اخبار آلت کوین ها

بروزرسانی «بمبئی» شبکه تزوس؛ این آپدیت چه تاثیری بر قیمت XTZ دارد؟

پیشنهاد بروزرسانی بمبئی هم‌اکنون در مرحله رای‌گیری برای تایید نهایی است

در شماره ۱۳۴ام هفته‌نامه اکوسیستم تزوس (Tezos)، برخی از بروزرسانی‌ها و پیشرفت‌های شبکه در چند روز گذشته فاش شد. بارزترین اتفاق اکوسیستم تزوس، ورود پروپوزال آپگرید «بمبئی» (Mumbai) به مرحله رای‌گیری بود.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، ارتقا «بمبئی» چندین قابلیت جدید به همراه خواهد داشت که توان شبکه را به طور محسوسی بهبود خواهد بخشید. به عنوان مثال، زمان بلوک در پی این ارتقا به ۱۵ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

این کاهش زمان تولید بلوک به کمک استفاده از موازی‌سازی و تکنیک خط لوله (Pipelining) بهبود یافته حاصل می‌شود. علاوه بر این، در پی بروزرسانی بمبئی، «بلیت‌ها» (Ticket) در شبکه تزوس می‌توانند بین حساب‌های کاربری نیز منتقل شوند و نیازی نیست که حتما در یک طرف (فرستنده یا گیرنده)، قرارداد هوشمند و یا رول‌آپی وجود داشته باشد.

خبر خوش دیگر برای حوزه پویای NFTها در شبکه تزوس (XTZ)، پشتیبانی از نمایش توکن‌های NFT این شبکه به وسیله اپ «لجر لایو» کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger است. به لطف این قابلیت تازه، مجموعه‌داران و هنرمندانی که برای امنیت بیشتر، توکن‌های ارزشمند غیرمثلی خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کنند، قادر خواهند بود تا NFTهای خود را با خیال راحت در کیف پول سخت افزاری خود مشاهده نمایند.

تاثیر این خبر بر بازار NFTهای تزوس مشهود بود. نمودار زیر تعداد کل معاملات NFT و حجم دلاری آن‌ها را در روزهای اخیر نشان می‌دهد.

تعداد و ارزش معاملات NFT شبکه تزوس
تعداد و ارزش معاملات NFT شبکه تزوس

طی هفته گذشته، قیمت تزوس مطابق میل سرمایه‌گذاران عمل کرد و بیش از ۸ درصد افزایش داشت. ارزش بازار این شبکه بالغ بر یک میلیارد دلار است.

تحلیل تزوس نشان می‌دهد که میزان فعالیت‌های توسعه‌ای در آن طی هفته‌های اخیر افزایش داشته است. آپگریدهای برنامه‌ریزی شده، عامل اصلی این روند است. احساسات مثبت نسبت به این توکن همچنان ادامه دارد که نشان از اعتماد جامعه کاربری به آن دارد.

نمودار فعالیت توسعه‌ای (بنفش)، فاندینگ ریت صرافی بایننس (زرد)، احساسات مثبت (قرمز) و قیمت تزوس (سبز)
نمودار فعالیت توسعه‌ای (بنفش)، فاندینگ ریت صرافی بایننس (زرد)، احساسات مثبت (قرمز) و قیمت تزوس (سبز)

در سوی دیگر ارز XTZ توانست تقاضا برای خوددر بازار مشتقه را حفظ نماید؛ فاندینگ ریت این کوین در صرافی بایننس نسبتا بالا باقی ماند. با این وجود، میزان نسوان این ارز طی روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است که می‌تواند منجر به توقف روند رو به رشد قیمتی آن شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا