کیف پول

آموزش اضافه کردن توکن به کیف پول متامسک؛ اضافه کردن تتر به متامسک

کیف پول متامسک، یکی از ابزارهای مهم و کارآمد دنیای ارزهای دیجیتال است که حفظ و نگهداری دارایی‌های دیجیتال را ممکن می‌سازد. کیف پول متامسک علاوه بر رمزارزها، امکان نگهداری توکن‌های NFT را نیز فراهم می‌کند. کاربران به وسیله این کیف پول می‌توانند به راحتی به Dapp ها متصل شده و به انجام معامله بپردازند. یکی دیگر از مزیت‌های این ولت، امکان افزودن توکن در متامسک است که به واسطه این فابلیت هر توکنی که متامسک از شبکه آن پشتیبانی کند را می‌توان به راحتی به این کیف پول اضافه کرد. در این مقاله به آموزش اضافه کردن توکن به کیف پول متامسک می‌پردازیم.

کیف پول متامسک از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند؟

شبکه های پشتیبانی شده توسط متامسک

کیف پول متامسک از چندین بلاکچین مختلف در دنیای کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند که اتریوم یکی از برجسته‌ترین آنهاست. با تمامی این اوصاف شما می‌توانید با استفاده از کیف پول متامسک از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 یا ERC-721 نگهداری کنید. علاه‌بر اتریوم، امکان نگهداری از توکن‌های شبکه‌های بی‌ان‌بی چین، آوالانچ، پالیگان، اُپتیمیسم، آربیتروم و غیره در این ولت وجود دارد.

متامسک از همه توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کند. البته لازم‌ به‌ ذکر است که نباید انتظار فیلتر کردن توکن‌ها از جانب متامسک را داشت، چرا که هر نوع توکن سازگار با استاندارد ERC20 را می‌توان به این کیف پول اضافه کرد. به‌طورکلی ۲ روش برای افزودن توکن در متامسک وجود دارد:

  • روش اول: به وسیله وارد کردن نام توکن مورد نظر، می‌توان توکن را به کیف پول اضافه کرد.
  • روش دوم: در این روش باید با وارد کردن آدرس توکن به اضافه کردن توکن پرداخت. این روش برای اضافه کردن توکن‌هایی که فقط آدرس آنها را در اختیار دارید یا توکن‌های کمتر شناخته شده استفاده می‌شود.
بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال

بایدها و نبایدهای افزودن توکن در متامسک

ثبت توکن در متامسک

افزودن توکن در متامسک شامل شرایط و ضوابطی است که پیش از انجام آن باید به آنها توجه کنید. در ادامه به بایدها و نبایدهای افزودن توکن در متامسک می‌پردازیم.

  1. همیشه به‌یاد داشته باشید که نباید به وب‌سایت‌های ناآشنا و بی‌اعتبار اعتماد کرد. متصل کردن کیف پولتان به وب‌سایت‌هایی که ادعای افزودن توکن را دارند، می‌تواند به قیمت از دست رفتن دارایی‌هایتان تمام شود.
  2. اگر هنگام تراکنش، با یک صفحه که حاوی Error یا خطاست روبه‌رو شدید، باید مراقب باشید. اگر روی صفحه خطا، عبارتی با مضمون هدایت به یک سایت یا صفحه جدید ظاهر شد، نباید روی لینک مربوط به آن کلیک کنید؛ زیرا امکان حمله فیشینگ وجود دارد.
  3. ممکن است برخی سایت‌های کریپتویی آدرس‌هایی را به عنوان آدرس توکن‌شان در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برای افزایش امنیت والت، از اضافه کردن توکن‌های ناشناس به کیف پول‌تان جدا خودداری کنید.

آموزش راه‌اندازی کیف پول متامسک

پیش از افزودن توکن در متامسک، باید این کیف پول را به یکی از روش‌های ممکن راه‌اندازی کنید. برای مثال ما پیشنهاد می‌کنیم که از افزونه این کیف پول استفاده کنید. اگر مرورگرتان گوگل کروم (Google Chrome) است، روی سه‌نقطه گوشه سمت راست صفحه آن کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات (settings) شوید. حالا از گزینه‌های سمت راست صفحه، روی بخشی با عنوان Extensions کلیک کنید.

حالا در مرحله بعدی می‌تواند متامسک را جست‌وجو و سپس آن را اضافه کنید. پس از افزودن متامسک و راه‌اندازی آن، نماد اختصاصی این کیف پول در گوشه سمت راست مرورگرتان قابل مشاهده خواهد بود. چنانچه اگر پس از همه این کارها نماد متامسک مشاهده نشد، روی گزینه Extensions کلیک و برای دسترسی سریع‌تر به افزونه این کیف پول، پسوند جدیدی را جست‌وجو و اضافه کنید.

مراحل آموزش اضافه کردن توکن به کیف پول متامسک

مراحل اضافه کردن توکن به متامسک

مرحله اول: کیف پول متامسک خود را باز کنید و وارد حساب کاربری‌تان شوید. حالا روی افزونه متامسک کلیک کنید و در صفحه اصلی والت روی گزینه Import tokens کلیک کنید.

افزودن توکن در متامسک

مرحله دوم: توکن مورد نظرتان را در بخش جست‌وجو وارد کنید. ما در اینجا قصد اضافه کردن تتر به متامسک را داریم. بنابراین نام Tether را در نوار جستجو تایپ می‌کنیم. سپس دکمه آبی رنگ Next در پایین صفحه را بفشارید.

اضافه کردن تتر به متامسک

مرحله سوم: در صفحه بعد توکن تتر به همراه موجودی آن نمایش داده می‌شود. برای اضافه کردن تتر به متامسک نیاز است روی دکمه Import tokens کلیک کنید. پس از آن توکن تتر به کیف پول متامسک اضافه خواهد شد.

تایید افزودن تتر به متامسک

آموزش افزودن توکن سفارشی در کیف پول Metmask

کیف پول متامسک امکان اضافه کردن توکن‌های سفارشی را برای کاربران مهیا کرده است. این روش بیشتر برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که تنها به آدرس قرارداد هوشمند توکن مورد نظر دسترسی دارید و یا توکنی ساخته‌اید و قصد اضافه کردن دستی آن به این والت را دارید. در ادامه با نحوه اضافه کردن توکن‌های سفارشی در متامسک آشنا می‌شویم.

مرحله اول: کیف پول متامسک را باز کنید و در صفحه اصلی کیف پول گزینه Import tokens را انتخاب کنید.

اضافه کردن توکن سفارشی در متامسک

مرحله دوم: در صفحه مربوط به اضافه کردن توکن، گزینه Custom token را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه custom token در متامسک

مرحله سوم: در باکس Token contract address باید آدرس قرارداد هوشمند توکن مورد نظر را وارد کنید. بعد از ورود آدرس توکن، بخش‌های Token symbol و Token decimal به صورت خودکار پر می‌شوند. سپس دکمه آبی رنگ add custom token را بفشارید.

وارد کردن آدرس توکن

مرحله چهارم: در انتها دکمه آبی رنگ Import tokens را کلیک کرده و توکن را به کیف پول اضافه کنید.

تایید فرایند اضافه کردن توکن

چرا کیف پول متامسک؟

متامسک یک کیف پول ارز دیجیتال همه‌کاره است که امکان ارتباط با شبکه اتریوم را از طریق مرورگرهایی همچون کروم (Chrome)، فایرفاکس (Firefox) و بریو (Brave) فراهم می‌کند. ضمناً این کیف پول امکان دسترسی به کیف پول‌های مرتبط با اتریوم (ETH) را هم ممکن می‌سازد و از طریق اپلیکیشن‌های موبایل هم قابل استفاده است. در مجموع، علاوه بر افزودن توکن در متامسک، موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این کیف پول محسوب می‌شوند:

  • کاربران این امکان را دارند تا از قابلیت مبادله همتابه‌همتا (P2P) برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند. این قابلیت باعث می‌شود که معاملات ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم‌های بازارساز خودکار (AMM) و از طریق DEX صورت بپذیرند.
  • انجام تبادل توکن‌ها از طریق بخش Swap متامسک امکان‌پذیر است.
  • امکان دسترسی به انواع DApp مبتنی بر اتریوم و مارکت‌های NFT از این طریق این کیف پول وجود دارد. افزودن توکن در متامسک یک دنیای نامحدود را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و می‌توان از سیستم مدیریتی یکپارچه آن بهره‌مند شد.
  • امکان ادغام متامسک با کیف پول بایننس (BSC) نیز برای کاربران وجود دارد و کاربران می‌توانند به این دو کیف پول به‌صورت آزادانه دسترسی داشته باشند.
  • با توجه به استانداردهای ERC17 و ERC20، امکان شناسایی و ایجاد چندین آدرس به‌صورت همزمان وجود دارد.
  • تراکنش‌های کریپتوکارنسی در متامسک در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسند.
  • در متامسک می‌توان به شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Rinkeby متصل شد.
راه‌اندازی متامسک برای افزودن توکن

متامسک، پلتفرمی برای دسترسی راحت به رمزارزها

امکان اضافه کردن توکن، فرصتی است که هم‌اکنون توسط پلتفرم متامسک و از طریق فضایی که شبکه اتریوم فراهم کرده، وجود دارد. افزودن توکن در متامسک در قالب توکن‌های ERC-721 و ERC-20 صورت می‌گیرد و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. با توجه به اینکه این پلتفرم از هر لحاظ به سیستم بزرگ اتریوم متصل است، نباید از فرصتی که برای اتصال مستقیم و بدون دردسر به DApp فراهم شده به‌همین راحتی‌ها عبور کنیم. در این مقاله از والکس به نحوه افزودن توکن در متامسک به دو روش پرداختیم و سعی کردیم تا همه ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از دلایلی که متامسک به‌عنوان پلتفرم مورد نظر برای افزودن توکن انتخاب شده، امکان سازگاری آن با مرورگرهای کاربردی و همچنین مطابقت داشتن آن با کیف پول‌های اتریوم است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۷

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پاشا زمین گیر
پاشا زمین گیر
6 ماه قبل

افسوس که متامسک با منو فارسی نیست.
اگر متامسک با منو فارسی بود یا با منو فارسی بشود کمتر به مشکل بر می خوردیم.
بنده با این زبان و منو انگلیس متامسک، تا حالا نتوانستم استفاده کنم!

نوشین مشکات
نوشین مشکات
7 ماه قبل

با سلام
کیف پول متاماسک روی گوشی من نصب شده ولی برای اضافه کردن توکن تتر اقدام کردم ،سرچ کار نمی کنه که انتخاب کنم،ایا باید در تنظیمات کار خاصی انجام بدم تا سرچ توکن ها ممکن بشه؟
ممنون

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  نوشین مشکات

سلام
خیر نیاز به اقدام خاصی نیست.
لطفا اتصال شبکه و وی پی ان خود را بررسی کنید.
کیف پول خود را به آخرین نسخه آن بروزرسانی کنید.

دکمه بازگشت به بالا