اخبار بیت کوین

تحلیل سه مقاومت اصلی قیمت بیت کوین

در صورتی که دانش شما درباره تحلیل تکنیکال کم است، توصیه می‌شود که قبل از خواندن این مقاله، به مقالات زیر رجوع کنید و دید کلی از تحلیل تکنیکال دریافت کنید.

تحلیل تکنیکال

سطوح حمایت و مقاومت

[title name=”bitcoinprice” title=”دیدگاه ها در مورد قیمت بیت کوین” size=”2″ type=””]

– همانطور که از شاخص های هفتگی مشخص است، بیت کوین درحال احیای حرکت صعودی خود است. اما هنوز در ابتدای مسیر حرکت بازگشتی خود است و اگر بتواند مقاوت‌های ۴۱۹۰، ۴۲۳۶ و ۴۳۸۸ دلاری را بشکند، می‌توانیم رشد چشمگیر قیمت بیت کوین را شاهد باشیم.

– شکستن مقاوت‌هایی که در بالا ذکر شد، می‌تواند پیش‌زمینه رالی قیمتی به بالای ۵۰۰۰ دلار باشد.

– طبق رشد قابل ملاحظه شاخص میانگین متحرک ۵ هفته‌ای، بیت کوین می‌تواند چالش مقاوت ۴۱۹۰ دلاری را در چند روزه آینده داشته باشد و سیگنال بازار صعودی را با توجه به الگوی صعودی نمودارهای شمعی که در تاریخ ۲۷ فوریه شکل گرفته است، شاهد باشیم.

– بازار روبه رشد می‌تواند با پایین آمدن بیت کوین به زیر قیمت ۳۶۵۸ (کمترین مقدار ۲۷ فوریه) تضعیف شود.

بیتکوین هنوز نیاز دارد تا تعداد زیادی از خطوط مقاوتی را بزند تا بتواند روند رو به رشد بلند مدت خود را تثبیت کند.

در حال حاضر، رهبر ارزهای دیجیتال بازار در قیمت ۳۸۴۰ دلار در صرافی Bitstamp معامله می‌شود و هفته گذشته مقدار ۴۱۹۰ دلار را زده‌ است. قیمتی که بیتکوین در حال معامله است، رشد ۳۴ درصدی نسبت به قیمت ۳۱۰۰ دلار در دسامبر داشته است.

با توجه به روند بازگشتی بیتکوین و نیز تعداد زیادی از شاخص های قیمتی بلند مدت برای بیتکوین مانند MACD و نیز نرخ گردش پول می‌توان شاهد نشانه هایی زود هنگام از روند بازگشتی صعودی برای بیتکوین باشیم.

بیت کوین در دو ماه گذشته در حوالی ۳۳۰۰ دلار کمترین قیمت خود را داشته است و نیز بیشترین مقدار خود را می‌تواند با در نظر داشتن قیمت بالای ۴۲۳۶ دلار تایید کند. لازم به ذکر است که کمترین قیمت خود را در تاریخ ۲۴ دسامبر تشکیل داده است.

پس در نتیجه، در حال حاضر تمرکز بر روی ۴۲۳۶ دلار و دو خط مقاوتی دیگر (۴۱۹۰ و ۴۳۸۸ دلار) است که در صورت زدن این خطوط مقاومتی می‌توان شاهد سیگنال قوی برای رشد این ارز باشیم.

اکنون اجازه بدهید تا هر سه این خطوط مقاومتی را با جزییات توضیح دهیم:

[title name=”bitcoinprice1″ title=”مقاومت ۴۱۹۰ دلاری بیت کوین” size=”3″ type=””]

بیتکوین در هفته منتهی به ۲۴ فوریه الگوی چکش وارونه را شکل داده است (این الگو زمانی شکل می‌گیرد که قیمت باز شدن با پایین قیمت برابر باشد) و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بیشترین مقدار آن ۴۱۹۰ دلار است (سایه بالای شمع).

این الگوی نمودار شمعی زمانی اتفاق می‌افتد که گاوها قصد دارند خرس ها را بسنجند و در حال پایین نگه داشتن قیمت هستند و این الگو به عنوان هشدار اولیه برای پتانسیل داشتن بازار برای صعود است و اصولاً بعد از صف فروش های طولانی ایجاد می‌شود (همان اتفاقی که برای بیت کوین افتاد)

[title name=”bitcoinprice2″ title=”مقاومت ۴۲۳۶ دلاری بیت کوین” size=”3″ type=””]

 

همانطور که قبلاً گفته شد، روند صعودی بلندمدت زمانی تایید می‌شود که بتواند بیشترین قیمت را در روند نزولی نمودارهای شمعی را بشکند (Bearish Lower High). این مقاومت همانطور که از شکل مشخص است، ۴۲۳۶ دلار است که در روز کریسمس شکل گرفته است.

همچنین شکاندن مقاومت ذکر شده می‌تواند الگوی سر و شانه برعکس را تایید کند که ذاتاً نشان‌دهنده گذر از بازار نزولی به سمت بازار صعودی است.

شکستن مقاومت ذکر شده می‌تواند در را برای رشد چشمگیر قیمت بیت کوین تا ۵۱۰۰ دلار باز کند.

[title name=”bitcoinprice3″ title=”مقاومت ۴۳۸۸ دلاری بیت کوین” size=”3″ type=””]

 

ارزهای دیجیتال هنوز در کانال نزولی قرار دارند و لبه بالایی این کانال بر روی قیمت ۴۳۸۸ دلار قرار دارد و قابل ذکر است که شاخص ۵۰-Candle MA نیز در همان نقطه قرار دارد.

آیا بیت کوین به قیمت ۴۱۹۰ دلار می‌رسد؟

 

بازگشت قوی بیت کوین از شاخص میانگین متحرک ۱۰۰ روزه که این هفته رخ داده است، می‌تواند روند اصلاحی را برای صعود نشان دهد و همچنین این شاخص با الگوی دوجی نمودارهای شمعی با سایه بلند (این حالت زمانی رخ می‌دهد که نیروی فروش و خرید تقریباً برابر است و نشانه ای از بازگشت قوی است) که در تاریخ ۲۷ فوریه تشکیل شده است، حمایت می‌شود.

همچنین شاخص میانگین متحرک ۵ هفته ای و ۱۰ هفته ای برای اولین بار از آگوست ۲۰۱۸ یکدیگر را قطع کرده‌اند. در نتیجه، زدن دوباره قیمت ۴۱۹۰ دلاری برای بیت کوین می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

همچنین باید گفت که در صورتی که قیمت بیت کوین از ۳۶۵۸ دلار پایین‌تر بیاید، می‌تواند روند صعودی بیت کوین را تضعیف کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا