اخبار ارزهای دیجیتال

پشتیبانی از ارز دیجیتال ترون (Tron) در پلتفرم معاملاتی والکس

والکس در گامی دیگر برای بهبود خدمت‌رسانی به کاربران خود، یکی دیگر از رمزارزهای محبوب را به پنل معاملاتی خود اضافه کرده است. خرید ترون و فروش آن که این روزها در رتبه بیست و چهارم فهرست رمزارزها قرار دارد، هم‌ اکنون در صرافی والکس خرید و فروش می‌شود. نام رمزارز شبکه ترون، ترونیکس یا همان ترون است و در بازار کریپتوکارنسی با نماد TRX شناخته می‌شود.

ترون چیست؟

بلاکچین ترون یک شبکه غیر‌متمرکز است که به‌منظور به اشتراک‌گذاری محتوا شکل گرفته است. این سیستم مانند سایر پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین از فناوری همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند و سرور یا کنترل‌کننده‌ی مرکزی ندارد.

می‌توان پیش‌بینی کرد شبکه ترون در سال‌های آینده که سیستم‌های دیفای رقبای سنتی را کنار بگذارند، به‌عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب و امن مورد توجه قرار خواهد گرفت. تفاوت ترون با شبکه‌های اجتماعی حال حاضر در این است که محتوا به‌صورت مستقیم از محل تولید یا همان کاربر تولید کننده‌ی آن به دست مصرف‌ کنندگان محتوا می‌رسد.

توسعه‌دهندگان ترون برای تکمیل این شبکه یک ارز رمزنگاری شده در نظر گرفته‌اند. نام این ارز ترونیکس است که ما در بازار ارز دیجیتال آن را با نام اختصاری TRX می‌شناسیم. ترونیکس در بلاکچین ترون، توسط مصرف‌کنندگان محتوا به تولید‌کنندگان محتوا به‌عنوان هزینه مصرف آن پرداخت می‌شود.

رمزارز ترون چطور به‌وجود آمد؟

تاریخچه رمزارز ترون

ایده‌ی اولیه‌ی ایجاد شبکه ترون از جاستین سان (Justin Sun)، از پژوهش‌گران پروژه ریپل بوده است. او در سال ۲۰۱۷ توکن‌های TRX را مبتنی بر بلاکچین اتریوم، راه‌اندازی کرد و سپس در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ این توکن‌ها را به بلاکچین ترون منتقل کرد و این توکن‌ها تبدیل به کوین اصلی شبکه ترون شدند.

چرا ترون محبوب شد؟

قبل‌تر هم اشاره کردیم که ارز دیجیتال ترون یا همان ترونیکس (TRX) در حال حاضر میان ۳۰ رمزارز محبوب کاربران دنیای کریپتوکارنسی قرار گرفته است. اما دلیل این محبوبیت چیست؟

ویژگی‌های رمزارز ترون
  1. مقرون به‌صرفه بودن: کارمزد تراکنش‌‌های ترون بسیار پایین و نزدیک به صفر است.
  2. بالا بودن سرعت تراکنش: شبکه ترون قابلیت انجام تعداد زیادی تراکنش در ثانیه را دارد (۲۰۰۰ هزار تراکنش در ثانیه).
  3. پشتیبانی کردن از DApps: توسعه دهندگان برنامه‌های غیر‌متمرکز (DApps)، می‌توانند پروژه‌های خود را در شبکه ترون اجرا کنند.
  4. کیف پول‌ها و صرافی‌های متعدد: در حال حاضر بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال و صرافی‌های رمزارز، از ترون (TRX) پشتیبانی می‌کنند.

رمزارز ترون چه جایگاهی در بازار دارد؟

رمزارز ترون (ترونیکس) در حال حاضر بر اساس آمار سایت CoinMarketCap، در رتبه ۲۴ فهرست رمزارزها قرار گرفته است و قیمت آن هنگام نگارش این مقاله، حدود ۰.۰۷ دلار است. همچنین ارزش بازار یا مارکت کپ ترون حدود ۵.۳۵ میلیارد دلار و سهم ترون از کل بازار کریپتوکارنسی، ۰.۶۸ درصد است.

پاسخ به سوالات متداول رمزارز ترون

۱. ارز دیجیتال ترون چطور تولید می‌شود؟

ترونیکس یا TRX از طریق استخراج تولید نمی‌شود. فرایند تولید کوین در شبکه ترون از روش اثبات سهام (POS) از نوع محول انجام می‌شود. در این نوع از اثبات سهام، همه‌ی اعتبارسنج‌ها (کسانی که رمزارز خود را استیک کرده‌اند) مشارکت ندارند. آن‌ها یک نفر را به‌عنوان نماینده انتخاب می‌کنند و این نود تراکنش‌ها را تایید و اعتبارسنجی می‌کند. در این شیوه به‌دلیل پایین بودن تعداد اعتبارسنج‌ها، تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالایی تایید می‌شوند. ارزهای شبکه ترون (TRX) از قبل تولید شده‌اند و در این فرایند ارز جدید تولید نمی‌شود.

۲. تتر TRC20 چه تفاوتی با تتر ERC20 دارد؟

تتر TRC20 که یک توکن روی شبکه ترون است در هزینه تراکنش‌‌ها و سرعت انجام تراکنش، با تتر ERC20 بسیار تفاوت دارد.

شبکه اتریوم بر اساس فرایند اثبات کار فعالیت دارد و شبکه ترون از اثبات سهام محول شده استفاده می‌کند؛ همان‌طور که می‌دانید فرایند اثبات کار زمان تایید تراکنش را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل پاداشی که برای ماینرها در این الگوریتم در نظر گرفته شده، کارمزد تراکنش‌‌ها نیز در شبکه‌هایی که از اثبات کار پیروی می‌کنند، بیشتر است. بنابراین تراکنش با TRC20، سریع‌تر و ارزان‌تر از ERC20 است.

تفاوت بعدی، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال و والت‌هایی هستند که از این دو تتر پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر تتر ERC20 در صرافی‌ها و کیف پول‌های بیشتری نسبت به تتر TRC20 پشتیبانی می‌شود.

۳. بهترین کیف پول‌های رمزارز ترون کدامند؟

۱. کیف پول نرم‌افزاری

  • کیف پول tronlink
  • کیف پول Guarda
  • کیف پول Exodus
  • کیف پول Trust Wallet

۲. کیف پول سخت‌افزاری

  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول Trezor
  • کیف پول KeepKey

چطور در والکس ترون بخریم؟

خرید و فروش ترون در والکس

برای خرید ترون از صرافی والکس، پس از ساخت حساب کاربری و انجام مراحل احراز هویت، می‌‌توانید با ورود به پنل کاربری خود اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنید. 

سفارش خرید ترون را در پنل خود از دو روش زیر می‌توانید انجام دهید:

  1. شارژ ریالی حساب خود در صرافی والکس و خرید ترون از طریق ریال
  2. خرید ترون از طریق معامله جفت ارز (تبدیل تتر به ترون)

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مجتبب
مجتبب
2 ماه قبل

سلام دیروز تتر کیف پولم خللی شد چیکار میشه کرد آیا میشه کاری کرد

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مجتبب

سلام
شما از چه کیف پولی استفاده کرده اید؟ اگر در یک ولت غیرحضانتی (مثل تراست ولت) تراکنشی بدون اطلاع شما انجام شده، به احتمال زیاد کیف پولتان هک شده است. متاسفانه در بلاکچین امکان پیگیری و شناسایی هویت کلاهبرداران وجود ندارد.

منصور اسماعیلی
منصور اسماعیلی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشیدچرا حساب بلوک شده در ترون باید چکاری انجام بدم

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل

سلام
لطفا این مشکل را با پشتیبانی کیف پول یا صرافی ارز دیجیتالی که ترون شما در آن قرار دارد درمیان بگذارید.
اگر از کیف پول غیرحضانتی برای ذخیره ترون خود استفاده میکنید، بررسی کنید که توکن شما استیک نشده باشد. همچنین با بروزرسانی کیف پول ویا ایمپورت مجدد آن توسط عبارات بازیابی ممکن است این مشکل رفع شود.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا