مقالات ارز دیجیتال

خرید با بیت کوین‌؛ با بیت کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

رمزارزها این روزها در جهان غوغا به‌پا کرده‌اند. در تمامی شبکه‌‌های خبری و اجتماعی صحبت از افزایش ارزش و محبوبیت این ارزهاست. در این میان، بی‌شک بیت کوین مطرح‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز است که تا‌کنون سازمان‌ها و مجموعه‌های متعددی آن‌ را به رسمیت شناخته‌اند و تعدادی از پلتفرم‌های مطرح جهانی که فروش کالا و خدمات دارند، امکان خرید با بیت کوین را برای مشتریان و کاربران خود فراهم کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌ها و مجموعه‌هایی که می‌توان با پرداخت بیت کوین از خدمات و محصولات آن‌‌ها استفاده کرد را معرفی کنیم.

خرید با بیت کوین چه مزیت‌هایی دارد؟

پلتفرم‌های آنلاین پرداختی که در سطح جهانی کار می‌کنند، همگی غیرمتمرکز هستند. یا به‌عبارتی تحت کنترل یک دولت، سازمان یا شخص فعالیت می‌کنند. این پلتفرم‌‌ها که از میان آن‌ها می‌توان به پی‌پال و مستر‌کارت اشاره کرد؛ به‌دلیل تحت کنترل بودن باید قوانین قدرت‌های جهانی در رابطه با تحریم کشورها را رعایت کنند.

مزیت های خرید با بیت کوین

اما همان‌طور که می‌دانید رمزارزها بر بستر بلاکچین‌ها فعال‌اند و ویژگی اصلی بلاکچین غیر‌مترکز بودن آن است. هیچ نهادی نمی‌تواند یک بلاکچین یا به‌طور دقیق‌تر یک رمزارز را برای افرادی یا کشورهایی محدود کند و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از رمزارزها در خرید و فروش در سطح جهانی است.

ویژگی مهم دیگر این روش‌ پرداخت، عدم دسترسی هکرهای اینترنتی به اطلاعات مشتری است. کارت‌های بانکی به شدت در معرض هک شدن و سرقت هستند و اگر از پلتفرمی در یک کشور دیگر اقدام به خرید کالا یا خدمات کنید و در سیستم پرداخت آن مجموعه اطلاعات بانکی شما سرقت شود، پیگیری این موضوع و بازگشت پول‌های شما تقریباً غیر‌ممکن است. اما پرداخت با بیت کوین و سایر رمزارزها به‌خاطر سیستم‌های امنیتی بلاکچین‌ها بسیار امن است و کسی نمی‌تواند از این طریق به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند و پول شما را به سرقت ببرد.

و در آخر این‌که بیت کوین و یا سایر رمزارزها محدودیت جغرافیایی ندارند. برای خرید با بیت کوین نیازی به تبدیل پولی که در دست دارید به ارز دیگر و پرداخت کارمزد برای این امر نیست. در هر سیستم از هر کشوری می‌توان با همان بیت کوین خرید کرد. در صورتی که برای خرید از بیشتر پلتفرم‌های جهانی نیاز به تبدیل ارز است. زیرا اکثر این مجموعه‌ها با دلار یا پوند و یورو کار می‌کنند.

خرید با بیت کوین از فروشگاه‌های آنلاین

تعدادی از فروشگا‌های خرده‌فروشی آنلاین بزرگ دنیا چند وقتی است که خرید با بیت کوین و یا ارزهایی چون اتریوم، بیت کوین کش، ریپل و غیره را در سیستم‌های پرداخت خود فعال کرده‌اند.

خرید با بیت کوین از فروشگاه‌های آنلاین

۱. فروشگاه آنلاین Amazon

آمازون که تقریباً بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خرده‌فروشی در جهان است، در صورتی که کاربران از کیف پول Purse استفاده کنند؛ به آن‌ها امکان خرید با بیت کوین را از فروشگاه بزرگ خود می‌دهد.

۲. فروشگاه آنلاین OverStock

اوراستاک یکی از اولین فروشگاه‌های آنلاین خرده‌فروشی جهان است که امکان خرید با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم،‌بیت کوین کش، دش، لایت کوین و غیره را برای کاربران خود فراهم کرده است.

۳. وب‌سایت Microsoft

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولو‌ژی و دیجیتال نیز به کاربرانش امکان می‌دهد که حساب‌های کاربری خود را از طریق ارزهای دیجیتال و رمزارزها شارژ کنند.

۴. فروشگاه آنلاین Newegg

نیواگ یکی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین مطرح جهانی است که امکان خرید لوازم الکترونیکی و دیجیتالی را با رمزارز برای کاربران خود فراهم کرده است.

۵. وب‌سایت Shopify

شاپیفای که پلتفرمی مانند وب‌سایت دیوار است، نیز برای کاربران خود گزینه پرداخت با بیت کوین را فراهم کرده است.

خرید با بیت کوین در پلتفرم‌های خدمات اینترنتی

خرید با بیت کوین در پلتفرم‌های خدمات اینترنتی

۱. وردپرس (WordPress)

این شرکت آنلاین که به کاربرانش خدمات پشتیبانی سایت و وبلاگ ارائه می‌دهد؛ امکان پرداخت هزینه با بیت کوین را برای آن‌ها فراهم کرده است.

۲. ردیت (Reddit)

یک منبع جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و اشتراک آن‌ها میان کاربران است که اجازه‌ی استفاده از خدمات سایت را با بیت کوین فراهم کرده است.

۳. نیم‌چیپ (Namecheap)

یک پلتفرم فروش و ثبت دامنه‌ی اینترنتی که کاربران می‌توانند از طریق بیت کوین از خدمات آن استفاده کنند.

۴. تری‌هاوس (Treehouse)

یک پلتفرم آموزشی است که برای کاربران محتواهایی برای یادگیری و کسب مهارت منتشر می‌کند. تری‌هاوس نیز به کاربرانش امکان خرید با بیت کوین را می‌دهد.

۵. ExpressVPN

یک شبکه وی پی ان امن و با سرعت بالاست که این روزها با بیت کوین شروع به فروش وی‌ پی‌ ان کرده است.

۶. PureVPN

یک شبکه وی پی ان ایمن و با سرعت بالای دیگر است که به مشتریان خود امکان خرید این محصول را با بیت کوین می‌دهد.

بیت کوین در خدمت گیمرها

تا همین چند سال پیش گیمرها و طرفداران بازی‌های کامپیوتری برای خرید بازی‌های به‌روز و جدید باید به مغازه می‌رفتند و سی‌دی آن‌ها را تهیه می‌کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن همه‌چیز، گیمرها هم بازی‌ها را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند. چند وقتی است که برخی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بازی نیز امکان خرید با بیت کوین را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

امکان خرید بازی با بیت کوین

استیم Steam (بزرگ‌ترین مرکز بازی‌های دسکتاپ)، زینگا Zynga (بازی‌های آنلاین تلفن همراه)، پلی استیشن نتورک PlayStation Network، کمپانی بزرگ ایکس باکس XBox، هامبل باندل Humble Bundle (سایت بازی‌های ویدیویی مستقل)، گرین‌من گیمینگ Green Man Gaming (فروش بازی، کد سریال بازی و بازی‌های دیجیتال) و بیگ فیش گیمز ‌Big Fish Games (شرکت سازنده‌ بازی‌های نامرتب) برخی از این وب‌سایت‌ها هستند.

پرداخت هزینه‌های سفر با بیت کوین

پرداخت هزینه‌های سفر با بیت کوین

۱. شرکت Roadway Moving

این شرکت اولین پلتفرم حمل و نقل در سراسر جهان بود که امکان پرداخت هزینه‌ها را با بیت کوین برای کاربرانش فراهم کرد. Roadway Moving پرداخت از طریق بیت کوین را فقط با کیف پول‌های دیجیتالی یا همان والت‌های نرم‌‌افزاری می‌پذیرد. امکان پرداخت از طریق کیف‌های پول سرد یا فیزیکی در سیستم این شرکت وجود ندارد.

۲. شرکت Expedia

یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مسافرتی که بیت کوین را به‌ رسمیت می‌شناسد و امکان پرداخت هزینه از طریق این رمزارز را به کاربرانش می‌دهد؛ اکسپدیا است. این شرکت از بزرگ‌ترین پلتفرم‌‌های خدمات مسافرتی در جهان است.

۳. شرکت AirBaltic

این شرکت هواپیمایی تا به امروز بلیط‌‌های بسیاری برای پروازهایش در ازای پرداخت بیت کوین به مشتریان فروخته است. ایر بالتیک اولین شرکت هواپیمایی است که بیت کوین را به رسمیت شناخته است.

۴. شرکت Webjet

وب‌جت یک پلتفرم خدمات مسافرتی از قبیل بلیط پرواز، بلیط کشتی، اجاره هتل، کرایه ماشین در شهر مقصد و خدمات این‌چنینی است که امکان پرداخت هزینه‌ها با بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

۵. شرکت Bitcoin Travel 

یک شرکت خدمات مسافرتی دیگر که بیت کوین را به‌عنوان پول رسمی پذیرفته؛ بیت کوین تراول است.

۶. شرکت Travel For Coins

در پلتفرم تراول فور کوین هم می‌توان با پرداخت بیت کوین خدمات مسافرتی دریافت کرد. این شرکت امکان رزرو تمامی خدمات مسافرتی را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است.

شرکت Travel For Coins

۷. شرکت Virgin Galactic

ویرجین گالاکتیک یک پلتفرم ارائه خدمات مسافرتی با امکان رزرو آنلاین است که پرداخت هزینه با بیت کوین را می‌پذیرد.

۸. شرکت Travala

وب‌سایت تراولا خدمات رزرو هتل و محل اقامت ارائه می‌دهد. کاربران این شرکت آنلاین می‌توانند از میان بیش ‌از ۵۰۰ هزار هتل در سراسر جهان گزینه‌ی مورد‌نظر خود را انتخاب کنند و برای پرداخت هزینه‌ از بیت کوین و رمزارزهای دیگر مانند ریپل یا بایننس کوین استفاده کنند.

۹. پلتفرم Greitai

گری‌تای یک مرورگر معروف برای پیدا کردن هتل، بلیط هواپیما و کشتی و سایر خدمات مسافرتی است. این پلتفرم علاوه بر بیت کوین، ۲۰ رمزارز دیگر را نیز برای پرداخت هرینه‌های رزرو پشتیبانی می‌کند.

۱۰. وب‌سایت Cheapair

چیپ ایر یک آژانس مسافرتی در کشور آمریکا است که خدمات آنلاین در سطح جهانی ارائه می‌دهد. این پلتفرم امکان پرداخت با انواع رمزارزها را برای کاربران فراهم کرده است.

دلتا ایرلاین (Delta Airline)، ایرلاین جنوب شرقی (Southwest Airlines)، ایرلاین لتوین بالتیک (Latvian airline AirBaltic)، ایرلاین لیتوانیکا (Air Lituanica) و هواپیمایی پیچ ژاپن (Japan’s Peach Aviation) نیز شرکت‌های هواپیمایی هستند که امکان پرداخت هزینه‌های خدمات خود با رمزارز‌ها را به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند.

انجام کارهای خیر با بیت کوین

ارزهای دیجیتال به کارهای خیر و خدمات خیریه نیز راه یافته‌‌اند. برخی از پلتفرم‌‌های خیریه دنیا این روزها این امکان را به‌وجود آورده‌اند که افراد بتوانند از طریق رمزارزها مبالغ مورد نظر را برای خدمات خیریه پرداخت کنند.

بنیاد ویکی مدیا و بیت کوین فور چریتی دو مورد از این وب‌سایت‌ها هستند.

خرید کارت هدیه با بیت کوین

بسیاری از صاحبان این پول دیجیتالی از طریق کارت هدیه یا گیفت کارت، با بیت کوین‌‌های خود خرید می‌کنند. به این ترتیب که با این ارز از وب‌سایت‌هایی که در ازای پرداخت بیت کوین کارت هدیه می‌فروشند، خرید می‌کنند و با این کارت‌‌های هدیه از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌هایی که خرید با بیت کوین را پشتیبانی نمی‌کنند؛ خرید می‌کنند.

خرید کارت هدیه با بیت کوین

کارت هدیه eGifter: این پلتفرم کارت‌های هدیه را با بیت کوین و سایر رمزارزها به فروش می‌رساند و با کارت‌های آن می‌توان از آمازون (Amazon)، سفورا (Sephora)، استارباکس (Starbucks)، والمارت (Walmart)، فوت لاکر (Foot Locker)، هول فودز (Whole Foods)، بست بای (Best Buy)، هوم دیپوت (Home Depot) و بسیاری فروشگاه‌های دیگر خرید کرد.

کارت هدیه Bitrefill: در این پلتفرم امکان خرید گیفت کارت‌های گوگل پلی، آمازون، نتفلیکس، اپ استور، استیم و بسیاری از سرویس‌دهنده‌های خارجی از طریق بیت کوین و سایر رمزارزها فراهم شده است.

خرید حضوری با بیت کوین

در کنار تمامی این پلتفرم‌های آنلاین، برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز امکان خرید با بیت کوین را در محل کسب‌وکار خود فراهم کرده‌‌اند. 

  • جواهر‌سازی REEDS Jewellers با ۱۳ شعبه در آمریکا
  •  فروشگاه لوکس فروشی BitPremier
  • پیتزا فورکوینز و رستوران پینک کاو در توکیو
  • ریکروت لایف استایل در ژاپن 
  • پست اوک موتورز فروشگاه خودروهای لوکس
  • اورنج کانتی فروشگاه لامبورگینی
  • پرداخت شهریه در دانشگاه نیکوزیا برای دوره‌های کارشناسی ارشد ارز دیجیتال

خرید با بیت کوین در ایران

خرید با بیت کوین در ایران

هنوز به‌طور رسمی هیچ مجموعه، شرکت یا وب‌سایتی در ایران پذیرش بیت کوین را اعلام نکرده است. برخی کافه رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها که شهرت چندانی ندارند؛ امکان خرید با بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. اما تعداد این واحدها نیز انگشت‌شمار است.

به‌طور کلی هنوز در کشور ما پرداخت وجه با ارزهای دیجیتال چندان رایج نیست. اما این امکان وجود دارد که با توجه به افزایش اطمینان هم‌وطنان به این پول‌ها و سرمایه‌گذاری ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال در آینده شاهد پذیرش آن‌ها توسط فروشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف باشیم.

صحبت پایانی

علاوه بر وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که تا به‌ این‌جا به آن‌ها اشاره کردیم، بسیاری فروشگاه‌ها، مغازه‌‌ها و رستوران‌های دیگر که مشهور نیستند و فعالیت جهانی ندارند؛ در گوشه و کنار دنیا امکان خرید با بیت کوین را برای مشتریان و کاربران خود فراهم کرده‌اند. برخی مجموعه‌ها نیز پا را فراتر گذاشته و از شبکه لایتنینگ نیز پشتیبانی می‌کنند.

در آخر باید اشاره کنیم که سیستم پرداخت با بیت کوین کاملاً بی‌نقص نبوده و نیست و برخی مجموعه‌‌ها مانند شرکت ساخت و فروش کامپیوتر دل (Dell) سیستم پرداخت از طریق بیت کوین را غیر‌فعال کرده است. اما با همه‌ی این تفاسیر آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد و رشد روز‌افزون محبوبیت ارزهای دیجیتال، در سال‌های آینده بسیاری از پلتفرم‌ها ناچار به پذیرش رمزارزها خواهند شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

من با تو می‌نویسم و می‌خوانم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا