اخبار ارزهای دیجیتال

پشتیبانی از ارز دیجیتال دوج کوین (Doge) در پلتفرم معاملاتی والکس

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoine)، به فهرست معاملات صرافی والکس افزوده شد. این رمزارز محبوب که در هفته‌های و ماه‌های اخیر توانست رشدی قابل توجه داشته باشد و در رتبه‌ی هفتم وب‌سایت معتبر Coinmarketcap، قرار گرفته است؛ از این پس در والکس قابل معامله خواهد بود.

دوج کوین با ارزش بازار بیش از ۲۷ میلیون دلار، در حال حاضر یکی از ارزهای دیجیتال محبوب دنیای کریپتوکارنسی است و در حال تبدیل شدن به رقیبی جدی برای بیت کوین است.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) یک شبکه پرداخت دوستانه و صمیمی بود که برای سرگرمی و با هدف به چالش کشیدن بیت کوین به‌وجود آمد.

این پروژه‌ یک شبکه‌ی متن باز و غیر‌متمرکز است که از فناوری همتا به همتا (Peer To Peer) برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. شبکه دوج کوین را می‌توان یک کپی از شبکه‌ی پروژ‌ه‌ی ارز دیجیتال لایت کوین دانست که همانند این شبکه از الگوریتم Scrypt در فرایند استخراج استفاده کرده است. الگوریتم اجماع در شبکه Doge از نوع اثبات کار (Proof of Work) است که با ساز‌و‌کار اسکریپت ادغام شده است.

عرضه و تولید سکه‌های دوج کوین نامحدود است و این رمزارز یک پروژه‌ی تورمی است که سقف خاصی برای تولید سکه‌های آن در‌نظر گرفته نشده است. افتخار پروژه‌ی دوج کوین، جامعه‌ی کاربری بزرگ و صمیمی آن بوده و هست.

دوج کوین در حال حاضر در وب‌سایت معتبر Coinmarketcap، رتبه‌ی هفتم فهرست رمزارزها را دارد. در زمان نگارش این مقاله هر دوج کوین قیمتی برابر با ۰.۲۱ دلار آمریکا دارد.

چرا دوج کوین محبوب شد؟

توسعه‌دهندگان دوج کوین به‌قدری پروژه‌ی خود را به شوخی گرفته بودند که هیچ تلاشی برای معرفی آن به فعالان حوزه‌ی کریپتو و جذب کاربران جدید نمی‌کردند. این پروژه فقط یک شبکه پرداخت آنلاین دوستانه بدون تبلیغ و بازاریابی بود.

اما پس از مدتی تعدادی از کسانی که جذب شبکه دوج کوین شده بودند، تصمیم گرفتند از این رمزارز برای پرداخت هزینه‌ی استفاده از محتواهای اینترنتی به تولیدکنندگان استفاده کنند. همچنین آن‌ها شروع به استفاده از Doge در فعالیت‌های خیریه و انسان دوستانه کردند. به این ترتیب کم کم با این اقدامات نام دوج میان کاربران بازار کریپتوکارنسی مطرح و شناخته شد.

اما در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی ایلان ماسک سازنده‌ی خودروهای بدون سرنشین و صاحب برند تسلا، با انتشار توییت‌هایی به‌طور علنی از دوج کوین حمایت کرد. حمایت ایلان ماسک از این رمزارز آغاز راهی نو برای پروژه‌ی دوستانه‌ی دوج کوین شد. پس از توییت‌های ایلان ماسک دوج کوین رکورد رشد ۷۰ درصدی در ۲ هفته را به نام خود ثبت کرد و توانست به رتبه‌های نخست فهرست رمزارزها راه پیدا کند.

خرید ارز دیجیتال دوج کوین در والکس

معامله دوج کوین در والکس

مسلماً پس از آشنایی با رمزارز دوج کوین و خبر اضافه شدن آن به فهرست رمزارزهای صرافی والکس، این پرسش برای شما مطرح می‌شود که چطور می‌توان در والکس دوج کوین خرید؟ 

برای خرید رمزارز دوج کوین از صرافی والکس، پس از ساخت حساب کاربری و انجام مراحل احراز هویت، می‌‌توانید با ورود به پنل کاربری خود اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید. 

سفارش خرید دوج کوین را در پنل خود از دو روش زیر می‌توانید انجام دهید:

  1. شارژ ریالی حساب خود در صرافی والکس و خرید دوج کوین از طریق ریال (ارز فیات)
  2. معامله دوج کوین از طریق جفت ارز دیجیتال در والکس 

پاسخ به سوالات متداول

آشنایی با ارز دیجیتال دوج کوین

۱. استخراج ارز دیجیتال دوج کوین چطور انجام می‌شود؟

استخراج دوج کوین و تولید کوین‌های جدید در این شبکه از طریق فرایند استخراج مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW)، انجام می‌شود. در فرایند استخراج دوج کوین مانند رمزارز لایت کوین از الگوریتم اسکریپت (Scrypt) استفاده شده که این فرایند را ساده و سریع‌تر کرده است.

در هر ۱ دقیقه یک بلاک جدید در بلاکچین دوج کوین استخراج می‌شود. پاداش استخراج در این شبکه ۱۰ هزار دوج کوین است. 

۲. استخراج دوج کوین با بیت کوین چه تفاوت‌هایی دارد؟

الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 است و الگوریتم استخراج دوج کوین Scrypt است. برای استخراج بیت کوین قدرت پردازش بسیار زیاد و انرژی برق فراوان نیاز است. در حال حاضر استخراج بیت کوین فقط با دستگاه‌های ماینینگ ممکن است و هزینه‌ی بسیار بالایی دارد.

اما برای استخراج دوج کوین به مراتب قدرت پردازش و انرژی پایین‌تری نیاز است. الگوریتم اسکرپیت فرایند استخراج را ساده، سریع و سبک‌تر می‌کند. بنابراین در حال حاضر دوج کوین را با سیستم‌های کامپیوتری معمولی هم می‌توان استخراج کرد.

پاداش استخراج دوج کوین نیز از پاداش استخراج بیت کوین بالاتر است. اما با توجه به ارزش بالاتر بیت کوین، همچنان استخراج این رمزارز سودآورتر است.

۳. قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟

قیمت رمزارز دوج کوین بستگی به هیجانات بازار دارد. همان‌طور که می‌دانید با توییت‌های یک شخصیت مطرح مانند ایلان ماسک تغییرات اساسی در شرایط و قیمت این ارز دیجیتال ایجاد شد. اولین رشد قیمت این ارز در سال ۲۰۱۵ کاملاً متکی به انتشار اخباری پیرامون آن بود که باعث شد ارزش دوج کوین به ۰.۰۱۵ دلار برسد. رشد قیمت بعدی دوج کوین هم مرتبط با نوسانات بازار کریپتوکارنسی در اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ و همچنین حمایت‌‌های ایلان ماسک از این ارز در این دوره بود که قیمت آن را به حدود ۰.۳۷۰ دلار رساند.

۴. آیا سرمایه‌گذاری روی دوج کوین ارزش دارد؟

سرمایه‌گذاری در دوج کوین نیز مانند هر بازار دیگر ریسک و نوسانات خود را خواهد داشت. تحلیل‌گران در حال حاضر قیمت یک دلاری دوج کوین را پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما سرمایه‌گذاری بر روی این ارز یک تصمیم کاملاً شخصی است و باید با توجه به نوسانات بازار و تحلیل‌های دقیق انجام گیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

من با تو می‌نویسم و می‌خوانم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن حیدری
محسن حیدری
1 سال قبل

چرا ۵۰ ساعت تاخیر واریز سپرده دارید سپرده ما برمیگرده یا نه

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محسن حیدری

سلام
وقت شما به خیر
محسن عزیز پرداختی ها برای مبالغ کمتر از ۵۰ مییون تومان معمولا طی “یک روز کاری” بر اساس زمان‌بندی سیکل پرداخت بانکی انجام می‌شود. بنابراین اگر مشکلی در خصوص ارسال یا دریافت وجوه دارید، لطفا با همکاران ما در پنل پشتیبانی در میان بگذارید. آنها در اسرع وقت پاسخگوی مشکل شما هستند.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا