اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

گزارش هفتگی رمزارزها- ۱۴۰۰/۰۶/۰۴

۱- کمک به پناهجویان افغانستانی با رمزارزها

سازمان Hearts & Homes for Refugees یکی از سازمان‌های مردمی در ایالات متحده برای کمک به پناهجویان افغانستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کمک‌های مردمی را از طریق رمزارزهای بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت کوین‌کش قبول می‌کند. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار پناهجوی افغانستانی در انتظار پذیرش برای ورود به آمریکا هستند. قیمت ارزهای دیجیتال هم در این اتفاق دخیل است.

این سازمان در بیانه‌ای گفت:

اکنون بیش از هر زمان دیگری به کمک برای حمایت از مهاجران افغانستانی نیاز داریم. با کمک به نهاد‌های مردمی از طریق دنیای کریپتو به این مهاجران کمک کنیم.

۲- افزایش مجدد سختی شبکه بیت کوین

آمار بدست آمده از روند صعودی ۳۰ روز اخیر بیت کوین نشان می‌دهد با توجه به افزایش قیمت بیت کوین در بازار‌ها، مقدار هش ریت این رمزارز برای استخراج نیز زیاد شده است. این افزایش بیانگر این است که سختی شبکه بیت کوین با رشد حداقل ۱۱۰ درصدی در روزهای پیش رو مواجه خواهد بود.

از آنجایی که سختی شبکه برای استخراج بیت کوین افزایش چشمگیری پیدا کرده است به طبع آن کارمزد انتقال در شبکه نیز زیاد خواهد شد.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تغییرات وسیع‌تری در سختی شبکه برای بیت کوین در ماه‌های پیش رو وجود خواهد داشت.

۳- PayPal و خدمات کریپتو در بریتانیا

شرکت دریافت و پرداخت PayPal اعلام کرد که از این پس شهروندان بریتانیا قادر به خرید، فروش و نگهداری از چهار رمز ارز بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین هستند. مشتریان می‌توانند با استفاده از حساب‌های بانکی و یا موجودی کیف پول خود از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل PayPal اقدام به خرید و فروش کنند.

PayPal برای هولد کردن هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌کند، اما کارمزد تراکنش و تبدیل ارز را دریافت می‌کند. جزییات مقدار کارمزد عنوان نشده است اما کارمزد‌های دریافت شده در ایالات متحده از ۵۰ سنت برای خریدهای زیر ۲۵ دلار تا ۱.۵ درصد از مقدار معامله شده برای خریدهای بالای ۱۰۰۰ دلار متغیر است.

۴- حذف برنامه‌های تقلبی استخراج رمزارز از Paly Store

شرکت امنیت سایبری Trend Micro بیش از ۱۲۰ برنامه تقلبی استخراج رمزارز را به صورت آنلاین شناسایی کرده است. بسیاری از این برنامه‌ها که بیشتر از ۱۰۰ هزار دانلود داشته‌اند، توسط سرویس امنیت گوگل از فروشگاه Play Store حذف شده‌اند.

در گزارش این شرکت آمده است:

ما به تازگی هشت برنامه تقلبی موبایل را کشف کرده‌ایم که به عنوان برنامه‌های استخراج رمزارز روی سرورهای ابری شناخته می‌شوند، جایی که کاربران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در عملیات استخراج روی سرورهای ابری، رمزارز کسب کنند.

اسامی برنامه‌های تقلبی به شرح  زیر است:

Bitfunds, Bitcoin Miner, Bitcoin (BTC) – Pool Mining Cloud Wallet, Crypto Holic, Daily Bitcoin Rewards, Bitcoin 2021, Minebit Pro, and Ethereum (ETH) – Pool Mining Cloud.

۴- چین باز هم علیه کریپتوکارنسی

دادگاه عالی چین در بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد که هرگونه خرید، فروش یا سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی در این کشور حمایت قانونی ندارد. این دادگاه بار دیگر بر ممنوعیت و برخورد با پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز‌ها تاکید کرد.

در گزارش این دادگاه آمده است که سیستم حفاظت از حقوق مالکیت باید “بر اساس اصل عدالت ” بهبود پیدا کند. در حالی که در این سند به طور خاص به رمزارز‌ها اشاره نشده است اما با جستجوی عبارت “ارز دیجیتال” در وب سایت‌های دادگاه‌های چین، نتایج پیدا شده به رمزارز‌های پایه و استیبل کوین، به ویژه بیت کوین و تتر اشاره می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا