کیف پول

معرفی کیف پول abra و آموزش استفاده از آبرا ولت

کیف پول Abra یک کیف پول گرم با پلتفرم ساده موبایلی است که به دارندگان ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد که ارزهای دیجیتال، سهام و ETF را در آن نگهداری کنند. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد آبرا بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کیف پول abra توسط بیل بارهیت در سال ۲۰۱۴ در سیلیکون ولی راه‎‌اندازی شد. سپس دفتر دیگر در فیلیپین نیز تاسیس شد. این اپلیکیشن به عنوان یک برنامه سرمایه‌گذاری شروع به کار کرد که به کاربران خود امکان سپرده‌گذاری در ارزهای فیات، سهام و ETF را می‌داد. سپس، در سال ۲۰۱۷ شروع به پشتیبانی از بیت کوین کرد و در پایان همان سال از BTC، LTC، BCH، ETH و بیش از ۵۰ ارز فیات پشتیبانی کرد. سال بعد، آبرا ۲۰ ارز دیجیتال دیگر نیز اضافه کرد.

اما این والت چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می توان از آن در سرمایه‌گذاری ونگهداری دارایی ارزدیجیتال خود استفاده کرد؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات را متوجه شوید.

کیف پول abra چیست؟

Abra یک اپلیکیشن تلفن همراه است که امکان نصب برروی اندروید و iOS را دارد و به کاربران اجازه می‌دهد که کریپتوکارنسی، سهام، ETF و سایر دارایی‌ها را از هرجایی که هستند، بتوانند خریداری کنند. کیف پول رمزارز Abra در سال ۲۰۱۴ راه‎‌اندازی شد و اکنون از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال و ۵۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌هایی همچون رابط کاربری ساده، پشتیبانی بسیار قوی از ارزهای دیجیتال و روش سرمایه‌گذاری ساده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کیف پول ابرا را می‌توان اولین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری جهانی دانست که برای آینده امور مالی طراحی شده است. کاربران بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان می‌توانند از کیف پول abra برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش و نگهداری ارزهای دییجیتال استفاده کنند.

آبرا ولت همانند سایر کیف پول‌های رمزارزی، امکان نگهداری بیت کوین به مدت طولانی را فراهم می‌کند. کلیدهای خصوصی در برنامه Abra در تلفن شما نگهداری می‌شوند. شرکت توسعه‌دهنده Abra  کلیدهای خصوصی را نگه نمی‌دا‌رد و کنترل کلیدهای خصوصی را به کاربر واگذار کرده تا کاربران بتوانند کنترل کامل بر بیت کوین خود داشته باشند.

کیف پول abra همانند سایر کیف پول‌های کریپتو، زمان راه‎‌اندازی یک عبارت بازیابی (seed) به شما می‌دهد. این عبارت بازیابی ۱۳ کلمه‌ای را می‌توان برای بازیابی وجوه رمزارز در هر بار استفاده از این والت در هر دستگاهی استفاده کنید. اگر به تلفن همراهی که برنامه Abra را روی آن نصب کرده‌اید، دسترسی ندارید، می‌توانید از این عبارت برای دسترسی به آن در دستگاه جدید استفاده کنید.

ویژگی‌های والت ابرا

ویژگی‌های کیف پول abra
  • پشتیبانی از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال: کیف پول abra از ۲۰۰ ارز دیجیتال در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. اما دسترسی به رمزارزها در هر نقطه از جهان متفاوت است (برای مثال، کاربران امریکا فقط به بیش از ۹۰ ارز دیجیتال دسترسی دارند).
  • پشتیبانی از بیش از ۴۰ ارز فیات: کیف پول بیت کوین Abra از USD، GBP، EUR، JPY، SGD، CAD، HKD، AUD و بیش از ۴۰ ارز فیات دیگر پشتیبانی می‌کند.
  • نقل و انتقالات ارز رایگان: کیف پول abra امکان انتقال پول بین ارزها را به صورت رایگان انجام می‌دهد. یعنی برای انجام معامله نیاز به پرداخت کارمزد درصد ثابت یا کارمزد نرخ ثابتی نخواهید داشت. چراکه والت ابرا از طریق اسپرد کسب درآمد می‌کند (اسپرد قبل از انجام مبادله در داخل برنامه اعلام می‌شود).
  • اپلیکیشن موبایل: آبرا ولت، اپلیکیشنی موبایل و رایگان برای iOS یا اندروید است. تاکنون نسخه‌ای برای  دسکتاپ یا وب ارائه نکرده است.
  • استفاده ساده: کیف پول abra رابط کاربری ساده‌ای دارد که تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را ساده کرده است. بسیاری این والت را به دلیل رابط کاربری ساده‌اش تحسین می‌کنند.
  • امکان سپرده و برداشت استیبل کوین: ابرا والت، امکان واریز و برداشت استیبل کوین را نیز به قابلت‌های خود اضافه کرده است. بنابراین می‌توان سپرده‌ها و برداشت‌های استیبل کوین Tether، Paxos، TrueUSD و DAI را با این والت انجام داد.
  • دارایی‌های سنتی موجود: همانند والت Robinhood و سایر اپلیکیشن‌ها، کیف پول ابرا، اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در همان برنامه‌ای که در آن سهام، اوراق قرضه، ETF و سایر دارایی‌های سنتی را معامله می‌کنید را می‌دهد.
  • ساخت پورتفولیو: با کمک این والت می‌توانید سبد سرمایه‌گذاری بسازید.
والت آبرا
  • واریز وجوه از طریق کارت اعتباری یا حواله بانکی: کیف پول abra به شما امکان واریز از طریق مسترکارت، ویزا، امریکن اکسپرس یا حواله‌های بانکی را فراهم کرده است. حتی اگر در حال حاضر هیچ رمزارزی ندارید، با این والت می‌توانید اولین ارز دیجیتال را خریداری کنید.
  • پشتیبانی از سپرده‌ها و برداشت‌های رمزارزی: والت آبرا همچنین از سپرده‌ها و برداشت‌ها در ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. یعنی امکان انتقال پول به کیف پول آبرا یا انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول دیگری فراهم شده است.
  • کیف پول موبایل: Abra از ارزهای دیجیتال در سرورهای خود یا در صرافی خود نگهداری نمی‌کند. بلکه تمامی‌رمز ارزها در دستگاه خودتان نگهداری می‌شوند. درواقع، کیف پول موبایلی آبرا هم برای سرمایه‌گذاری و هم به عنوان کیف پول استفاده می‌شود.
  • موجود در بیش از ۱۵۰ کشور: کیف پول آبرا را می‌توان در بیش از ۱۵۰ کشور از طریق فروشگاه Google Play یا Apple App Store دانلود و نصب کرد.
  • انتقال پول بدون اصطکاک: کیف پول abra به کاربران امکان ارسال بدون اصطکلاک را در هر زمانی را می‌دهد. ویژگی انتقال پول همتا به همتای Abra باعث می‌شود که فوراً ارزهای فیات یا رمزارز را در هر نقطه از جهان ارسال و دریافت کنید.
  • برگزاری دوره آموزشی ۱۰ روزه کریپتو: کیف پول آبرا، یک دوره آموزش رمزارز دارد که به صورت ایمیلی، آموزش‌های این دوره را در ‍۱۰ روز برای شما ارسال می‌کند؛ از همه اطلاعاتی کلیدی این صنعت گرفته تا ایجاد کیف پول و بهترین شیوه‌های امنیتی را آموزش می‌دهد. بنابراین در صورت مبتدی بودن می‌توانید در این دوره ثبت نام کنید تا هر روز صبح مقاله‌ای به صورت رایگان برای شما ارسال شود.
  • ایده‌‌آل برای کاربران در ایالات متحده، اروپا و فیلیپین: دفتر مرکزی Abra در سیلیکون‌ولی واقع شده است و دفتر دیگری در مانیل دارد. ابتدا کیف پول abra در ایالات متحده و فیلیپین راه‎‌اندازی شد و سپس به بیش از ۱۵۰ کشور گسترش یافت. اکنون آبرا از بانک‌های ایالات متحده و فیلیپین (از جمله برداشت عابربانک برای کاربران فیلیپین) پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، کاربران در ایالات متحده، اروپا و فیلیپین می‌توانند با استفاده از حواله‌های بانکی به آبرا پول واریز کنند.
  • خرید کریپتو با پول نقد: کاربران در فیلیپین می‌توانند از طریق ۷-Eleven  (هر ۷-Eleven با ECPay) یا یکی از عابربانک‌های مجاز Abra، ارز دیجیتال را با پول نقد خریداری کنند.

کیف پول abra چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار کیف پول abra

Abra ترکیبی از یک برنامه سرمایه‌گذاری (مانند Robinhood) و یک برنامه کیف پول ارز دیجیتال (مانند Mycelium) است. شما می‌توانید سبد خود را با خرید صدها ارز دیجیتال مختلف ایجاد کنید. همچنین امکان خرید سهام معمولی، اوراق قرضه، و ETF ها، در میان سایر دارایی‌ها را دارید.

کیف پول Abra برای اکثر کاربران، همانند یک برنامه سرمایه‌گذاری یا کیف پول استاندارد کار می‌کند. اما یک تفاوت اساسی در نحوه عملکرد Abra وجود دارد؛ تمام سرمایه‌ها به صورت پیش فرض، بیت کوین هستند. اگر قسمت‌های خاصی از حساب خود را برای نگهداری ارزهای مختلف درنظر بگیرید، این قسمت‌ها به جای قیمت بیت کوین، روی قیمت خودشان ثابت می‌شوند. آبرا از این سیستم جهت دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تر به پول استفاده می‌کند و در عین حال کنترل بیشتری به آنها می‌دهد. همچنین به آبرا اجازه می‌دهد تا هر یک از سیستم‌ها را با استفاده از قراردادهای هوشمند، خودکار کند. قراردادهای هوشمند Abra به طور خودکار تغییرات قیمت بیت کوین را در برنامه کنترل می‌کند.

انتخاب اینکه آیا حساب کیف پول abra خود را به بیت کوین یا دلار تبدیل کنید، مهم است. در زیر دلیل این اهمیت آمده است.

شخص A یک بیت کوین به ارزش ۱۰۰۰۰ دلار در حساب Abra خود دارد. اگر قیمت بیت کوین ۵۰ درصد کاهش یابد، شخص A همچنان صاحب ۱ بیت کوین است، اما ارزش آن ۱ بیت کوین اکنون ۲۵۰۰ دلار شده است. اگر قیمت بیت کوین تا ۵۰ درصد افزایش یابد، شخص A همچنان صاحب ۱ بیت کوین است، اما ارزش آن ۱ بیت کوین، اکنون ۱۵۰۰۰ دلار است.

شخص B  یک بیت کوین به ارزش ۱۰۰۰۰ دلار در حساب Abra خود نگه می‌دارد، با این تفاوت که او انتخاب می‌کند که حساب خود را به USD تبدیل کند. اگر قیمت بیت کوین ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، اکنون شخص B صاحب ۲ بیت کوین است که در مجموع ۱۰۰۰۰ دلار ارزش دارد. اگر قیمت بیت کوین تا ۵۰ درصد افزایش یابد، در آن صورت شخص B اکنون ۰.۶۶ بیت کوین دارد، اما همچنان ارزش آن ۱۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

می‌توانید نحوه نگهداری دارایی را در حساب خود انتخاب کنید، سپس به مبادله بپردازید. اگرچه وجوه Abra شما همیشه در BTC نگهداری می‌شود. بنابراین تمامی‌ دارایی بیت کوین است اما با این وجود می‌توانید یکی از صدها ارز پشتیبانی شده در برنامه Abra را نیز انتخاب کنید.

کارایی کیف پول abra

کاربرد والت آبرا

شما در Abra ثبت نام کرده و می‌توانید وجوه خود را از طریق انتقال بانکی یا کارت اعتباری، سپرده‌گذاری کنید. سپس با خرید دارایی‌های مختلف، سبد خود را ایجاد می‌کنید. علاوه براین، امکان نگهداری پول در آبرا برای مدت طولانی وجود دارد که در این صورت وجوه در دستگاه تلفن شما نگهداری می‌شوند. یا می‌توانید پول خود را به کیف پول دیگری انتقال دهید.

در ادامه، فرایند‌های مهمی‌ که هنگام تعامل با والت آبرا از آن استفاده خواهید کرد، آمده است:

۱. برنامه را برای iOS یا Android دانلود کنید.

۲. با استفاده از مستر کارت، ویزا، امریکن اکسپرس یا حواله بانکی، دارایی خود را به کیف پول abra منتقل کنید.

۳. سبد خود را بسازید و از میان صدها ارز دیجیتال پشتیبانی شده همراه با سهام، ETF و سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری سنتی می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۴. می‌توانید سرمایه خود را مبادله کنید، نگه دارید یا به یک کیف پول خارجی برگردانید.

شما می‌توانید از کیف پول abra در دستگاه تلفن همراه خود برای مشاهده و مدیریت پورتفولیو استفاده کنید. می‌توانید مبادله ارزهای دیجیتال را براساس روند حرکت قیمت و موقعیت انجام دهید. اگر زمانی دسترسی به دستگاه همراه iOS یا Android خود را ازدست دادید، می‌توانید از عبارت بازیابی ۱۳ کلمه‌ای خود برای دسترسی به دارایی‌ها در والت آبرا استفاده کنید.

قیمت و کارمزد آبرا ولت

شما می‌توانید به صورت رایگان کیف پول abra را در iOS یا Android نصب کنید.

اکثر سپرده‌ها و برداشت‌های Abra رایگان هستند. فقط هنگام برداشت ارزهای دیجیتال، هزینه شبکه از شما دریافت می‌شود. هر گونه سپرده‌ای که با استفاده از کارت‌های اعتباری American Express مستقر در ایالات متحده انجام شود، ۴٪ کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. Abra از Simplex برای سپرده‌های Visa و MasterCard استفاده می‌کند و شما هزینه‌های مشابهی را از طریق Simplex پرداخت خواهید کرد.

کارمزد واریز به والت آبرا

واریز به abraکارمزد
واریز وجوه از طریق بانک آمریکا یا فیلیپینرایگان
واریز وجوه از طریق Wires در آمریکامطابق با برنامه ابرا وایر (Abra Wire Program)
واریز وجوه  از طریق یک بانک گواتمالامطابق با inBestGo
واریز وجوه  از طریق اپلیکیشن  Visa یا MasterCardمطابق با Simplex
 اضافه کردن وجوه از طریق ویزا یا مسترکارت از طریق وب سایتمطابق با MoonPay
اضافه کردن وجوه از طریق سپرده کریپتورایگان
Abra برای دریافت ارز دیجیتال از کیف پول یا صرافی غیر Abra هزینه شبکه‌ دریافت نمی‌کند. آن کیف پول یا صرافی ممکن است هزینه شبکه‌ را برای ارسال به کیف پول Abra از شما دریافت کند. لطفا هزینه‌ها را از طریق همان شرکت بررسی کنید.

برداشت از کیف پول abra

برداشت از arbaکارمزد
برداشت از طریق بانک آمریکا یا فیلیپینرایگان ابرا برای برداشت بانکی کارمزدی دریافت نمی‌کند. برخی از بانک‌های فیلیپین ممکن است هزینه کمی ‌را برای نقل و انتقالات دریافت کنند. اما UnionBank هیچ کارمزدی ندارد.
برداشت از طریق عابر بانک (فیلیپین)تا ۲%
برداشت از طریق Cryptoهزینه شبکه برای اطمینان از تایید تراکنش شما توسط شبکه استخراج بیت کوین، هزینه شبکه را باید بپردازید. هزینه‌های واقعی براساس حجم شبکه بیت کوین در نوسان است. کارمزد شبکه در زمان تراکنش محاسبه می‌شود و همیشه قبل از تکمیل تراکنش در مرحله تأیید نشان داده می‌شود. ابرا از این هزینه سودی نمی‌برد.

هزینه تبادل بین ارزها

نحوه تبادلکارمزد
تبادل بین ۲ ارز دیجیتالرایگان

هزینه ارسال وجوه به کیف پول abra

ارسال وجوهکارمزد
وجوه را به کیف پول آبرا دیگری ارسال کنیدرایگان
Abra برای «ارسال وجوه» به کیف پول آبرا دیگر، کارمزد دریافت نمی‌کند. با این حال، اگر رمزارزی را از کیف پول خود به کیف پول کاربر دیگری واریز کنید، هزینه شبکه دریافت می‌شود.

هزینه شبکه

هر زمانی که برداشت ارز دیجیتال انجام شود، یک کارمزد شبکه دریافت می‌شود (کارمزد شبکه بسته به شبکه آن ارز دیجیتال متفاوت است).در مجموع اگر از ویژگی‌های واریز و برداشت Abra’s Teller استفاده می‌کنید، میزان کارمزد ۲ درصد هزینه پرداخت خواهد بود.

اطلاعات کامل در مورد ساختار هزینه آبرا را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

چگونه از کیف پول آبرا استفاده کنیم؟

نماد کیف پول abra

راه‎‌اندازی و استفاده از کیف پولabra بسیار آسان است. ۵ مرحله زیر را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی از آبرا والت خود استفاده کنید.

۱. دانلود اپلیکیشن Abra

۲. تنظیم کیف پول و واریز وجه از حساب بانکی

۳. تنظیم عبارت بازیابی

۴. مدیریت دارایی و پورتفولیو

۵. برداشت سرمایه

در ادامه راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از کیف پول abra آمده است.

مرحله اول، دانلود اپلیکیشن Abra

اولین قدم برای استفاده از کیف پول abra دانلود نسخه رایگان iOS یا Android آن است. این نسخه در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است. اما در آمریکا برای ساکنان نیویورک، هاوایی و کانکتیکات در دسترس نیست.

مرحله دوم، تنظیم کیف پول و واریز وجه از حساب بانکی

پس از دانلود، وجه موردنظر خود را به کیف پول واریز کنید. اگر در آمریکا، فیلیپین یا اروپا هستید، از طریق کارت اعتباری (ویزا، مسترکارت، یا امریکن اکسپرس) می‌توانید وجوه را از طریق حواله بانکی به والت آبرا انتقال دهید. روش دیگر برای انتقال وجه از طریق انتقال وایر است که در دسترس کاربران آمریکا است.

والت آبرا از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که می‌توان از آنها برای تامین مالی والت خود استفاده کرد. اکنون که وجوه شما به کیف پول واریز شده است، می‌توانید روی ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این اپلیکیشن، سرمایه‌گذاری کنید.

مجموعه‌های مختلفی از محدودیت‌های واریز و برداشت مانند ۴۰۰۰ دلار در روز، ۸۰۰۰ دلار در هفته و ۱۶۰۰۰ دلار در ماه برای کیف پول آبرا در نظر گرفته شده است.

مرحله سوم، تنظیم عبارت بازیابی

زمانی‌که برای اولین بار اپلیکیشن را دانلود و نصب می‌کنید، عبارت بازیابی به شما داده می‌شود. عبارت بازیابی که به عنوان عبارت پشتیبان یا seed کیف پول نیز شناخته می‌شود، از ۱۳ کلمه تشکیل شده است که مختص شماست. شما می‌توانید از این عبارت برای بازیابی وجوه خود از هر نقطه و در هر زمانی استفاده کنید.

پس از مشاهده عبارت بازیابی ۱۳ کلمه‌ای، آن را باید یادداشت کنید و یک کپی از آن را در جایی امن نگه دارید. اگر عبارت بازیابی شما به دست شخص دیگری بیافتد، به راحتی می‌تواند به دارایی‌های رمزارزتان دسترسی داشته باشد.

پس از کپی کردن seed کیف پول، برای تأیید نهایی روی «تأیید عبارت» کلیک کنید. آخرین اعلانی که پس از تایپ دقیق seed کیف پول دریافت می‌کنید، تاییدیه‌ای است که نشان می‌دهد که کیف شما رسما ایمن شده است.

مرحله چهارم، مدیریت دارایی و پورتفولیو

والت آبرا

در گوشه سمت راست بالای برنامه موبایل آبرا، روی گزینه “Add” بزنید. از اینجا می‌توانید ارزهای دیجیتال، سهام و ETF را به سبد خود اضافه کنید. دارایی‌ای را که می‌خواهید به پورتفولیوی خود اضافه کنید را انتخاب کرده تا به طور خودکار در صفحه اصلی Abra به شما نمایش داده شود. اکنون، روی دکمه “exchange” کلیک کنید و منبع سرمایه مورد نظر خود را تهیه کنید.

اگر به خرید و فروش علاقه دارید، ابتدا باید دارایی مورد نظر خود را برای معامله انتخاب کنید. قبل از معامله، مطمئن شوید که نرخ‌ها را بررسی کرده‌اید و در نهایت معامله را تایید کنید.

مرحله پنجم، برداشت سرمایه

استفاده از کیف پول abra برای واریز و برداشت بسیار ساده است. برای این کار می‌توانید از روش‌های انتقال بانکی، عابر بانک و حتی ارز دیجیتال استفاده کنید. برای برداشت بانکی با استفاده از کارت‌های اعتباری امریکن اکسپرس مستقر در آمریکا، ۴ درصد کارمزد دریافت می‌شود.

چرا کیف پول آبرا انتخاب مناسبی است؟

Abra یک اپلیکیشن سرمایه‌گذاری جهانی است که در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد از طریق کارت‌های اعتباری، حواله‌های بانکی یا پول نقد، پول واریز کنید. سپس از آن پول برای خرید بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال، بیش از ۴۰ ارز فیات، سهام، ETF و سایر دارایی‌ها استفاده کنید.

Abra به عنوان یک برنامه پورتفلیو و هم کیف پول بیت کوین عمل می‌کند. وجوه موجود در حساب Abra شما را می‌توان به هر ارزی منتقل کرد، البته آنها به طور رسمی به صورت بیت کوین نگهداری می‌شوند. برنامه Abra کلیدهای خصوصی شما را در دستگاه شما نگه می‌دارد و آن کلیدهای خصوصی هرگز از دستگاه شما خارج نمی‌شوند. شما می‌توانید بیت کوین خود را در هر زمان با یک عبارت بازیابی ۱۳ کلمه‌ای که هنگام راه‎‌اندازی برنامه ایجاد می‌شود، بازیابی کنید.

در نهایت، Abra سرمایه‌گذاری در کریپتو را سریع، آسان و مقرون به صرفه می‌کند. همچنین عملکرد این برنامه هر سال به رشد خود ادامه می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا