اخبار آلت کوین ها

کاردانو با پروژه Midnight به دنبال حفظ حریم خصوصی می‌رود

Midnight می‌تواند اطلاعات حیاتی تراکنش‌ها را از دید دیگران حفظ می‌کند

علی‌رغم خبرهای منفی زیادی که این روزها در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، توسعه شبکه کاردانو (Cardano) ادامه دارد. تیم توسعه کاردانو درحال ساخت بلاکچین حافظ حریم خصوصی جدیدی است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، این خبر در تاریخ ۱۸ نوامبر توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، هم‌بنیان‌گذار این شبکه، در توییتر اعلام شد. نام این شبکه Midnight (به معنی نیمه‌شب) است.

چارلز هاسکینسون اظهار کرد که میدنایت شبکه‌ای برای حفظ اطلاعات حساس تجاری و شخصی خواهد بود.

توسعه ادامه‌دار شبکه کاردانو و اخبار راه‌اندازی پروژه‌های جدید در این بلاکچین ممکن است تاثیر مثبتی بر روی احساس بازار نسبت به این ارز دیجیتال داشته باشد. بنا بر اطلاعات سایت لونار کرش (LunarCrush)، در هفته گذشته و همزمان با اعلام این خبر، میزان ذکر نام کاردانو در شبکه‌های اجتماعی ۱۸ درصد رشد یافته است.

افزون بر این، احساسات وزن‌دار بازار نسبت به کاردانو شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای بود. همان‌طور که در نمودار زیر مشهود است، احساسات بازار به این ارز طی هفته گذشته مثبت بود. یکی از دلایل این مساله می‌تواند تاثیر اندک ورشکستگی FTX بر روی اکوسیستم کاردانو باشد. ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، تنها ارز بزرگی بود که در صرافی FTX لیست نشده بود.

نمودار احساسات وزن‌دار از سرویس سانتیمنت
نمودار احساسات وزن‌دار کاردانو از سرویس سنتیمنت

این تلقی مثبت بر توکن‌های NFT کاردانو نیز اثرگذار بوده است. بر اساس داده‌های وبسایت opencnft، حجم معاملات NFTها در این شبکه در طی ۳۰ روز گذشته افزایشی ۵۷.۹۸ درصدی داشته است. افزون بر این، تعداد توکن‌های خرید و فروش شده نیز ۳۷ درصد رشد داشته است.

توکن‌های مربوط به مجموعه‌های مشهور نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. همان‌طور که در تصویر زیر مشهود است؛ تمامی مجموعه‌ها به جز Ape Society، شاهد رشد در قیمت کف و حجم معاملات بوده‌اند.

آمار کلکسیون‌های مشهور NFT شبکه کاردانو
آمار کلکسیون‌های مشهور NFT شبکه کاردانو

اما با وجود رشد علاقه به این شبکه، شاخص‌های فعالیت در شبکه به روند کاهشی خود ادامه داده است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه به طرز چشمگیری طی هفته گذشته از خود کاهش نشان داده است. سرعت انتقال توکن‌ها نیز کاهش یافته است. این شاخص بدین معنی است که نرخ انتقال آدا از یک والت به کیف پول دیگر کاهش داشته است.

نمودار فعالیت روزانه و سرعت انتقال ADA
نمودار فعالیت روزانه و سرعت انتقال ADA

داده‌های سرویس مساری (Messari) نشان می‌دهد که نوسان کاردانو در طول ماه اکتبر افزایشی ۱۸۸ درصدی داشته است که نشان‌دهنده ریسکی‌تر بودن این رمزارز نسبت به حالت عادی است.

قیمت کاردانو در زمان نگارش این مطلب ۰.۳۰۵۱ دلار است و ۲.۲۱ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا