اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها-۹۹/۰۱/۱۶

همه گیری ویروس کرونا، کاربرد بیت‌ کوین و رفتار کاربران را به طور ناگهانی تغییر داده است.

Chainalysis، بزرگترین و معروف‌ترین شرکت تحلیل و آنالیز بلاکچین در دنیا، به این یافته دست پیدا کرده است که همه گیری کووید-۱۹ و سقوط اقتصاد جهانی، رفتار کاربران بیت‌ کوین (BTC) را به طرز شگف‌آوری تغییر داده است. در گزارش جدیدی که در تاریخ ۳۰ مارس توسط Chainalysis ارائه شد، از چگونگی تغییر یا حتی برعکس شدن روند (ترند) بیت‌ کوین در هر یک از زمینه‌های خدمات بازرگانی، شرط‌بندی و بازارهای دارک‌نت خبر داد. به گزارش Chainalysis، چنین تغییراتی در روند بیت‌ کوین نشان‌ دهنده انعطاف‌پذیری و برگشت‌پذیر بودن بیت‌ کوین حتی در شرایط بحران کنونی است.

برای مثال، طبق دیتاهای ارائه شده توسط این شرکت، میزان بیت‌ کوین‌های خرج شده برای امور بازرگانی از ماه ژوئیه ۲۰۱۹ تا تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۰، نشان‌ دهنده ارتباط و روند مثبت بین هزینه و قیمت بیت‌ کوین است: به این صورت که هر چه بیت‌ کوین بیشتر ارزش داشته باشد، افراد هم بیشتر خرجش می‌کنند. از زمان شیوع کووید-۱۹، ارتباط بین این دو به نصف رسیده و هزینه کل آن نیز کاهش پیدا کرده است. این به معنای آن است که از زمانی که ارزش بیت‌ کوین افت داشته است، افراد تمایل کمتری برای خرج کردن آن نشان داده‌اند.

نمودار بیت کوین

Chainalysis گزارش خود را با این جمله به پایان رساند که پس از برگشت چین از بحران کووید ۱۹ در خاک خودش، بازارهای دارک‌نت در آن کشور در حال برگشت به رونق و رشد قبلی خودش است.

در ژانویه سال ۲۰۲۰ گزارشی از Chainalysis منتشر شده بود که طی آن اعلام کرد حجم جریان‌های رمزارزهای مختلف در بازارهای دارک‌نت پس از ۴ سال برای اولین بار به دو برابر رسیده بود.

جامعه کریپتو، دروغ‌های اول آوریل را با آغوش باز پذیرفتند

با اینکه خیلی از رسانه‌های اصلی قصد داشتند به علت جدیت مسئله شیوع کروناویروس، دروغ روز اول آوریل را جدی نگیرند، جامعه کریپتو تصمیم گرفتند که کمی در این مورد خوش بگذرانند.

یکی از این دروغ‌های اخیر مربوط به وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) است که توکن تویلت‌پیپر (Toilet Paper Token) را به صدر جدول آورده بود.

توکن تویلت‌پیپر

دیگری در مورد پیش‌بینی ساتوشی ناکاماتو از شیوع کروناویروس در سال ۲۰۲۰ بود.

کریپتو‌پوتیتو (CryptoPotato) از این مورد به عنوان خبر فوری رونمایی کرده بود. به طرز شگفت آوری آن را در روزنامه اختصاصی بیت‌ کوین جاگذاری کرده بود تا همه آن را باور کنند. همچنین این داستان به قدر کافی قابل باور بود؛ چرا که آن را ماهرانه در قسمت مقدمه گنجانده بودند.

کریپتو‌پوتیتو

اما در آخر اعتراف کردند که این فقط یک دست کاری ماهرانه در نسخه اصلی بوده و منظورشان از این کار فقط دروغ روز اول آوریل بود.

پی پل paypal در حال استخدام نیروی مدیر استراتژی بلاکچین است

در تاریخ ۲۳ مارس، سامانه پرداخت دیجیتال PayPal موقعیت شغلی جدیدی را اعلام کرد که طی آن به استخدام نیروی مدیریت استراتژی بلاکچین و مبارزه با پولشویی (AML) مبادرت ورزید.

طبق گفته‌های این کمپانی، این نیروی جدید که باید متولد و ساکن نیویورک باشد، مسئولیت ارزیابی موارد استفاده از بلاکچین در خصوص جلوگیری از جرایم نقدی یارانه‌ای را دارد و بر فرایند کلی مبارزه با پولشویی نظارت خواهد کرد.

نیروی موردنظر باید سوابق کاری و کارپوشه منحصر به فردی در زمینه بلاکچین داشته باشد که با نیازهای شرکت همخوانی لازم را دارا باشد.

این اولین باری نیست که یک غول سامانه پرداخت آنلاین، به سمت کریپتوکارنسی و بلاکچین علاقه نشان می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کریپتوکارنسی چیست مراجعه نمائید.

به گزارش کوین‌تلگراف، در ۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۹، PayPal سرمایه‌ای به میزان ۴.۲ میلیون دلار را به آزمایشگاه‌های TRM اختصاص داد که این آزمایشگاه‌ها، در واقع همان پلتفرم مدیریت رمزارزها هستند.

آکادمی بایننس، شتاب دهنده بلاکچین را در کشور چین راه‌اندازی کرد

آکادمی بایننس که بخش تحصیلی و آموزشی این صرافی بزرگ است، از تاسیس یک موسسه تحقیقاتی بلاکچین در شانگهای کشور چین در تاریخ ۳۰ مارس خبر داد.

جهت شتابدهی به کاربرد تکنولوژی دفترچه توزیعی (DLT)، موسسه تحققیاتی بلاکچین بایننس در نظر دارد از فناوری‌هایی نظیر داده‌های عظیم، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای این کار استفاده کند.

رهبری این موسسه بر عهده دان تپسکات Don Tapscott است.

به این ترتیب، بایننس کار خود را در کشور چین از سر می‌گیرد.

مرورگر اوپرا، اولین مرورگر اصلی یکپارچه‌سازی افزونه دامنه Crypto می‌شود

هم‌اکنون اوپرا امکان دسترسی به صفحات وب غیرمتمرکز را برای کاربران خود فراهم کرده است که این کار با شراکت حامی اصلی بیت‌ کوین (BTC)، تیم دراپر (Tim Draper) که صاحب شرکت دامنه‌های غیرقابل توقف (Unstoppable Domains) است، انجام شده است.

این همکاری شامل به کار گیری افزونه دامنه .crypto می‌شود که در تاریخ ۲۶ مارس اعلام آن در کوین‌تلگراف انجام شد. این اقدام به کاربران مرورگر مجوز گشتن در صفحات وب غیرمتمرکز را خواهد داد و همچنین آن‌ها می‌توانند با رمزارزها پرداخت های خود را انجام دهند.

در ادامه‌ی این اعلام، توضیحاتی ارائه شد که طی آن، دامنه‌های بلاکچین به جای آن که توسط شرکت‌های ثبت شده انجام شود، توسط مالک آن ذخیره می‌شوند. همچنین وبسایت‌های غیرمتمرکز به جای ذخیره در سرویس های ابری، در شبکه‌های یک به یک ذخیره می‌شوند. با این کار امکان انجام تراکنش بدون واسطه و دوری از سانسور برای کاربران فراهم می‌شود.

شرکت Unstoppable Domains به کوین‌تلگراف گفت که پس از این که این کار انجام شد و توسعه‌ی آن پایان پذیرفت، سرعت اینترنت هم دچار تغییر می‌شود و افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. همچنین خطر اتفاقاتی مثل حمله DDoS هم به شدت کاهش می‌یابد.

افزونه‌های فیک لجر در کروم، همچنان به دزدی از کاربران ادامه می‌دهند

۲۸ مارس پستی در ردیت منتشر شد که کاربر مربوطه در آن پست به دیگر کاربران هشدار داده بود که ۱۴۹۰۸ ریپل (XRP) از آن‌ها سرقت شده است. این سرقت توسط یک افزونه فیک گوگل کروم انجام شده بود.

نام کاربری که این پست را منتشر کرد، Leannekera است و مدعی شده است که تست کرونای او مثبت اعلام شده است و در یک اتاق کوچک در خانه خود قرنطینه است.

برای این که او بتواند از پس مشکلات مالی خود در قرنطینه بر بیاید، برخی از سرمایه‌های خانوادگی خود را لیکوئید کرد و برخی دیگر از سرمایه‌ها را به ریپل تغییر داد.

در همین حین او افزونه‌ای از کروم را پیدا کرد که تعداد ۷۰ ریویو ۴ الی ۵ ستاره‌ای داشت. زمانی که آن را ارتقا داد، اطلاعات مربوط به لجر خود را در آن وارد کرد که در نهایت منجر به دزدیده شدن آن شد.

۵ مارس، لجر توییتی را منتشر کرد که طی آن به کاربران هشدار خطر افزونه‌های فیک کروم را داده بود. در ۲۴ مارس، محققان تخمین زدند که این افزونه فیک لجر، مبلغی به میزان ۱.۴ میلیون XRP را فقط به تنهایی در ماه مارس به سرقت برده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
maryamrezaeeian
maryamrezaeeian
3 سال قبل

نظر من در مورد والکس این هست ک باید یک تغییر در آن صورت بگیرد و آن این است ک والکس نباید کارمزد خود را از اصل مبلغ واریزی ما ب مقصد کسر کند بلکه باید از ته حسابمان کارمزد خود را بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا