پایه بازارها از جمله بیت کوین هم صادق است.

خوشبختانه صرافی والکس، امکان معامله ارزهای مختلف را در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین برای تمامی کاربران فراهم کرده‌ است.

استفاده از پایه بازارهای مختلف یکی از بهترین راه‌ها جهت تطبیق معاملات بر اساس نوسانات بازار رمزارزها قلمداد می‌شود. به عنوان مثال پایه بازار تتر را در نظر بگیرید. در این مدل از بازار، ارزش کلیه رمزارزها بر اساس USDT سنجیده می‌شود و هر معامله‌گر در آن می‌تواند کوین‌های مختلف را با تتر معامله کند. به تعبیری از هر پایه بازار می‌توان به عنوان بازار مورد اهمیت هر معامله‌گر هم یاد کرد.

بنابراین فردی که در پایه بازار ریالی فعالیت می‌کند، قطعا به دنبال کسب سود بر مبنای ریال است؛ همچنین اولویت اصلی هر معامله‌گر در پایه بازار تتر، افزایش موجودی تتر خود با نوسان‌گیری از سایر رمزارزهاست. این اصل برای سایر پایه بازارها از جمله بیت کوین هم صادق است.

خوشبختانه صرافی والکس، امکان معامله ارزهای مختلف را در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین برای تمامی کاربران فراهم کرده‌ است.

پایه بازارهای مختلف در والکس

پایه بازارهای مختلف در صرافی والکس

شما برای خرید ارز دیجیتال از صرافی والکس می‌توانید پایه بازار را بر اساس اولویت خود انتخاب کنید. برای این کار در صفحه اصلی بازارها، سمت چپ، با کلیک بر روی گزینه «پایه بازار» امکان تغییر آن وجود دارد.  به‌طور کلی دو مزیت مهم در خصوص استفاده از پایه بازار غیرریالی عبارتند از:

۱. معامله‌گران در پایه بازار غیرریالی والکس، کارمزد کمتری را نسبت به پایه بازار ریالی متحمل می‌شوند.

به عنوان مثال کارمزد هر معامله در پایه بازار تتر، ۰/۲٪ و برای پایه بازار ریالی از ۰/۲٪ الی ۰/۴٪ متغیر است. در نتیجه، معاملات در پایه بازار تتر با هزینه کمتری انجام می‌شود.

۲. استفاده از پایه بازار غیرریالی راهکاری مناسب جهت کسب سود در بازارهای تورمی است.

به عنوان مثال تبدیل رمزارزها به تتر همانند تبدیل آنها به دلار است. بنابراین شما با این کار ریسک کاهش ارزش ریالی دارایی خود (در شرایط تورمی) را کم می‌کنید. به این معنا که با افزایش نرخ دلار در ایران، در صورت داشتن دارایی‌های با ارزشی گره خورده با دلار آمریکا، بهای دارایی شما هم افزایش می‌یابد.

پایه بازار بیت کوین

پایه بازار بیت کوین

با انتخاب بازار پایه BTC، شما می‌توانید بهای رمز ارزهای مختلف را بر اساس قیمت بیت کوین مشاهده کنید. در حقیقت اینجا بیت کوین به رمزارز مورد اهمیت تریدر تبدیل می‌شود و او تلاش می‌کند تا با انجام معاملات بر حسب BTC، مقدار دارایی و ذخیره ارزش بیت کوین خود را افزایش دهد.

مزایای پایه بازار بیت کوین عبارتند از:

  • توانایی خرید مستقیم سایر رمز ارزها توسط بیت کوین.
  • قابلیت معامله مستقیم سایر رمزارزها با بیت کوین.
  • کم شدن یک مرحله پرداخت کارمزد، در معامله بیت‌کوین با سایر رمزارزها (به غیر از تتر).
  • معامله در پایه بازار بیت کوین، با هدف افزایش BTC انجام می‌شود (این می‌تواند در دراز مدت به نفع معامله‌گر باشد).

شاید در نگاه اول این قابلیت‌ها چندان مهم به نظر نرسد. اما تصور کنید شما قصد خرید بیت کوین با ارز اتریوم را دارید. برای انجام چنین معامله‌ای در صرافی‌هایی که از پایه بازار بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • تبدیل اتریوم خود به تتر (USDT) یا ریال (کارمزد اول)
  • تبدیل تتر یا ریال خود به بیت کوین (کارمزد دوم)

همانطور که ملاحظه می‌کنید هر کاربر برای چنین معامله‌ای مستلزم پرداخت دو مرحله کارمزد است. (یکی برای تبدیل رمزارز خود به تتر و دیگری تبدیل تتر به بیت کوین). اما به لطف پایه بازار بیت‌کوین، این کار طی یک تراکنش و پرداخت یک مرحله کارمزد قابل اجرا است.

بنابراین استفاده از پایه بازار بیت‌کوین، علاوه بر اهداف استراتژیک معاملاتی، از نظر هزینه هم به نفع کاربران خواهد بود.

شما از چه پایه بازاری استفاده می‌کنید؟

پایه بازار غیرریالی

شرایط پرنوسان بازار رمزارزها از یک سو و تغییرات روزانه نرخ ارز (دلار) از سوی دیگر، باعث شده اکثر معامله‌گران از پایه بازارهای غیرریالی جهت حفظ ارزش دارایی‌های خود استفاده کنند. پایه بازار بیت کوین، قابلیتی ویژه است که صرافی والکس برای کاربران خود عرضه کرده تا آنها در کنار پایه بازار تتر، بتوانند از استراتژی‌های معاملاتی متنوع‌تری بهره ببرند.

در پایان نظر خود را از تجربه کار کردن با پایه بازارهای غیرریالی، خصوصاْ بیت کوین با ما در میان بگذارید. آیا نکته خاصی در مورد پایه بازار بیت کوین است که ما در این مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم؟ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

مهمترین ویژگی پایه بازار بیت کوین در یک صرافی چیست؟

پایه بازار در حقیقت یک طرف هر معامله را تعیین می‌کند. به عنوان مثال اگر شما از پایه بازار بیت کوین استفاده کنید، تمامی ارزها به طور مستقیم با بیت کوین قابل معامله خواهند بود و شما می‌توانید بدون پرداخت چندین مرحله کارمزد، مستقیماً ارزهای خود را با BTC معامله کنید.

صرافی والکس از چه پایه بازارهایی پشتیبانی می‌کند؟

صرافی والکس یکی از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال ایران است که امکان معامله در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است.

در چه زمانی از پایه بازارهای غیر ریالی باید استفاده کرد؟

در پایه بازارهای غیر ریالی ما می‌توانیم خرید و فروش رمزارزهای خود را در ازای تتر یا بیت کوین انجام دهیم. بنابراین دیگر نیازی به شارژ ریالی کیف پول خود نداریم. همچنین بهای ریالی هر رمزارز، علاوه بر ارزش دلاری آن با تغییرات قیمت دلار در ایران هم هم تغییر می‌کند. بنابراین معامله‌گران حرفه ای برای دوری از نوسانات نرخ دلار، از پایه بازارهای غیر ریالی استفاده می‌کنند.

 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoin
کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا