مقالات ارز دیجیتال

سایت فاست چیست؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

افرادی که متوجه شده‌اند ارز دیجیتال چیست و به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اند، همواره به‌دنبال ترفندهای متفاوت برای افزایش سرمایه خود هستند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، باید برایتان جالب باشد که بدانید روش‌هایی برای دریافت ارز دیجیتال به‌صورت رایگان وجود دارد.
یکی از این روش‌ها، استفاده از سایت فاست ارز دیجیتال است.در این مقاله با فاست کریپتو یا همان فاست ارز دیجیتال و نحوه دریافت ارز دیجیتال از آنها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

سایت فاست (Faucet) ارز دیجیتال چیست؟

فاست (Faucet): در زبان انگلیسی به معنای شیرآب است. نام فاست با ذهنیت چکه کردن قطره‌های آب از شیرآب انتخاب شده که در این مورد به‌جای قطره‌های آب، قطره‌های ارز دیجیتال هستند که در دست کاربران چکه می‌کنند.
همانطور که ذرات آب باید به مقداری مشخص برسند تا به یک قطره تبدیل شوند، ارز دیجیتال در فاست هم کمی زمان می‌برند تا به یک واحد مشخص تبدیل شده و به دست کاربران برسند (و اجازه برداشت داشته باشند). مقدار ارزهای دیجیتال رایگانی که می‌توان از این روش دریافت کرد، بسیار ناچیز است. به همین دلیل، به سرمایه‌ای که از طریق فاست‌ها به‌دست می‌آید، درآمد قطره‌ای می‌گویند.

فاست چیست


حال که با مفهوم فاست و کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق فاست آشنا شده‌اید، بیایید ماهیت آن را بررسی کنیم.

فاست‌ها سایت‌های تبلیغاتی هستند که براساس سیستم پاداش عمل می‌کنند. پاداش‌ها (ارزهای دیجیتال رایگان) به افرادی داده می‌شوند که از این سایت‌ها بازدید کرده و طبق دستور عمل آنها عمل می‌کنند.
در واقع، در فاست‌ها از پاداش به‌عنوان عاملی برای جذب کاربران به این سایت‌ها و نشان دادن آگهی‌های متفاوت استفاده می‌شود. به‌طوری که کاربران بعد از دریافت پاداش باز هم برای دریافت ارز دیجیتال رایگان به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند و در آخر تعداد بازدیدکنندگان سایت بالا می‌رود.
نرخ تبلیغات بر اساس CPM یا تعداد زمانی که تبلیغات دیده شده، حساب می‌شود. بنابراین، هرچه یک سایت فاست بازدید کننده بیشتری داشته باشد، نرخ پولی که از صاحبان تبلیغات دریافت می‌کند بیشتر است.
در نتیجه، فاست‌ها از تعداد دفعاتی که کاربران برای دیدن تبلیغات‌شان زمان می‌گذارند، سود می‌کنند و مقدار ناچیزی از این سود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

چگونه از طریق سایت فاست، ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

نحوه استفاده از سایت فاست ساده است. زمانی که یک سایت فاست معتبر پیدا کردید، آدرس کیف پول خود را در آن بنویسید و وارد سایت شوید. در فاست یک تایمر وجود دارد که از لحظه ورود شما به سایت شروع می‌شود و میزان زمان سپری شده شما در سایت را اندازه‌گیری می‌کند.
بعد از اینکه مقدار زمان معینی را در سایت فاست گذراندید، می‌توانید از طریق دکمه دریافت پاداش (Claim the reward) یا دکمه‌ای شبیه به آن، پاداش خود را دریافت کنید.
البته قبل از دریافت هرگونه پاداش باید به سایت ثابت کنید که یک کاربر حقیقی هستید. برای اینکار یک سری مسائل ساده ریاضی را باید حل کنید یا اعداد تصادفی که در یک باکس آمده را تایپ کنید.
بعد از انجام این مراحل، پاداش شما، بسته به فاستی که استفاده می‌کنید، در همان لحظه بازدید سایت یا در بازه‌ای طولانی‌تر به کیف پول‌تان منتقل می‌شود.

نحوه دریافت ارزدیحیتال رایگان از طریق فاست

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از دریافت تمام ارزهای دیجیتال موجود توسط یک کاربر، بین بازدیدهای یک کاربر محدودیت زمانی تعیین شده است.
بنابراین بعد از بازدید از سایت و دریافت پاداش، تا مدت زمان کمی اجازه بازدید دوباره از سایت را ندارید. این مدت زمان بین ۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت در فاست‌ها متفاوت است.
مراحل گفته شده در بالا، اصلی‌ترین مراحل دریافت ارز دیجیتال از فاست هستند. اما بعضی از این سایت‌ها برای سرگرمی کاربر و جذب او برای بازدید دوباره از سایت، بخش‌هایی به این فرآیند اضافه کرده‌اند.

فاست‌های موفق آنهایی هستند که گزینه‌هایی بیشتر از “دریافت پاداش” در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، بازی‌های آنلاینی که کاربران را درگیر می‌کنند و مشارکت سایت را بالا می‌برد. یا استفاده از گردونه‌های شانس که به کاربر این امکان را می‌دهد تا شانس خود را برای افزایش یا کاهش پاداش امتحان کند.
یک مسئله دیگر در مورد فاست‌ها این است که مقدار ارز دیجیتالی که به کاربران می‌دهند بسیار محدود است. یعنی کاربر از هر روشی هم که استفاده کند، پاداشش از یک مقدار معین بیشتر نمی‌شود. این سیستم برای حفظ سود بی‌نهایت فاست‌ها به‌وجود آمده است.
با توجه به این سیستم، کاربران زیادی سعی می‌کنند که با استفاده از گردونه‌های شانس یا بخش‌های دیگر، پاداش خود را افزایش دهند. در صورتی که برای مقدار این پاداش حداکثر تعریف شده و خیلی از کاربران از این محدودیت آگاه نیستند.

فاست ها را از کجا پیدا کنیم؟ معرفی چند سایت معروف فاست

سایت های معروف فاست

تعداد سایت‌های فاست بسیار زیاد است. فقط کافیست که در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ کنید تا با صدها سایت فاست برای ارزهای دیجیتال مختلف روبه‌رو شوید. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین فاست‌ها را معرفی می‌کنیم.
سایت‌های Cointiply، Bonus Bitcoin، Bitcoim Aliens و Blockchain Poker، جزو برترین فاست‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شناخته شده‌اند.
برای ارز دیجیتال‌های دیگر مانند دوج کوین می‌توانید از فاست‌های free doge coin و Moon Dogecoin استفاده کنید.

همچنین سایت‌های Monero Faucet و Free Monero انتخاب‌های خوبی برای دریافت رایگان ارز دیجیتال مونرو هستند.

برترین فاست‌های اتریوم هم شامل سایت‌های Claim free Coin و AllCoins می‌شوند.

آیا فاست روشی امن برای کسب ارز دیجیتال رایگان است؟

با وجود اینکه فاست به عنوان سایت تبلیغاتی و محلی برای دریافت ارز رایگان، روش محبوبی برای کاربران تازه‌کار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید؛ اما هنوز هم در مورد معتبر بودن این سایت‌ها شک و تردید وجود دارد. خیلی از افراد سایت‌های فاست را کلاهبردار می‌دانند اما هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد. با این حال مسئله اعتبار و امنیت این سایت‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به‌همین دلیل بهتر است که همیشه از فاست‌های معروف استفاده کنید. کسانی هم که در بازار ارز دیجیتال حرفه‌ای هستند، از این سایت‌ها استفاده نمی‌کنند؛ چون ارزش ارز دیجیتال دریافتی از آنها بسیار کم است و با توجه به زمان زیادی که برای این کار نیاز است، مقرون به صرفه نیست.

صحبت پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، نحوه دریافت ارز دیجیتال رایگان از سایت فاست راحت است. اما باید مسائل ایمنی را رعایت کنید و ترجیحاً از فاست‌های ناشناخته دوری کنید تا دچار مشکل نشوید.

فاست‌های معرفی شده در این مقاله، تنها یک پیشنهاد هستند و والکس مسئولیتی در قبال استفاده از این سایت‌ها ندارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا