اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۹۹/۰۱/۹

صرافی کراکن (Kraken) پیش‌بینی می‌کند که انتقال ثروت در نهایت منجر به صعود قیمت بیت کوین تا ۳۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۴۵ می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موضوع و شرح گزارش هفتگی به دست آمده از بازار کریپتوکارنسی در تاریخ ۹۹/۰۱/۹ می‌پردازیم.

اکنون که میلنیال‌ها (افرادی که متولد سال‌های ۱۹۸۰-۱۹۹۴ هستند) و جنریشن ایکس (افراد متولد مابین سال‌های ۱۹۶۵-۱۹۷۹) به سمت خانه ماندن و رویکرد فاصله‌گیری اجتماعی روی آورده‌اند، علاوه بر این که می‌خواهند جان خود را نجات دهند، به این فکر می‌کنند که وارث ۷۰ تریلیون دلار در ایالات متحده‌ی امریکا هستند.

گروه تحقیقاتی صرافی رمزارز منصوب به کراکن اینتلیجنس (Kraken Intelligence)، طی گزارشی اعلام کرد که:

بیت کوین هایی که هر روز بیشتر از قبل خریداری می‌شوند، نشان دهنده این است که چطور این انتقال ثروت منجر به رشد صعودی ارزش بیت‌ کوین در آینده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اگر میلنیال‌های امریکا، فقط ۵% از کل میراثی که به آن‌ها می‌رسد را به بیت کوین تبدیل کنند، قیمت آن را تا آخر سال ۲۰۴۴ به بیشتر از ۳۵۰ هزار دلار می‌رسانند.

کراکن در توییتی نوشت:

طبق تحقیقات و پیش‌بینی‌های انجام شده‌ی ما، طی ۱۰ سال آینده، انتقال ثروت ۷۰% از ۷۰ تریلیون ارثی که به افراد می‌رسد، اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که قبلاً در مقاله کریپتوکارنسی چیست توضیح دادیم بیت‌ کوین در میان ارزهای دیجیتال، محبوبیت زیادی را به دست آورده است، اما افراد سالمندی مثل وارن بافت (Warren Buffet) که از نسل‌های قدیمی به حساب می‌آیند، هنوز به رمزارزها ایمان نیاورده‌اند و روش سنتی سرمایه‌گذاری را در پیش گرفته‌اند.

در حال حاضر، نسل بیبی بومرها (افراد متولد مابین سال‌های ۱۹۴۶-۱۹۶۴)، تقریباً حدود ۵۷% از کل ثروت موجود در ایالات متحد امریکا را از آن خود کرده‌اند که در دو سال آینده حدود ۵۰ تریلیون دلار از آن به وارثان آن‌ها که نسل جوان امروز هستند، می‌رسد. این توزیع ثروت به عنوان «عظیم‌ترین انتقال ثروت» یاد می‌شود.

اگر وارث‌ها فقط ۱ درصد از این عدد را در بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری کنند، قیمت آن تا ۷۰ هزار دلار در سال ۲۰۴۴ خواهد رسید. این اعداد مربوط به سرمایه‌گذارانی است که فقط در امریکا ساکن‌اند و بقیه‌ی کشورها در نظر گرفته نشده است. اعداد حقیقی می‌تواند بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده‌ باشد.

افت نرخ هش بیت‌ کوین تا حدود ۴۵% تا پایان بحران سال ۲۰۲۰

نرخ هش شبکه بیت‌ کوین (BTC)، نسبت به بالاترین میزانی که در سال ۲۰۲۰ داشته است، تقریباً ۴۵% افت کرده است.

نرخ هش بیت‌ کوین در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۰ از ۱۳۶.۲ کوین تیلیون هش بر ثانیه (EH/s) به ۷۵.۷ EH/s در روز ۲۶ مارس سال ۲۰۲۰ رسیده است. این اطلاعات بر اساس دیتای دریافتی از سایت Blockchain.com است.

این در حالی است که Coin.dance هم معتقد است که نرخ هش افت زیادی داشته است اما نه با این شدت. طبق گزارش‌های این وبسایت، بالاترین نرخ هش در سال ۲۰۲۰، روز ۵ مارس اتفاق افتاده که ۱۵۰ EH/s بود، اما امروز این مقدار به ۱۰۵.۶ EH/s کاهش یافته است.

نرخ هش ریت

نرخ هش یک رمزارز به پارامتری گفته می‌شود که اندازه‌ی محاسباتی که در یک ثانیه در آن شبکه صورت می‌گیرد را مشخص می‌کند.

زمانی که نرخ هش بالا می‌رود به این معنی است که ماینرها برای اعتبارسنجی بلاک‌های جدید رقابت بزرگی در پیش گرفته‌اند. همچنین این به معنی این است که میزان منابع مورد نیاز برای ایمن ساختن شبکه و جلوگیری از حمله ۵۱% نیز به مراتب بیشتر می‌شود.

طبق گزارشی که در تاریخ ۲۵ مارس در کوین‌تلگراف ارائه شد، اولین باری که نرخ هش دچار سختی شد و در سال ۲۰۲۰ افت کرد، تاریخ ۲۵ فوریه امسال بود که قیمت بیت‌ کوین نزدیک به ۹۹۰۰ دلار بود و دقیقاً سه روز بعد به ۸۸۰۰ دلار سقوط کرد و در ۱۴ مارس قیمت آن تقریباً به ۴۸۰۰ دلار نیز رسید.

این ارتباط بین نرخ هش، قیمت بیت‌ کوین و سختی آن، ترندی را تولید کرد که تحلیل‌گران از آن به نام «چرخه کاپیتولاسیون ماینرها» یاد می‌کنند.

این تئوری بیانگر آن است که مادامی که قیمت بیت‌ کوین بالا می‌رود و استخراج کردن (ماینینگ) سودآور است، هم نرخ هش و هم سختی آن رشد صعودی خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات سایت btc.com، سختی شبکه بیت‌ کوین طی ۱۴ روز آینده تا ۱۶% دیگر افت خواهد کرد.

حضور بلاکچین در رقابت های شطرنج دنیا و پایان دادن به تقلب در شطرنج!

تورنمنت شطرنج سال ۲۰۲۰، که قرار بود در روسیه برگزار شود، به علت شیوع کروناویروس به تعویق افتاده بود. اما دفتر برنامه‌ریزی مسابقات بین‌المللی شطرنج به بلاکچین روی آورد تا به برگزاری این ورزش سرعت ببخشد.

بر اساس گزارش کوین‌تلگراف، فدراسیون جهانی شطرنج به آن‌ها گفته است که قصد داشتند بازی‌ها را به صورت آنلاین با استفاده از فناوری بلاکچین برقرار کنند.

مدیرعامل فدراسیون جهانی شطرنج، مدیر دفتر برنامه‌ریزی مسابقات و شریک بازرگانی فدراسیون بین‌المللی شطرنج، ایلیا مرنزون (Ilya Merenzon)، به کوین‌تلگراف گفت:

برخلاف دیگر ورزش‌ها، شطرنج می‌تواند چه به صورت آفلاین و چه آنلاین با هیجان یکسان برگزار شود. این همان چیزی است که این ورزش‌ را از بقیه‌ی ورزش‌ها مجزا می‌کند. به علت غیبت ورزش‌های اصلی دیگر در رقابت‌ها، این‌ بار کاندیدای مسابقات شطرنج با پوشش مطبوعاتی بی‌سابقه‌ای روبرو شدند.

هنوز هم در بازی شطرنج تقلب به وفور دیده می‌شود. این تقلب‌ها شیوه‌های گوناگونی دارند. مرنزون بر این باور است که بلاکچین می‌تواند جلوی این رفتارهای غیر ورزشی را بگیرد:

ما در حال کار کردن روی یک موتور ضدتقلبی هستیم که با هر حرکت شطرنج، چیزی نزدیک به یکصد دیتا را ثبت خواهد کرد. مواردی از قبیل زمان انجام آن، بیومتریک‌های بازیکنان و ارزیابی موتورهای شطرنج و غیره. قطعاً ذخیره این اطلاعات در یک پایگاه داده غیرمتمرکز نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

از هر ۴ شرکت تجاری، یک شرکت به نحوی از رمزارزها استفاده می کنند

گزارشاتی که توسط چندین صرافی و شرکت تحلیل‌گر تجاری انجام شده است، نشان دهنده رشد سود دارایی‌های دیجیتال موسسات است.

این مطالعه از نظرسنجی ۸۶ نفر از مدیران اجرایی در بخش فروش، بخش خرید و دیگر بخش‌ها انجام شد که طی آن به این نتیجه رسیدند که ۲۶% از شرکت‌های تجاری به نحوی از رمزارزها استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، حدود ۱۷% از شرکت‌های تجاری سنتی از دارایی‌های رمزارز استفاده می‌کنند.

از دیگر یافته‌های این گزارش می‌توان به این نکته اشاره کرد که ۴۵% دیگر از شرکت‌های تجاری که هنوز از دارایی‌های دیجیتال استفاده‌ نمی‌کنند، تا ۶ ماه آینده به این فکر خواهند افتاد که در شیوه‌ی ذخایرشان باید تجدیدنظر کنند.

علاوه بر آن، ۹۷% از شرکت‌ها تا ۲ سال دیگر مشتاق به انجام این کار خواهند شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا