اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۹۹/۰۱/۰۲

اگر قیمت بیت‌ کوین روند صعودی از ۶۴۰۰ دلار را پیش بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟

طبق گزارش هفتگی رمزارزها در تاریخ ۹۹/۰۱/۰۲، بیت‌ کوین پس از گذشت ۷ روز حدود ۲۱.۶% افزایش قیمت داشته و به ۶۳۷۵ دلار رسیده است. اکنون معامله‌گران بیت‌ کوین (BTC) دست به کار شده‌اند و قصد دارند که این قیمت را تا ۷۲۰۰ دلار برسانند. این ارز دیجیتال از زمانی که در تاریخ ۱۳ مارس به ۳۷۷۵ دلار سقوط کرده بود، حدوداً ۶۶% به سمت بهتر شدن و روند صعودی قدم برداشته است. اما سوال اصلی این است که این افزایش قیمت کنونی تا چه زمانی پایدار است؟

پس از اینکه بیت‌ کوین از قیمت ۵۶۰۰ گذر کرد، یک الگوی شمع دانی (سه سرباز سفید) را تشکیل داد و معامله‌گران طی آن تلاش خود را انجام دادند که قیمت آن را روی ۶۳۰۰ دلار ثابت نگه دارند. البته این تلاش هم تا حد زیادی نتیجه‌بخش بود.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌ کوین در محدوده ۶۱۷۰ دلار تا ۶۲۵۰ دلار است.

اگر بول‌ها (Bulls) از قیمت ۶۳۰۰ تا ۶۴۰۰ دلار بیت‌ کوین حمایت کنند، معامله‌گران می‌توانند آن را تا ۷۲۰۰ دلار هم برسانند.

دیگر آلت‌کوین‌ها نیز همانند بیت‌ کوین در تاریخ ۱۹ مارس دچار افزایش قیمت شده‌اند. ریپل حدود ۱۱.۱۱% افزایش قیمت داشته است که آن را به قیمت ۰.۱۶ دلار رسانده است. لایت‌ کوین (LTC) تا ۱۳.۶۷% افزایش قیمت داشت که قیمت ترید آن اکنون ۳۹.۱۴ دلار است.

جاستین سان Justin Sun، متهم به سانسور محتوا در پلتفرم استیمیت است

جاستین سان در توسعه‌ی اخیر استیم به علت سانسوری که در پست‌های پلت‌فرم خود در زمینه هارد فورک هایو به کار گرفته بود، به رگبار انتقاد گرفته شد.

۱۹ مارس یکی از اینفلوئنسرهای دنیای کریپتوکارنسی با نام کاربری ( Girl Gone Crypto) کلیپی را توییت کرد که طی آن به گفته‌ی خودش «یک ویدئوی توضیحی بی‌طرفانه» او در پلتفرم استیمیت حذف شده است:

من فقط یک ویدئوی توضیحی کاملاً بی‌طرفانه در چارچوب اطلاع‌رسانی اتفاق‌هایی که در حال رخ دادن است و چه انتظاراتی می‌توان از آن‌ها داشت را در Steemit.com پست کرده بودم که سریعاً توسط عوامل آن حذف شد. نکته‌ی مضحک این است که مسائل مربوط به متمرکز شدن و مشکلات سانسور همان دلایلی است که جامعه استیمیت به خاطر آن در حال فورک کردن زنجیره و تبدیل آن به هایو هستند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کریپتوکارنسی چیست مراجعه نمائید.

ارز دیجیتال تتر، به زودی روی شبکه بیت‌ کوین کش نیز راه اندازی می شود

بزرگترین استیبل‌ کوین (ارز دیجیتال پایدار) دنیا، روی شبکه‌ی بیت‌ کوین کش راه‌اندازی خواهد شد.

رمزارز تتر (USTD) در هفته‌های اخیر با موج عظیمی از توجه روبرو شد که نتیجه‌ی آن ارزش بازاری به اندازه‌ی بیش از ۵.۷ میلیارد دلار بود. بیش از ۱۸۰ میلیون دلار آن در چند روز اخیر، پیش از اینکه قیمت بیت‌ کوین دچار تحول شود، جمع‌آوری شده است.

USTD روی شبکه بیت‌ کوین کش هم در دسترس خواهد بود. علاوه بر آن‌، این رمزارز روی اتریوم، اگوراند، EOS، شبکه لیکوئید (Liquid Network)، اومنی و ترون هم در دسترس است.

مدیر طرح‌های فنی تتر، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) می‌گوید:

یکی از نقات قوت کلیدی تتر این است که در انواع مختلف بلاکچین‌ها قابل دسترس است. آخرین همکاری ما که مربوط به راه‌اندازی تتر روی شبکه‌ی بیت‌ کوین‌ کش می‌شود، منافع زیادی را به همراه خواهد داشت. پیش‌بینی ما این است که پس از راه‌اندازی تتر روی بیت‌ کوین کش، دسترسی افراد هم به آن آسان‌تر خواهد شد. همزمان با راه‌اندازی تتر روی شبکه‌ی بیت‌ کوین کش، اپلیکیشن‌های بسیاری را حمایت خواهیم کرد تا فرایند پرداخت را برای آن‌ها آسان‌تر کنیم.

کیف پول Bitcoin.com بیت‌ کوین کش، اخیراً برای فعال کردن دسترسی ۱۰ میلیون کاربر به توکن‌های SLP از طریق اپلیکیشن بروزرسانی شد که طی آن دسترسی افراد به USTD هم فراهم شد.

راجر ور (Roger Ver)، مدیر اجرایی Bitcoin.com گفت:

استفاده‌ی بزرگترین استیبل‌ کوین دنیا از بلاکچین بیت‌ کوین کش و همینطور فعال شدن دسترسی افراد دارای کیف‌پول Bitcoin.com به ارسال و دریافت تتر از طریق توکن‌های SLP، خبر بسیار مسرت‌بخشی است.

تیم دراپر؛ هیچ دولتی به اندازه بیت‌ کوین نمی توانند جهان را پس از این بحران نجات دهد

در میان بازگشت قیمت بیت‌ کوین به روند صعودی پس از بارها سقوط در بازار، یکی از سرمایه‌گذارهای میلیونر به نام تیم دراپر، یک پیش‌بینی خوش‌بینانه دیگر از بیت‌ کوین ارائه داد.

در مصاحبه‌ای که ۱۶ مارس در پادکست ۴۱۵ استوریز با تیم دراپر انجام شد، او از بیت‌ کوین و دیگر تکنولوژی‌ها به عنوان یک ابزار اصلی که «توانایی انتقال بزرگترین صنایع دنیا را دارد» یاد کرد.

با توجه به گفته‌های تیم دراپر، برداشت می‌شود که از نظر او بیت‌ کوین برخلاف سیستم‌های متمرکز دیگر مانند بانک‌ها و دولت‌ها، یکی از مهم‌ترین ابزار در اوقاتی است که تمام دنیا می‌خواهد از این بحران مالی خلاص شود:

اکنون که در خواب زمستانی هستید، ممکن است سرگرم‌ کننده به نظر برسد. اما در نهایت وقتی همه‌ی دنیا قصد برخاستن و شروع دوباره داشته باشند، این بیت‌ کوین است که دنیا را نجات خواهد داد، نه دولت‌ و بانک‌ها.

الکس مشینسکی؛ شبکه سلسیوس در مقابل بحران مالی دنیا مقاوت می کند و بسیار سودآور خواهد بود

الکس مشینسکی (Alex Mashinsky) بنیانگذار و مدیرعامل شبکه سلسیوس معتقد است که اولین پلتفرم رمزارز اصلی سودآوری که در این بحران خود را اثبات کرده است، شبکه سلسیوس بوده است.

به گزارش کوین‌تلگراف و براساس گفته‌های مشینسکی، این شرکت در سال ۲۰۱۹ از طریق درآمدهای مبتنی بر شبکه سودآوری داشته است و در سال ۲۰۲۰ از طریق جریان‌های مالی مزایای خود را کسب کرده است. پیش‌بینی می‌شود که در ماه مارس، این شرکت رکورد درآمدی به معادل تقریبی بیش از ۲ میلیون دلار را از آن خود کند.

مشینسکی معتقد است که دیر یا زود بیشتر صرافی‌های دیگر بارشان را جمع می‌کنند و برای همیشه می‌روند:

کوین‌بیس نمی‌تواند به هرکدام از کاربرانش ۴ الی ۵ درصد سود پرداخت کند، آن‌ها حتماً باید یک مدل بیزینسی جدید در پیش بگیرند. آن‌ها نمی‌توانند برای همیشه از صحنه خداحافظی کنند. کوین‌بیس هم یک شرکت “وال استریتی” دیگر است،  این شرکت هیچ ارزشی برای کاربران خود ایجاد نمی‌کنند.

با وجود بحرانی که گریبان بازارهای مالی سراسر دنیا را گرفته است، مشینسکی در مورد شرکت خود به عنوان یک جایگزین برای سیستم‌های مالی سنتی بسیار خوشبین است:

قصدم این بود که سلیوس را تبدیل به جایگزینی برای وال استریت کنم اما می‌خواستم به گونه‌ای متفاوت این کار را انجام دهم. بانک‌ها از شما ۲۴ درصد سود برای کارت‌های بانکی‌تان می‌گیرند، اما هیچ پولی به شما پرداخت نمی‌کنند. این را می‌دانم که با این که بلاکچینی ایجاد کرد‌ه‌ام که بیشتر درآمد آن به افراد باز می‌گردد، به زودی شاهد این خواهم بود که پول‌های درون بانک به سمت سلسیوس سرازیر خواهند شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا