اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۹۹/۰۱/۲۳

قیمت بیت‌ کوین ناگهان به زیر ۷ هزار دلار رسید و بازار رمزارز نیز به کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریزش کرد!

برای اطلاعات بیشتر به مقاله رمزارز چیست مراجعه نمائید.

برای اولین بار در شش روز گذشته، در ۱۲ آوریل، قیمت بیت کوین ۲۰۰ دلار کاهش داشت و به کمتر از ۷ هزار دلار رسید.

بر اساس دیتاهای گزارش‌ شده از Coin360 و CoinTelegraph Markets، دو روز پیش میانگین قیمت بیت کوین پس از یک هفته ناگهان تا ۴۰۰ دلار کاهش یافته است.

ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین از ۷۱۵۰ دلار به ۶۹۱۵ دلار، بیشترین میزان نوسان آن در روزهای اخیر بوده است. در روز ۱۲ آوریل (۲۲ فروردین)، بیت کوین با قیمت تقریبی ۶۹۶۰ دلار معامله شد.

قیمت بیت کوین

همانطور که اخیراً هم تعدادی از تریدرها پیش‌بینی کرده بودند، افزایش قیمت بیت‌ کوین تا جمعه تاب نیاورد. با این حال، مرز قیمت ۶۹۰۰ دلار، خط مقدم دفاع بول‌ها (Bulls) است، اما اگر قیمت بیت کوین روی این عدد نماند، به پیش‌بینی تریدر معروف، Michaël van de Poppe، باز می‌گردیم که گفته است احتمال این که قیمت بیت کوین حتی از ۶ هزار دلار هم کم‌تر شود، وجود دارد.

اخیراً در روز چهارشنبه، Michaël van de Poppe اظهارنظر کرده بود که:

بین محدوده قیمتی ۷۵۰۰ دلار تا ۷۷۰۰ دلار کمی شاهد لیکوئید شدن هستیم و بعد از آن هم کاهش قیمتی شدیدی را پیش‌بینی می‌کنم.

او همچنین افزود:

اگر ما محدوده ۶۹۰۰ دلار را از دست بدهیم، احساسم این است که مستقیماً به سمت ۶۳۰۰ دلار خواهیم رفت.

نمودار قیمت بیتکوین

در همین حین، شاخص Fear & Greed میزان ۱۵ را نشان می‌دهد که به معنی آن است که بازار رمزارز همچنان درگیر رعب و وحشت است.

به همین نسبت هم بازار بورس جهانی دچار ترس و وحشت شده است که بر اساس گزارشات CNN Money این میزان ۴۳ گزارش شده است.

شاخص Fear & Greed

همچنین سرمایه کلی بازار نیز به زیر ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین SV (BSV) با وجود هلوینگ (Halving) اخیر، تا ۱۰ درصد کاهش داشتند، این در حالی است که اتر (ETH) تا ۳/۵ درصد به شدت کاهش پیدا کرده است. تسلط بازار بیت کوین نیز تا ۱/۶۴ درصد است.

بیت کوین اس وی (SV) و بیت کوین کش (BCH)، به تازگی هلوینگ خود را به پایان رساندند

بیت کوین SV (Bitcoin Satoshi’s Vision)، به تازگی اولین هلوینگ خود را پس از گذشت دو سال از فورک بیت‌ کوین کش (BCH) در سال ۲۰۱۸، به پایان رساند.

هلوینگ BSV حاکی از کاهش تعداد بلاک‌های این کوین از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ BSV است.

هلوینگ BSV، مدت کمی بعد از رویداد هلوینگ بیت کوین کش (BCH) در ۸ آوریل رخ داد که تقریباً یک ماه جلوتر از هلوینگ بیت کوین اتفاق افتاده است.

بیت کوین SV همان روز از قیمت ۲۲۵ دلار کاهش می‌یابد و روی ۲۱۰.۷۸ دلار می‌نشیند. BCH هم به علت هلوینگ، از از ۲۷۸ دلار به ۲۵۶.۲۱ دلار کاهش یافت.

BSV  و BCH هم مانند زنجیر والد خود دارای ۲۱ میلیون کوین تامین هستند.

پس از مخالفت و درگیری جامعه کریپتوکارنسی، بیت‌ کوین هم هارد فورک خود را در سال ۲۰۱۷ به اتمام رساند که نتیجه آن، جدا کردن دارایی‌ها به دو زنجیره Bitcoin Core و Bitcoin Cash بود. کمتر از یک سال بعد، باز هم در بین افراد جامعه بیت‌ کوین کش درگیری و مخالفتی پیش آمد که منجر به ایجاد فورک شد که نتیجه آن، راه‌اندازی Bitcoin Cash و Bitcoin SV بود.

تنها ۴ نفر از کسانی که رمزارز دارند، در مجله فوربز به عنوان میلیاردر برتر لیست شدند

بیش از ۲۰۰۰ میلیاردر در فوربز (forbes) به عنوان “ثروتمندترین افراد در سال ۲۰۲۰” لیست شده‌اند که فقط تعداد انگشت‌ شماری از آن‌ها جزو سرمایه‌داران بازار کریپتوکارنسی بودند.

فقط ۴ نفر از کارآفرینانی که ثروت خود را از رمزارزها به دست آورده بودند، در بین این ۲۰۹۵ نفر میلیاردری که در مجله فوربز در تاریخ ۸ آوریل لیست شده بودند، حضور داشتند. ثروتمندترین شخص در دنیای رمزارزها هم‌بنیان‌گذار بیت‌مین (BitMain)، میکری ژان (Micree Zhan) است که در بین افراد ثروتمندی که در مجله فوربز لیست شدند، رتبه ۶۹۰ را با ارزش شبکه ۳.۲ میلیارد دلار کسب کرده است. هم‌بنیان‌گذار وی، جیهان وو (Jihan Wu) هم خیلی از او در این لیست فاصله ندارد و جایگاه شماره ۱۳۰۷ را از آن خود کرده است و ثروتی به میزان ۱.۸ میلیارد دلار دارد.

با وجود این که طبق گزارشات ثبت شده، ارزش دارایی‌ها و ثروت مدیرعامل بایننس چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بسیار بالا است، اما به طرز عجیبی در لیست فوربز جایی نداشت. ژائو به عنوان سومین‌ فرد ثروتمند در دنیای رمزارزها توسط نویسنده همین مجله در سال ۲۰۱۸ برگزیده شده بود.

نظر چارلز هاسکینسون درباره پیدا کردن ساتوشی

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، پیشنهاد می‌کند که برای پیدا کردن ساتوشی ناکاموتو بهتر است از تکنیک استیلومتری استفاده کنیم.

در مصاحبه‌ای که از هم‌بنیانگذار اتریوم (ETH) و بنیان‌گذار کاردارنو (Cardano-ADA)، چارلز هاسکینسون در تاریخ ۵ آوریل انجام شد، او توصیه کرد که بهترین و موثرترین راه برای پیدا کردن تیم یا شخصی که پشت بیت‌ کوین است، به کار گیری روش استیلومتریست.

استیلومتری به کاربردی از یک مطالعه زبانشناسی اطلاق می‌شود که معمولاً برای زبان نوشتار به کار می رود. اخیراً همین روش برای نوشتارهای ساتوشی ناکاماتو انجام شد که بی‌نتیجه بود.

هاسکینسون توصیه می‌کند که به جای آزمایش نوشته‌های ناکاماتو، کد آن را مورد آزمایش قرار بدهند. هاسکینسون چرایی کارآمد بودن روش استیلومتری را به کوین تلگراف اینطور توضیح داد:

بله به طرز چشمگیری کارآمد است. استیلومتری کد بسیار درست‌تر است. این روش برای پیدا کردن نویسنده‌های بدافزار بسیار جوابگو و رایج بود.

هاسکینسون به صحبت‌های خود با گفتن این جمله که خودش هیچ‌ وقت تکنیک‌های استیلومتری را روی کدهای ساتوشی پیاده نکرده است، ادامه داد و گفت:

هیچ‌وقت این اقدام برایم جذابیتی نداشته است. بگذارید که دلیل آن را رک بگویم، ساتوشی این اکوسیستم را ترک کرد و هیچ‌وقت قصد برگشتن ندارد. البته بیت کوین هم از آن زمان مشکلی نداشته و به عملکردش همانطور که باید، از سال ۲۰۱۲ ادامه داده است. الان ۸ سال از آن زمان گذشته است و ما با هیچ مشکلی تابحال درگیر نبودیم. پس چرا باید دنبال بنیانگذار بیت کوین بگردیم و او را بازگردانیم؟ با این حساب من فکر می‌کنم که معمای پیدا کردن ساتوشی ناکاماتو، همیشه به همان شکل معما باقی می‌ماند.

همه گیری ویروس کرونا نقطه عطف بزرگی برای تغییرات آینده بیت‌ کوین خواهد بود

شیوع جهانی ویروس کرونا، نقش بزرگی در سقوط بازار جهانی داشته است. میزان کمک مالی که برای نجات اقتصاد دنیا نیاز داریم، ۷ تریلیون دلار است که این رقم نیز رو به افزایش است. تیم دراپر در این میان معتقد است که با این شرایط بحران، بیت‌ کوین و قراردادهای هوشمند می‌توانند پیشرفت و شکوفایی بیشتری داشته باشند.

دراپر معتقد است که مردم به زودی به سمت بیت کوین روی می‌آورند؛ به دلیل اینکه زنجیره تامین آن همیشه ثابت است و این کاملاً برخلاف پول کاغذی فیات است که میلیاردها بار توسط بانک‌ها چاپ شود:

اینجاست که مردم به بیت کوین علاقمند می‌شوند و با خود می‌گویند چرا که نه؟ چرا بیت کوین نداشته باشم؟ چرا همه ما از ارزی استفاده نکنیم که در مورد آن توافق داریم و آن هم بخشی از اقتصاد جهانی است؟

تیم دراپر بر این باور است که نوآوری‌های مالی دیجیتال مثل بیت کوین، قرارداد هوشمند و هوش مصنوعی دولت‌ها را مجبور می‌کند که خود را در معرض استفاده از انرژی‌های کم‌هزینه‌تری قرار دهند تا استعدادها را دریابند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا