کیف پول

بهترین کیف پول گرم (نرم افزاری) مناسب استیکینگ کدام است؟

امروزه کیف پول گرم ارز دیجیتال ابزاری ضروری برای خرید، فروش و معامله رمزارزها است. اما علاوه بر سرویس‌های مرسومی که کیف پول‌های کریپتویی ارائه می‌دهند، برخی کیف پول‌ها در ازای ذخیره دارایی کاربران، به آنها سود می‌دهند. این کار چیزی شبیه سپرده‌گذاری در سیستم‌های بانکی است که افراد با پس‌انداز پول خود در یک حساب بلندمدت یا کوتاه‌مدت، سود دریافت می‌کنند. اما چه کیف پول‌هایی از سرویس استیکینگ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و بهترین کیف پول نرم افزاری استیکینگ کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

مفهوم استیکینگ

ابتدا اجازه دهید به طور مختصر مفهوم استیکینگ را با هم مرور کنیم. هرچند ما در مقاله اختصاصی استیکینگ ارز دیجیتال هم به تشریح کامل این سرویس پرطرفدار پرداختیم. به طور خلاصه استیکینگ روشی برای کسب درآمد با نگه‌داری برخی ارزهای دیجیتال در ولت یا یک صرافی ارز دیجیتال است. این کار تنها مختص ارزهای دیجیتالی‌ است که بر اساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) اجرا می‌شوند. در این بلاکچین‌ها، استیکینگ مکانیزمی‌ است که جایگزین ماینینگ برای حفظ ایمنی دفتر کل و تایید تراکنش‌ها شده است. بنابراین کاربران به جای استفاده از دستگاه‌های ماینر هزینه‌بر و  پرمصرف، می‌توانند با استیکینگ رمزارزهای خود، هم به امنیت شبکه کمک کرده و هم پاداش رمزارزی دریافت کند. اما برای استیکینگ از کدام کیف پول‌های نرم افزاری می‌توان استفاده کرد؟ در ادامه به معرفی بهترین کیف پول نرم افزاری استیکینگ می‌پردازیم. 

بهترین کیف پول نرم افزاری استیکینگ

حوزه کریپتوکارنسی بی شباهت به یک میدان جنگ تمام عیار نیست و همه (کاربران و نهادهای مختلف) می‌خواهند در این نبرد پیروز شوند. از این رو ابزارهایی مانند کیف پول‌های رمزارزی، هر روز به قابلیت‌های جدیدتری مجهز شده تا مخاطبان بیشتری را برای استفاده از خود ترغیب کنند. از امکان مبادلات داخلی گرفته تا سواپ ارزها و استیکینگ، مواردیست که در بسیاری از ولت‌ها پشتیبانی می‌شود. ما در این قسمت لیستی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری از نظر امنیت، اعتماد و سهولت کاربری را برای استیکینگ به شما معرفی می‌کنیم. 

نکته: توجه داشته باشید که مقدار پاداش استیکینگ مستقیماً با تعداد کوین‌هایی که دارید (ذخیره شده در کیف پول) متناسب است و درصد سود سالانه بسته به نوع کوین از ۵٪ تا ۳۵٪ یا حتی بیشتر متغیر است. 

۱. اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف پول نرم افزاری استیکینگ اتمیک ولت

اتمیک ولت یکی از امن‌ترین و غیرمتمرکز ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که کاربران می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های مختلفی را در آن ذخیره کنند. این کیف پول به افراد اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را در ازای دلار، یورو و ارزهای محلی نیز خریداری کنند که این قابلیت به دلیل تحریم‌های مختلف مالی برای کاربران ایرانی چندان کاربردی نیست! در حال حاضر اتمیک ولت برای پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل از جمله ویندوز، مک، اوبونتو، اندروید و iOS در دسترس است. کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزارزی خود را به اعتبارسنج‌ها واگذار و بدون هیچ کارمزدی پاداش استیکینگ دریافت کنند. مهمترین ویژگی‌های استیکینگ در اتمیک ولت عبارتند از: 

  • استیکینگ ارزهای دیجیتال متنوع (کازماس، تزوس، ترون، آنتولوژی، الگوراند، نئو، وی چین)
  • امکان انتخاب ولیدیتور بدون پرداخت کارمزد
  • استیکینگ هر مقدار کوین بدون محدودیت
  • آن استیک کردن دارایی (خارج کردن از استیکینگ) در هر زمانی

۲. تراست ولت ( Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری استیکینگ تراست ولت

بعید است که کاربر کریپتوکارنسی باشید و حداقل یک‌بار نام تراست ولت را به عنوان یک کیف پول نرم افزاری استیکینگ نشنیده باشید. تراست ولت یکی از محبوبترین و قابل اعتمادترین کیف پول‌های گرم ارز دیجیتال است که با پشتیبانی صرافی بایننس راه‌اندازی شده و از رمزارزها و شبکه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در کنار قابلیت‌های متنوعی که ارائه می‌دهد (مبادله، سواپ و پشتیبانی از Dappهای مختلف)، از استیکینگ هم پشتیبانی می‌کند و یکی از متنوع ترین لیست‌های ارزی را برای استیکینگ و کسب سود به کاربران ارائه می‌دهد. مهمترین ویژگی‌های استیکینگ در تراست ولت عبارتند از:

  • پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها (تزوس، کازماس، وی چین، ترون، آیوتکس، الگوراند، کالیستو، توموچین)
  • رابط کاربری آسان
  • قابل نصب بر روی تلفن همراه
  • امکان انتخاب ولیدیتور بدون پرداخت کارمزد
  • دارای پشتیبانی صرافی بایننس

کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)

اکسودوس؛ کیف پول نرم افزاری استیکینگ

اکسودوس یک کیف پول نرم‌افزاری غیرحضانتی و چندارزی است که تقریباً برای تمام پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده است. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکسودوس، رابط کاربری جذاب آن باشد. با توجه به تمرکز سازندگان این کیف پول بر رابط کاربری، استفاده از آن برای افرادی که به دنبال پیچیدگی‌های مرسوم نیستند، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. ارزهای دیجیتالی که در کیف پول اکسودوس قابلیت استیکینگ دارند، به‌عنوان Earn Reward معرفی شده‌اند. در حال حاضر ۷ ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس قابلیت استیکینگ را دارند و شما می‌توانید از طریق آن‌ها درآمد کسب کنید. مهمترین ویژگی‌های استیکینگ در اکسودوس عبارتند از:

  • استیکینگ ۷ ارز دیجیتال نئو، آنتولوژی، وی چین، تزوس، کاردانو، الگوراند، اتم
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • رابط کاربری جذاب و ساده
  • امکان استفاده درپلتفرم‌های مختلف (اندروید، iOS و دسکتاپ)

۴. کیف پول گواردا (Guarda)

کیف پول نرم افزاری استیکینگ گواردا

گواردا یک کیف پول نرم افزاری استیکینگ با رابط کاربری ساده برای استفاده، ایمن با پشتیبانی بیش از ۱۰۰ دارایی دیجیتال است. این یک کیف  چند امضایی برای وب، دسکتاپ، مرورگر کروم (برنامه افزودنی) و موبایل در دسترس است و به دلیل ویژگی غیرحضانتی خود، کاربران کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارند. این  کیف پول از قابلیت استیکینگ برای ارزهای مبتنی بر اثبات سهام پشتیبانی می‌کند و افراد قادرند در ازای نگهداری ارزهای خود درآمدی منفعل کسب کنند. مهمترین ویژگی‌های استیکینگ در گواردا عبارتند از:

  • استیکینگ ارزهای کاردانو، تزوس، بایننس کوین
  • استیکینگ هر مقدار کوین بدون محدودیت
  • آن استیک کردن دارایی (خارج کردن از استیکینگ) در هر زمانی

۵. کیف پول Air Gap

کیف پول نرم افزاری استیکینگ ایر گپ

کیف پول Air Gap یک کیف پول امن چند ارزی است که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای کیف پول‌های سخت‌افزاری عمل کند. کاربران با نصب اپلیکیشن Air Gap این امکان را دارند تا گوشی هوشمند خود را به یک ولت سخت‌افزاری تبدیل کنند. در حال حاضر، کیف پول Air Gap از بیت کوین، اتریوم، کازماس، تزوس و سایر توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیف پول مجهز به یک بستر مبادلاتی است تا کاربران بتوانند در آن کوین‌های خود را مبادله کنند. اما ویژگی‌های Air Gap به همینجا ختم نمی‌شود. این ولت از قابلیت استیکینگ و تفویض اختیار برای تزوس هم پشتیبانی می‌کند. tezosAirGap یک اعتبارسنج با الگوریتم PoS برای تزوس است که کاربران با ارسال تزوس خود به آن می‌توانند به اعتبارسنج در این شبکه تبدیل شوند و پاداش استیکینگ دریافت کنند. سه مورد از ویژگی‌های استیکینگ در Air Gap عبارتند از: 

  • امنیت بالا (شبهه سخت‌افزاری)
  • کیف پول نرم افزاری ویژه دسکتاپ
  • پشتیبانی از استیکینگ تزوس (XTZ)، گلیمر (GLMR)، ریور (RIVER)

روش‌های دیگر استیکینگ: صرافی‌ها و کیف پول سخت‌افزاری

روش های استیکینگ ارز دیجیتال

گزینه دیگر استیکینگ، سپرده‌گذاری در برخی صرافی‌های کریپتو است. امروزه با استقبال کاربران از این سرویس جدید، برخی صرافی‌های پیشرو هم از استیکینگ رمزارزها پشتیبانی می‌کنند. مهمترین صرافی‌ها برای استیکینگ ارز دیجیتال عبارتند از:

  • بایننس (Binance)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • کراکن (Kraken)
  • هیوبی (Huobi)
  • کوکوین (KuCoin)

همچنین استفاده از کیف پول‌های سرد (سخت افزاری) برای استیکینگ رمزارزها  امکان‌پذیر است. یکی از یکی از محبوب‌ترین ولت‌های سخت‌افزاری  لجر نانو است که به کاربران خود از دو طریق استیکینگ را ارائه می‌دهد: 

۱. استفاده از اپلیکیشن لجر لایو (Ledger Live)

۲. استفاده از یک اپلیکیشن کیف پول واسط

مورد اول، کاربر را ملزم به نصب اپلیکیشن لجر لایو و ایجاد حساب کاربری می‌کند. پس از آن، وجوه در آن قابل نمایش و گزینه استیکینگ به طور خودکار فعال می‌شود. مورد دوم، مشابه مورد اول است با این تفاوت که کاربر پس از نصب اپلیکیشن لجر لایو باید یک کیف پول شخص ثالث مناسب را برای مدیریت دارایی خود انتخاب کند.

از ریسک استیکینگ باخبر شوید!

ریسک در استیکینگ

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، امروزه تنوع سرویس‌دهی کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار افزایش یافته است. هرچند این این کیف پول‌ها برای شروع سرمایه‌گذاری و استیکینگ گزینه‌ای بسیار مناسب‌اند، اما ابتدا بهتر است از ریسک‌های این کار هم باخبر شوید. مثلا؛ پاداش استیکینگ ممکن است بلافاصله پس از سپرده‌گذاری داراییتان پرداخت نشود و پس از روزها یا هفته‌ها به دست شما برسد. (این کاملاً بستگی به شبکه‌ و کوین موردنظر شما دارد). در برخی شبکه‌ها، اعتبارسنج‌ها کنترل کاملی بر پاداش کاربران دارند. آن‌ها پس از گرفتن حق کمیسیون، پاداش‌های هر کاربر را محاسبه می‌کنند. این روند ممکن است سریعاً محاسبه شود یا مدتی طول بکشد. پس بهتر است این موارد را در برای هر اعتبارسنج تحقیق کنید و بدانید که پاداش‌ها چگونه بین کاربران تقسیم می‌شوند.

ما در این مقاله سعی داشتیم بهترین کیف پول نرم افزاری استیکینگ را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما تجربه‌ای در خصوص استیکینگ در این پلتفرم‌ها دارید، لطفاً آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ قابلیتی است که در آن کاربران با بلاک کردن ارزهای دیجیتال خود، سود رمزارزی دریافت می‌کنند. این سود بر اساس نوع ارز و شبکه آن متفاوت است.

بهترین کیف پول گرم استیکینگ کدام است؟

امروزه ولت های نرم افزاری زیادی خدمات استیکینگ را ارائه می‌دهند که در این بین تراست ولت و اتمیک ولت جزو شناخته شده ترین‌ها هستند.  

آیا استیکینگ در کیف پول ارز دیجیتال ایمن است؟

یکی از ریسک‌های استیکینگ، استفاده از اعتبارسنج نامعتبر است که ممکن است سود شما را پرداخت نکند یا پس از مدتی از فعالیت باز ایستد.

کدام رمزارزها از قابلیت استیکینگ پشتیبانی می‌کنند؟

به طور کلی رمزارزهایی که بلاکچین آنها مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام یا زیرمجموعه‌ای از آن است، از استیکینگ پشتیبانی می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد الکترونیک، علاقه‌مند به مباحث حوزه تکنولوژی، ارز دیجیتال و عاشق نوشتن هستم. اینجا قصد دارم اطلاعاتی که در حوزه بلاکچین و رمزارزها کسب کرده‌ام را با شما به اشتراک بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا