اخبار ارزهای دیجیتال

پشتیبانی از ارز دیجیتال ریپل (XRP) در پلتفرم معاملاتی والکس

ارز دیجیتال ریپل از روز ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در پلتفرم ارز دیجیتال والکس پشتیبانی و خرید و فروش ریپل امکان پذیر شد. هم اکنون در صرافی ارز دیجیتال والکس هفتمین ارز خود را برای خرید و فروش و معامله به کاربران معرفی کرد.ریپل، با داشتن مارکت کپی به بزرگی ۵۵ میلیارد دلار، هفتمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا است. این رمزارز با رشد نزدیک به ۶۴۹ درصد در طی یک سال گذشته توانسته است توجه فعالان بازار را به خود جلب کند.

ریپل چیست؟

پیش از این که به سراغ معرفی رمزارز ریپل برویم، باید تفاوت XRP، Ripple و RippleNet را نشان دهیم. ریپل‌نت یک پلتفرم متن‌باز است که توسط یک کمپانی بزرگ به نام ریپل راه اندازی شد. XRP ارز بومی این شبکه است که بر بستر ریپل‌نت فعالیت می‌کند. برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، پلتفرم XRP مبتنی بر بلاکچین نیست.

شبکۀ ریپل‌نت یک پلتفرم تسویه حساب آنی است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند. با وجود این که این پلتفرم ارز بومی خود یعنی XRP را دارد، کاربران می‌توانند برای انتقال هر نوع ارزی از آن استفاده کنند.

ایده به وجود آمدن ریپل در سال ۲۰۰۴ توسط رایان فاگر کلید خورد. هرچند عملی شدن پروژه تا زمانی که جد مک‌کلب و کریس لارسون به نقشی در اجرای آن به عهده گرفتند طول کشید. در آن زمان ریپل OpenCoin نام داشت.

رشد ریپل؛ چرا ارز دیجیتال ریپل تبدیل به یک رمزارز با ارزش شد؟

رشد ریپل؛ چرا ارز دیجیتال ریپل تبدیل به یک رمزارز با ارزش شد؟

ریپل خصوصیات مهمی دارد که در طول مدت حضورش در بازار اهمیت خود را نشان داده‌ است. برخی از تحلیل‌گران می‌گویند ریپل این روزها یک سرمایه‌گذاری امن است و آیند‌ه‌ی روشنی پیش روی خود دارد. چند دلیل ارزشمند بودن ریپل را در ادامه بخوانید:

۱- ریپل با بانک‌های جهانی در ارتباط است

بانک‌ها به عنوان سازمان‌های رسمی در جهان پذیرفته شده‌اند. ریپل به عنوان یک پلتفرم انتقال ارز با سرعت زیاد و کارمزد کم، تا امروز توجه این نهادها را به خود جلب کرده است. بسیاری از بانک‌ها تاکنون ریپل را به عنوان یک ابزار انتقال جهانی پذیرفته و تایید کرده‌اند؛ بانک‌هایی از جمله MUFG، SEB و BBVA. هر روز به تعداد بانک‌هایی که از شبکه ریپل استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود.

۲- ریپل یک پروتکل معاملاتی است

شما با عضویت در شبکۀ ریپل می‌توانید از امکانات این پروتکل برای مدیریت تراکنش‌های بزرگ در سطح دنیا استفاده کنید. تراکنش‌هایی که با کارمزد کم و ناچیز انجام خواهد شد. به علاوه تبدیل دارایی ارز دیجیتال ریپل به سهام، طلا یا سایر رمزارزها بسیار ساده است.

۳- ریپل هر روز محبوب‌تر می‌شود

ریپل از ابتدای حضورش در بازار قابلیت‌های متعددی را از خود نشان داده است. حتی با وجود حواشی مختلف حول شرکت مادر این رمزارز، ارزش آن روز به روز بیشتر شده و مردم در سراسر دنیا به آن علاقه نشان داده‌اند.

۴- ریپل در صرافی‌های بزرگ دنیا معامله می‌شود

از بایننس گرفته تا کوین‌بیس و سایر صرافی‌های بزرگ و مشهور، امکان معاملۀ ریپل را فراهم کرده‌اند. شما با خرید ریپل در واقع پا به بازارهای جهانی خواهید گذاشت.

۵- نفوذ شرکت ریپل در بازار جهانی بسیار زیاد است

شرکت ریپل تنها یک پلتفرم معاملاتی را فراهم نکرده است، بلکه یک شرکت توسعه یافته در زمینه ارزهای دیجیتال و معاملات مالی با روابط بسیار گسترده با شرکت‌های بزرگ دنیا است.

۶- کارمزد ریپل بسیار کم است

برخلاف رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم، ریپل هم سرعت انتقال بالاتری دارد و هم کارمزد بسیار کمتری. در واقع کارمزد ۰.۰۰۰۳ ریپل عملاً حتی در معاملات کوچک هم به چشم کاربران نخواهد آمد.

۷- تراکنش‌های ریپل قابل ویرایش هستند

برخلاف سایر رمزارزها، در صورت بروز خطا در انجام تراکنش، ویرایش یا لغو تراکنش امکان‌پذیر است. این ویژگی باعث می‌شود استفاده از ریپل برای تراکنش‌های خرید و فروش کم‌خطرتر باشد.

پاسخ به سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال ریپل

پاسخ به سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال ریپل

کار کردن با ارز ریپل ساده است. در ادامه به چند پرسش رایج در مورد ریپل خواهیم پرداخت.

۱- چرا موقع انتقال ریپل از صرافی به کیف پول ۲۰ ریپل از من کسر شد؟

فعال‌سازی هر آدرس ریپل، ۲۰ XRP هزینه دارد. این هزینه یک بار دریافت خواهد شد و قابل برداشت هم نیست. امکان غیرفعال‌سازی یک آدرس ریپل نیز به محض این که فعال شد، وجود ندارد.

۲- بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال ریپل کدام است؟

انتخاب کیف پول برای نگهداری ریپل چندان سخت نیست. بیشتر کیف پول‌های معتبر از جمله تراست ولت، لجر و تزور از ریپل پشتیبانی می‌کنند. بسته به میزانی که قصد دارید برای نگهداری دارایی خود هزینه کنید، می‌توانید مانند سایر رمزارزها از کیف پول‌های سرد و گرم استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر میتوانید به صفحه بهترین کیف پول رمز ارز مراجعه نمائید.

۳- مهم‌ترین نقطه ضعف ریپل چیست؟

ریپل برخلاف سایر رمزارزها یک سیستم کاملاً متمرکز است و مدیریت آن به صورت انحصاری در اختیار ریپل‌نت و شرکت ریپل است. در واقع توسعه دهندگان ریپل تصمیم می‌گیرند چه میزان از این ارز را در چه زمانی وارد بازار کنند. این متمرکز بودن باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در ریپل عملاً شبیه به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها باشد.

بررسی تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ریپل

ریپل کار خود را با قیمت ۰.۰۰۶ دلاری آغاز کرد. رقمی که توجه چندانی جلب نمی‌کرد. این قیمت برای مدتی طولانی فقط نوسان‌هایی کوچکی را تجربه کرد. پایین‌ترین قیمت ریپل تاکنون ۰.۰۰۲ دلار است که در سال ۲۰۱۴ ثبت شد.

بررسی تاریخچه قیمت ارز دیجیتال ریپل

از سال ۲۰۱۷ روند صعودی قیمت ریپل آغاز شد تا در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ به ۳.۸۴ دلار رسید. این رشد قیمتی سریع در همان ماه ژانویه با سقوط ۳ دلاری قیمت ریپل همراه شد و در پایان این سال به ۰.۴ دلار رسید.

۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هم سال‌های پرفراز و نشیبی برای ریپل بودند. ریپل سال ۲۰۱۹ را با حدود قیمت ۰.۱۸ دلار به پایان برد.

هرچند روزهای پرحاشیه ریپل در سال ۲۰۲۰ اخبار بسیاری به خود اختصاص داد، اما این اتفاق برای ریپل کاملاً نامطلوب هم نگذشت. قیمت ریپل در سال ۲۰۲۰ به ۰.۶ دلار رسید. مقاومت ۱ دلاری ریپل بالاخره در ماه آپریل ۲۰۲۱ شکست و قیمت این رمزارز اکنون ۱.۵۸ دلار است.

خرید ارز دیجیتال ریپل در والکس

خرید ارز دیجیتال ریپل در صرافی ایرانی والکس

همانطور که گفتیم، ریپل امروز در صرافی‌های بزرگ دنیا مانند بایننس و کوین‌بیس معامله می‌شود. به دلیل مسائلی مانند تحریم، کار با صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی ساده نیست. والکس، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران، امکان معاملۀ ریپل را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید با عضویت در سایت والکس، از طریق پنل کاربری خود به مبادلۀ این ارز دیجیتال بپردازید.

توجه داشته باشید که برای واریز ریپل به کیف پول والکس، حتماً تگ یا ممو را در کیف پول مبدا وارد کنید. وارد نکردن این تگ، باعث از بین رفتن دارایی شما خواهد شد.

پیغام واریز ریپل در کیف پول والکس

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حاجی
حاجی
2 سال قبل

لطفا ارزهای معتبری مثل کاردانو ada و پولداکاتdot رو هم اضافه کنید

لیلی امینی
لیلی امینی
2 سال قبل
پاسخ به  حاجی

سلام

پیشنهاد شما و سایر کاربران گرامی، به بخش مربوطه ارجاع داده می‌شود. ۴ رمزارز جدید دیگر در حال اضافه شدن به پلتفرم هستند.

ممنون از همراهیتان

دکمه بازگشت به بالا