کیف پول

آموزش افزودن شبکه ترون در متامسک

شبکه ترون، یک بلاکچین برای ساختن توکن‌هایی با استاندارد TRC-20 است. توکن‌هایی که بر بستر این شبکه ساخته می‌شود، کارایی بیشتر و کارمزد پایین‌تری به نسبت دیگر شبکه‌ها دارد. پس شبکه ترون را می‌توان یک بستر خوب برای معامله و تبادل ارزهای دیجیتال در نظر گرفت. کیف پول متامسک به طور پیش فرض یک کیف پول ترون نیست و از این شبکه پشتیبانی نمی‌کند. با این حال روشی برای افزودن ارز ترون در متامسک وجود دارد که به شما کمک می‌کند توکن TRX خود را در آن نگهداری کنید. در ادامه این مقاله، روش اضافه کردن ترون به کیف پول متامسک را آموزش می‌دهیم.

شبکه ترون در متامسک

کیف پول متامسک تنها از شبکه اتریوم و توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند. پس شما نمی‌توانید توکن ترون در شبکه اصلی خودش به این والت اضافه کنید. بنابراین برای داشتن ترون در متامسک باید از سایر شبکه‌ها استفاده کنید. شبکه بایننس اسمارت چین یک توکن TRX به نام Binance peg TRX دارد که مشابه با اتریوم است و امکان اضافه کردن آن به این کیف پول وجود دارد. اگر می‌خواهید در معامله‌های خود از TRX شبکه بایننس استفاده کنید، به یاد داشته باشید که شبکه BNB را به جای TRC-۲۰ انتخاب کنید.

بلاکچین ترون یا TRC-20 به دلیل کارایی بالا و هزینه کمتری که دارد، نزد کاربران و معامله‌گران محبوبیت بالایی دارد. به همین دلیل، بسیاری از کاربران این والت به دنبال اضافه کردن شبکه ترون به متامسک هستند تا از خدمات آن استفاده کنند.

نحوه افزودن ترون به متامسک

از آن جایی که امکان استفاده از شبکه ترون در این ولت وجود ندارد، شما می‌توانید از روش‌های جایگزین برای اضافه کردن شبکه TRC-20 به این کیف پول استفاده کنید و توکن ترون را در آن نگه دارید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم که روشی برای افزودن شبکه ترون در متامسک را به شما آموزش دهیم. این روش، افزودن نسخه Binance-Pegged TRX به کیف پول متامسک است.

افزودن شبکه ترون در متامسک با کمک بایننس

البته، اگر قصد اضافه کردن شبکه ترون به این کیف پول را ندارید، می‌توانید یک کیف پول سازگار با ترون ERC-20 را دانلود کنید. یکی از همین کیف پول‌ها، کیف پول تراست ولت است که به شما امکان نگهداری توکن‌های بومی ترون را می‌دهد.

افزودن ترون در متامسک از طریق زنجیره بایننس

اولین روشی که برای اضافه کردن شبکه ترون در متامسک پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از نسخه Binance-Pegged است. با این روش، می‌توانید به راحتی توکن TRX را در کیف پول متامسک نگهداری کنید. در واقع، در این روش، شما توکن بومی ترون را ندارید. بلکه، این توکن، نسخه بایننس Pegged است که دقیقا ارزشی مشابه با توکن TRX بومی را دارد.

برای اضافه کردن ترون در متامسک از طریق بایننس اسمارت چین، مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول

در قدم اول، باید آدرس قرارداد را برای Binance-Pegged TRX کپی کنید. برای پیدا کردن آدرس قرارداد صحیح، به صفحه اصلی سایت CoinMarketCap مراجعه کنید. کلمه TRX یا Tron را سرچ کرده و وارد صفحه اصلی مربوط به آن شوید. با توجه به تصویر زیر، آدرس مربوطه را کپی کرده یا بر روی علامت متامسک کنار آدرس کلیک کنید.

قرارداد ترون در کوین مارکت کپ

روش دیگر برای پیدا کردن آدرس قرارداد، مراجعه به سایت BSCScan است. وارد سایت شده و در قسمت سرچ، کلمه TRX را سرچ کنید. در صفحه مربوط به ترون، آدرس جلوی کلمه Contract را کپی کنید.

قرارداد ترون در BSCScan

مرحله دوم

در این مرحله باید کیف پول متامسک را بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید. برای این کار به سایت Metamask مراجعه کرده و نسخه مناسب با سیستم خود را دانلود کنید. اگر در گذشته، اکانتی در این کیف پول ساخته‌اید، رمز عبور را وارد کنید. در غیر این صورت، باید یک حساب کاربری جدید بسازید. اگر از نسخه تلفن همراه استفاده می‌کنید، می‌توانید برای افزایش امنیت کیف پول خود، قفل اثر انگشت، PIN یا Face ID بر روی آن بگذارید.

شبکه اسمارت چین در متامسک

مرحله سوم

در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که روی شبکه بایننس اسمارت چین هستید. برای این کار در صفحه اصلی والت، از بالای صفحه بر روی گزینه Network کلیک کنید. متامسک در بین شبکه‌های موجود، به طور پیش‌فرض روی بایننس اسمارت چین نیست. برای اضافه کردن آن، گزینه Add a network را بزنید و بایننس اسمارت چین را انتخاب کنید. حالا کیف پول متامسک بر روی شبکه بایننس اسمارت چین قرار دارد و امکان افزودن ترون در متامسک نیز وجود خواهد داشت.

اضافه کردن BSC به متامسک

مرحله چهارم

در این مرحله باید توکن‌های خود را طبق مراحل زیر به کیف پول اضافه کنید.

  • برای این کار روی گزینه Import Token که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
اضافه کردن شبکه ترون در متامسک
  • از بالای صفحه باز شده، تب Custom Token را انتخاب کنید.
افزودن ترون در متامسک
  • در قسمت Token Address، آدرس کپی شده در مرحله اول را جایگذاری کنید.
  • فیلد پایین Token Symbol است که بعد از وارد کردن آدرس، به صورت خودکار با TRX پر می‌شود.
  • حالا پس از تکمیل فیلدهای خالی، بر روی گزینه Import کلیک کنید.
افزودن آدرس قرارداد شبکه ترون در متامسک
  • پس از انجام این مراحل به طور کامل، باید یک گزینه TRX همراه با نماد، مطابق تصویر زیر، به کیف پول شما اضافه شود.
توکن ترون در متامسک

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتقال توکن‌ها بعد از افزودن شبکه ترون در متامسک است. شما نمی‌توانید توکن‌های بومی TRX را به کیف پول متامسک و آدرس بایننس Pegged TRX منتقل کنید. چرا که ترون ساخته شده در متامسک، بستر بلاکچینی متفاوتی با ترون اصلی دارد. پس اگر چنین کاری را انجام دهید، تمام توکن‌های ترون شما برای همیشه از بین می‌رود. برای انتقال درست ترون به کیف پول متامسک، باید دقت کنید که بستر بایننس اسمارت چین (Bep-20) را برای انتقال ترون انتخاب کنید.

نگهداری توکن TRC-20 در کیف پول متامسک

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، کیف پول متامسک به طور مستقیم از توکن ترون TRC-20 پشتیبانی نمی‌کند. پس زمانی که قصد نگهداری چنین توکن‌هایی را در متامسک دارید، باید بستر آن‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، توکن بومی ترون با استاندارد TRC-20 را به توکن ترون با استاندارد Bep-20 تبدیل کنید. حالا می‌توانید آن را به شبکه جایگزین ترون در متامسک که از طریق بایننس اسمارت چین ساختیم، منتقل کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا